This study was intended to compare the difficulties of the teachers both graduated from
Department of Primary School Teaching in Education Faculties and the Non-Education Majoring Teachers
on “Early Reading and Writing Instruction”. The study was implemented with 195 primary school teachers
(106 teachers graduated from Department of Primary School Teaching in Education Faculties, 89 NonEducation
Majoring Teachers) of elementary school teachers in Bursa. The teachers were given a
questionnaire which developed by the author and asked to write their answers. Answer of teacher is
analyzed by using descriptive statistics such as frequencies and percentages. And to find the significance
the differences between groups
2
analysis is used. In conclusion, results have showed that Primary school
teachers both graduated from Department of Primary School Teaching in Education Faculties and the NonEducation
Majoring Teachers have some difficulties on “Early Reading and Writing Instruction”. At the
end of the research some suggestions is offered for solution of this problems
Early reading and writing instruction primary school teachers non education majoring teachers
Bu çalışmada, başka alanlardan mezun olup sınıf öğretmenliğine atanan öğretmenlerle, bir eğitim fakültesi "Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı" ndan mezun olup sınıf öğretmenliğine atanan öğretmenlerin, "İlkokuma Yazma Öğretimi" ne yönelik görüşlerin incelenmesi amaçlanmıştır. betimsel Bursa ili sınırları içerisindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri, örneklemini ise, Bursa İli Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı rastgele yöntemlerle seçilen 22 resmi ilköğretim okulunda görevli toplam 195 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı 195 derslik hazırlamak ve ankete hazırlanmıştır. öğretmenine uygulanan anketten elde edilen verilerin analizi için SPSS paket programı başlat, frekans ve yüzdekler düzenlenerek tablolaştırılmış, elde edilen verilerin farkının anlamlılığı "Kay- Kare Testi "ile incelenmiştir. Istatistiksel değerlendirmeler sonunda sınıf öğretmenliğinden mezun öğretmenlerin bu alan bazı güçlükler yaşadıkları ortaya çıkmış, alternatif çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 1 |