Research Article
BibTex RIS Cite

Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler

Year 2008, Volume: 7 Issue: 1, 150 - 156, 26.06.2008

Abstract

Bu çalışma, Mitolojik öyküsüyle ünlenmiş bir mağarona öğrenciler sonra yaklaş sonucunda çizdikleri resimler, nasıl oluşturulduklarını ve resimlerini belirgin özelliklerini incelemeye çalış. Çalışmada çizilir, bilimsel olarak bulgularına göre karşılaştırılır. Tanımlama genel olarak mağara ziyaretini içerir. Kerberus mitolojisini nasıl algıladıklarını okul ve ilgili dersler eğitici. Temas, biçim, renk ve kompozisyon üzerine odaklanılır. Bulgulara göre dersin özetini incelerken, tartışma kısmı resimden geriye ne kaldığını, sınırlı çizim yetenekleri, cinsel farklılıklar, dış etkenleri dikkate alarak mitolojik çizim yaptırmanın doğası üzerine yoğunlaşır.

References

  • Dewey, J. (1934/1980). Having an Experience. Art as Experience. New York: Pedigree.
  • Dissanayake, E. (1988) What is art for? Seattle, WA: University of Washington Press.
  • Fox E., Jennifer M. (2005) Classroom Tales : Using Storytelling to Build Emotional, Social and Academic Skills across the Primary Curriculum. London, , GBR: Jessica Kingsley Publishers,
  • Lowenfeld, V., & Brittain, W. L. (1987). Creative and mental growth (8th edition). NY: Macmillan.
  • Rose, G. (2001). Visual methodologies. Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Stokrocki, M. (1997b). Rites of passage for middle school students. Art Education, (3), 48-55.

Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler

Year 2008, Volume: 7 Issue: 1, 150 - 156, 26.06.2008

Abstract

This study explores what some children in Turkey represented in drawings of mythological cave
visit, how they developed them, and the significance of the drawings. We describe, analyze, and compare
drawings as a whole and with findings from other studies on child artmaking. Description includes cave visit
experience in general, how they perceive the Cerberus mythology, the school context and related lesson.
Analysis focuses on theme, schema, color, and space usage. Conclusions include summary of lesson, discussion
of what was left out of the drawings and alternative explanations which include limited drawing abilities, gender
differences, outside influences, and the essence of mythological drawing and the children's drawings.

References

  • Dewey, J. (1934/1980). Having an Experience. Art as Experience. New York: Pedigree.
  • Dissanayake, E. (1988) What is art for? Seattle, WA: University of Washington Press.
  • Fox E., Jennifer M. (2005) Classroom Tales : Using Storytelling to Build Emotional, Social and Academic Skills across the Primary Curriculum. London, , GBR: Jessica Kingsley Publishers,
  • Lowenfeld, V., & Brittain, W. L. (1987). Creative and mental growth (8th edition). NY: Macmillan.
  • Rose, G. (2001). Visual methodologies. Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Stokrocki, M. (1997b). Rites of passage for middle school students. Art Education, (3), 48-55.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hakan Pehlivan

Publication Date June 26, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Pehlivan, H. (2008). Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İlköğretim Online, 7(1), 150-156.
AMA Pehlivan H. Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İOO. March 2008;7(1):150-156.
Chicago Pehlivan, Hakan. “Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler”. İlköğretim Online 7, no. 1 (March 2008): 150-56.
EndNote Pehlivan H (March 1, 2008) Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İlköğretim Online 7 1 150–156.
IEEE H. Pehlivan, “Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler”, İOO, vol. 7, no. 1, pp. 150–156, 2008.
ISNAD Pehlivan, Hakan. “Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler”. İlköğretim Online 7/1 (March 2008), 150-156.
JAMA Pehlivan H. Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İOO. 2008;7:150–156.
MLA Pehlivan, Hakan. “Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler”. İlköğretim Online, vol. 7, no. 1, 2008, pp. 150-6.
Vancouver Pehlivan H. Türk İlköğretim Öğrencilerinden Mitolojik Çizimler. İOO. 2008;7(1):150-6.