Bu çalışma, Mitolojik öyküsüyle ünlenmiş bir mağarona öğrenciler sonra yaklaş sonucunda çizdikleri resimler, nasıl oluşturulduklarını ve resimlerini belirgin özelliklerini incelemeye çalış. Çalışmada çizilir, bilimsel olarak bulgularına göre karşılaştırılır. Tanımlama genel olarak mağara ziyaretini içerir. Kerberus mitolojisini nasıl algıladıklarını okul ve ilgili dersler eğitici. Temas, biçim, renk ve kompozisyon üzerine odaklanılır. Bulgulara göre dersin özetini incelerken, tartışma kısmı resimden geriye ne kaldığını, sınırlı çizim yetenekleri, cinsel farklılıklar, dış etkenleri dikkate alarak mitolojik çizim yaptırmanın doğası üzerine yoğunlaşır.
This study explores what some children in Turkey represented in drawings of mythological cave
visit, how they developed them, and the significance of the drawings. We describe, analyze, and compare
drawings as a whole and with findings from other studies on child artmaking. Description includes cave visit
experience in general, how they perceive the Cerberus mythology, the school context and related lesson.
Analysis focuses on theme, schema, color, and space usage. Conclusions include summary of lesson, discussion
of what was left out of the drawings and alternative explanations which include limited drawing abilities, gender
differences, outside influences, and the essence of mythological drawing and the children's drawings.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 1 |