The purpose of this study is to investigate the effects of cooperative learning method on fifth
grade students’ mathematics achievement and whether there is difference between male and female students in
terms of cooperative study skills. The participants of the study were two fifth grade classes including a total of
68 students (37 male and 31 female). While students in the control group were taught math operations with
natural numbers by classical direct instruction, students in the experimental group were taught the same subject
by learning together technique of cooperative learning method. Although experimental group students’ average
post test achievement score was higher than control group students’ average score, this difference was not
significant. In the mean time, there was no significant difference between female and male students’ cooperative
study skills
cooperative learning method learning together technique mathematics teaching elementary education.
Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme tekniklerinden biri olan birlikte öğrenme tekniği, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarına ve öğrencilerin işbirliği içinde çalışma yeterl. etkilenmek incelemektir. Çalışmaya iki sınıftan olmuş toplam 68 tane (37 kız ve 31 erkek) beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Kontrol grubuna öğrencilere doğal sayılarla dört işlem konusu klasik, düz anlatım yöntemi ile öğretilirken, deney grubundakilere aynı hesapla çalışmak yöntemini birlikte öğrenme tekniği ile öğretilmiştir. Deney grubunun son test başarı puanı ortalaması kontrol grubununkinden yüksek olsa da, bu ortalamalar arasında istatistik olarak farklılık olmadığı görülmüştür. Ayrıca işlerlik öğrenme çalışanların katılan kız ve erkek öğrencilerin grup çalışma becerileri arasında da anlamlı bir farklılık görülmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 3 |