Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Learning Together Technique of Cooperative Learning Method on Students’ Mathematics Achievement and Cooperative Study Skills

Year 2007, Volume: 6 Issue: 3, 323 - 332, 26.06.2007

Abstract

The purpose of this study is to investigate the effects of cooperative learning method on fifth
grade students’ mathematics achievement and whether there is difference between male and female students in
terms of cooperative study skills. The participants of the study were two fifth grade classes including a total of
68 students (37 male and 31 female). While students in the control group were taught math operations with
natural numbers by classical direct instruction, students in the experimental group were taught the same subject
by learning together technique of cooperative learning method. Although experimental group students’ average
post test achievement score was higher than control group students’ average score, this difference was not
significant. In the mean time, there was no significant difference between female and male students’ cooperative
study skills

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (1992). birlikli Örenme. Kuram, Aratırma, Uygulama. Malatya: Uurel Matbaası
  • Açıkgöz, K. Ü. (1993). birliine Dayalı Örenme ve Geleneksel Öretimin Üniversite Örencilerinin Akademik Baarısı Hatırda Tutma Düzeyleri ve Duyusal Özellikleri Üzerindeki Etkileri. Bu makale 1. Ulusal Eitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmutur, Ankara.
  • Arslan, A. ve ahin, T. (2004). Oluturmacı Yaklaıma Dayalı birlikli Örenmenin Örencilerin Duyusal Örenmelerine Etkileri. Bu makale 13. Ulusal Eitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmutur, Malatya.
  • Atıcı, B. ve Gürol, M. (2002). Bilgisayar Destekli Asenkron birlikli Örenme Yönteminin Örenci Baarısına Etkisi. Eitim ve Bilim Dergisi, 27 (124), 3-12.
  • Bahar, M. (2002). birlikli Örenme: Eletirel Bir Analiz. Abant zzet Baysal Üniversitesi SBE Dergisi, 1 (4), 18-26.
  • Bilgin, T. ve Akbayır, K. (2002). birlikli Örenmenin Dizi ve Serilerin Öretimindeki Etkililii. Bu makale V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eitimi Sempozyumu’nda sunulmutur, Ankara.
  • Bono, D. L. (1991). The Impact of Cooperative Learning on Suzy and Janie’s Attitudes About Math, (ERIC Document Reproduction Service No. ED 362273).
  • Bozkurt, Y. (1999). lkokul Dördüncü Sınıf Matematik Dersinde birlikli Örenme Sonucunda Kullanılan Farklı Ölçme Tekniklerinin Baarıyı Ölçme Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Bryant-Mole, K. (2002). Çarpma ve Bölme. Ankara: TÜBTAK yayınları.
  • Bryant-Mole, K. (2003). Toplama ve Çıkarma. Ankara: TÜBTAK yayınları.
  • Çalıkan, H. (1999). Bilgisayar Destekli Kubaık Örenmede Geribildirim Türü ve Örenme Balamının Akademik Baarı ve Tutumlar Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamı doktora tezi, Anadolu Üniversitesi.
  • Davidson, N. (1990). Cooperative Learning in Mathematics. (ERIC Document Reproduction Service No. ERIC: ED335227).
  • Delen, H. (1998). Temel Eitim Beinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Kubaık Örenme Yönteminin Akademik Baarıya Etkisi, Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Ertekin, B. (2001). Geleneksel Öretim Yöntemleri ile birlikli Örenme Yönteminin Fen Bilgisi Öretimi Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi.
  • Gay, L. R. (1996). Educational research: Competencies for analysis and application. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Gömleksiz, M. (1997). Kubaık Örenme. Adana: Kemal Matbaası.
  • Gömleksiz, M. ve Özyürek, D. (1994). Türk Dili ve Edebiyatı Derslerinde Uygulanan Kubaık Örenme Yönteminin Eriiye Demokratik Tutumlara ve Benlik Saygısına Etkisi. Bu makale 1. Eitim Bilimleri Kongresi’inde sunulmutur, Adana.
  • Hevedanlı, M. Oral, B. ve Akbayın, H. (2004). Biyoloji Öretiminde birlikli Örenme ile Geleneksel Öretim Yöntemlerinin Örencilerin Eriileri ve Örendiklerini Hatırda Tutma Düzeyleri Üzerindeki Etkileri. Bu makale 13. Ulusal Eitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmutur, Malatya.  Iflazolu, A. (2000). Küme Destekli Bireyselletirme Tekniinin Temel Eitim Beinci Sınıf Örencilerinin Matematik Baarısı ve Matematie likin Tutumları Üzerindeki Etkisi. Çukurova Üniversitesi SB Dergisi, 6 (6), 159-172.
  • Katılmı, A. (2002). birlikli Örenme ve Geleneksel Öretim Yöntemlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularındaki Baarı ve Hatırda Tutma Düzeyleri Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Nakibolu, C. ve Benlikaya, R. (2001). Maddenin Oluumu Ünitesinin Tam Örenmeye Dayalı birlikli Örenme Yöntemi ile lenmesinin Öretme Örenme Sürecine Katkıları. Çukurova Üniversitesi EF Dergisi, 2 (21), 48-57.
  • Namlu, A. G. (1999). Bilgisayar Destekli ibirliine Dayalı Örenme. Anadolu Üniversitesi Yayınları No.1145, Eskiehir.
  • Onur, E. (2003). birlikli Örenme Yöntemi ile Geleneksel Yöntemin lköretim Okulları 7. Sınıf ngilizce Dersinde Örenci Baarısı Üzerindeki Etkilerinin Karılatırılması. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi.
  • Oral, B. (2000). Sosyal Bilgiler Dersinde birlikli Örenme ile Küme Çalıması Yöntemlerinin Örencilerin Eriileri Derse Yönelik Tutumları ve Örenilenlerin Kalıcılıı Üzerindeki Etkileri. Çukurova Üniversitesi EF Dergisi, 2 (19), 43-49.
  • Öcal, M. G. (1996). Akademik Çeliki Tekniinin Tarih Derslerindeki Baarı ile Güdü Üzerindeki Etkileri ve Örencilerin Deerlendirmeleri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Öner, S. (1999). lköretim Beinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Kubaık Örenme Yönteminin Eletirel Düünme ve Akademik Baarıya Etkisi. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Özder, H. (2000). Tam Örenmeye Dayalı birlikli Örenme Modelinin Etkililii. Hacettepe Üniversitesi EF Dergisi, 19, 114-121.
  • Posluolu, Z. (2002). lköretim Matematik Dersinde Problem Çözme Becerisinin Kazandırılmasında birliine Dayalı Örenme Yaklaımının Etkililii. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Reid, J. (1992). The Effect Ts of Cooperative Learning With Intergroup Competition on The Math Achievement of Sevent Grade Students. (ERIC Document Reproduction Service No. ED355106).
  • Simek, A. (1994). Bilgisayar Destekli birlikli Örenmede Örenci Denetiminin Akademik Baarı Güven ve Tutumlar Üzerindeki Etkisi. Bu makale 1. Eitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmutur, Adana.
  • Tonbul, C. (2001). birlikli Örenmenin ngilizce Dersine likin Doyum Baarı ile Hatırda Tutma Üzerindeki Etkileri ve birlikli Örenme Uygulamalarıyla lgili Örenci Görüleri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Uysal, M. E. (2003). birlikli Örenmenin ngilizce Öretiminde Sürekli ve Durumluk Kaygı ile Erii Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Yaman, B. (1999). Birletirilmi Kubaık Okuma ve Yazma Tekniinin Temel Eitim Beinci Sınıf Örencilerinin Türkçe Dersinde Okuduunu ve Dinlediin Anlamaya Yönelik Akademik Baarıları ile Türkçe Dersine likin Tutumları Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. (2003). Kubaık Örenme Yöntemi ile Geleneksel Örenme Yönteminin lköretim Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Baarıyı Etkileme Düzeylerinin Karılatırılması. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi.

İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi

Year 2007, Volume: 6 Issue: 3, 323 - 332, 26.06.2007

Abstract

Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme tekniklerinden biri olan birlikte öğrenme tekniği, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarına ve öğrencilerin işbirliği içinde çalışma yeterl. etkilenmek incelemektir. Çalışmaya iki sınıftan olmuş toplam 68 tane (37 kız ve 31 erkek) beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Kontrol grubuna öğrencilere doğal sayılarla dört işlem konusu klasik, düz anlatım yöntemi ile öğretilirken, deney grubundakilere aynı hesapla çalışmak yöntemini birlikte öğrenme tekniği ile öğretilmiştir. Deney grubunun son test başarı puanı ortalaması kontrol grubununkinden yüksek olsa da, bu ortalamalar arasında istatistik olarak farklılık olmadığı görülmüştür. Ayrıca işlerlik öğrenme çalışanların katılan kız ve erkek öğrencilerin grup çalışma becerileri arasında da anlamlı bir farklılık görülmemiştir.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (1992). birlikli Örenme. Kuram, Aratırma, Uygulama. Malatya: Uurel Matbaası
  • Açıkgöz, K. Ü. (1993). birliine Dayalı Örenme ve Geleneksel Öretimin Üniversite Örencilerinin Akademik Baarısı Hatırda Tutma Düzeyleri ve Duyusal Özellikleri Üzerindeki Etkileri. Bu makale 1. Ulusal Eitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmutur, Ankara.
  • Arslan, A. ve ahin, T. (2004). Oluturmacı Yaklaıma Dayalı birlikli Örenmenin Örencilerin Duyusal Örenmelerine Etkileri. Bu makale 13. Ulusal Eitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmutur, Malatya.
  • Atıcı, B. ve Gürol, M. (2002). Bilgisayar Destekli Asenkron birlikli Örenme Yönteminin Örenci Baarısına Etkisi. Eitim ve Bilim Dergisi, 27 (124), 3-12.
  • Bahar, M. (2002). birlikli Örenme: Eletirel Bir Analiz. Abant zzet Baysal Üniversitesi SBE Dergisi, 1 (4), 18-26.
  • Bilgin, T. ve Akbayır, K. (2002). birlikli Örenmenin Dizi ve Serilerin Öretimindeki Etkililii. Bu makale V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eitimi Sempozyumu’nda sunulmutur, Ankara.
  • Bono, D. L. (1991). The Impact of Cooperative Learning on Suzy and Janie’s Attitudes About Math, (ERIC Document Reproduction Service No. ED 362273).
  • Bozkurt, Y. (1999). lkokul Dördüncü Sınıf Matematik Dersinde birlikli Örenme Sonucunda Kullanılan Farklı Ölçme Tekniklerinin Baarıyı Ölçme Düzeyine Etkisi. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Bryant-Mole, K. (2002). Çarpma ve Bölme. Ankara: TÜBTAK yayınları.
  • Bryant-Mole, K. (2003). Toplama ve Çıkarma. Ankara: TÜBTAK yayınları.
  • Çalıkan, H. (1999). Bilgisayar Destekli Kubaık Örenmede Geribildirim Türü ve Örenme Balamının Akademik Baarı ve Tutumlar Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamı doktora tezi, Anadolu Üniversitesi.
  • Davidson, N. (1990). Cooperative Learning in Mathematics. (ERIC Document Reproduction Service No. ERIC: ED335227).
  • Delen, H. (1998). Temel Eitim Beinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Kubaık Örenme Yönteminin Akademik Baarıya Etkisi, Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Ertekin, B. (2001). Geleneksel Öretim Yöntemleri ile birlikli Örenme Yönteminin Fen Bilgisi Öretimi Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi.
  • Gay, L. R. (1996). Educational research: Competencies for analysis and application. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Gömleksiz, M. (1997). Kubaık Örenme. Adana: Kemal Matbaası.
  • Gömleksiz, M. ve Özyürek, D. (1994). Türk Dili ve Edebiyatı Derslerinde Uygulanan Kubaık Örenme Yönteminin Eriiye Demokratik Tutumlara ve Benlik Saygısına Etkisi. Bu makale 1. Eitim Bilimleri Kongresi’inde sunulmutur, Adana.
  • Hevedanlı, M. Oral, B. ve Akbayın, H. (2004). Biyoloji Öretiminde birlikli Örenme ile Geleneksel Öretim Yöntemlerinin Örencilerin Eriileri ve Örendiklerini Hatırda Tutma Düzeyleri Üzerindeki Etkileri. Bu makale 13. Ulusal Eitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmutur, Malatya.  Iflazolu, A. (2000). Küme Destekli Bireyselletirme Tekniinin Temel Eitim Beinci Sınıf Örencilerinin Matematik Baarısı ve Matematie likin Tutumları Üzerindeki Etkisi. Çukurova Üniversitesi SB Dergisi, 6 (6), 159-172.
  • Katılmı, A. (2002). birlikli Örenme ve Geleneksel Öretim Yöntemlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularındaki Baarı ve Hatırda Tutma Düzeyleri Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Nakibolu, C. ve Benlikaya, R. (2001). Maddenin Oluumu Ünitesinin Tam Örenmeye Dayalı birlikli Örenme Yöntemi ile lenmesinin Öretme Örenme Sürecine Katkıları. Çukurova Üniversitesi EF Dergisi, 2 (21), 48-57.
  • Namlu, A. G. (1999). Bilgisayar Destekli ibirliine Dayalı Örenme. Anadolu Üniversitesi Yayınları No.1145, Eskiehir.
  • Onur, E. (2003). birlikli Örenme Yöntemi ile Geleneksel Yöntemin lköretim Okulları 7. Sınıf ngilizce Dersinde Örenci Baarısı Üzerindeki Etkilerinin Karılatırılması. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi.
  • Oral, B. (2000). Sosyal Bilgiler Dersinde birlikli Örenme ile Küme Çalıması Yöntemlerinin Örencilerin Eriileri Derse Yönelik Tutumları ve Örenilenlerin Kalıcılıı Üzerindeki Etkileri. Çukurova Üniversitesi EF Dergisi, 2 (19), 43-49.
  • Öcal, M. G. (1996). Akademik Çeliki Tekniinin Tarih Derslerindeki Baarı ile Güdü Üzerindeki Etkileri ve Örencilerin Deerlendirmeleri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Öner, S. (1999). lköretim Beinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Kubaık Örenme Yönteminin Eletirel Düünme ve Akademik Baarıya Etkisi. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Özder, H. (2000). Tam Örenmeye Dayalı birlikli Örenme Modelinin Etkililii. Hacettepe Üniversitesi EF Dergisi, 19, 114-121.
  • Posluolu, Z. (2002). lköretim Matematik Dersinde Problem Çözme Becerisinin Kazandırılmasında birliine Dayalı Örenme Yaklaımının Etkililii. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Reid, J. (1992). The Effect Ts of Cooperative Learning With Intergroup Competition on The Math Achievement of Sevent Grade Students. (ERIC Document Reproduction Service No. ED355106).
  • Simek, A. (1994). Bilgisayar Destekli birlikli Örenmede Örenci Denetiminin Akademik Baarı Güven ve Tutumlar Üzerindeki Etkisi. Bu makale 1. Eitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmutur, Adana.
  • Tonbul, C. (2001). birlikli Örenmenin ngilizce Dersine likin Doyum Baarı ile Hatırda Tutma Üzerindeki Etkileri ve birlikli Örenme Uygulamalarıyla lgili Örenci Görüleri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Uysal, M. E. (2003). birlikli Örenmenin ngilizce Öretiminde Sürekli ve Durumluk Kaygı ile Erii Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Yaman, B. (1999). Birletirilmi Kubaık Okuma ve Yazma Tekniinin Temel Eitim Beinci Sınıf Örencilerinin Türkçe Dersinde Okuduunu ve Dinlediin Anlamaya Yönelik Akademik Baarıları ile Türkçe Dersine likin Tutumları Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. (2003). Kubaık Örenme Yöntemi ile Geleneksel Örenme Yönteminin lköretim Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Baarıyı Etkileme Düzeylerinin Karılatırılması. Yayınlanmamı yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi.
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İlhan Varank This is me

Gürkan Kuzucuoğlu This is me

Publication Date June 26, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Varank, İ., & Kuzucuoğlu, G. (2007). İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 323-332.
AMA Varank İ, Kuzucuoğlu G. İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi. İOO. September 2007;6(3):323-332.
Chicago Varank, İlhan, and Gürkan Kuzucuoğlu. “İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi”. İlköğretim Online 6, no. 3 (September 2007): 323-32.
EndNote Varank İ, Kuzucuoğlu G (September 1, 2007) İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online 6 3 323–332.
IEEE İ. Varank and G. Kuzucuoğlu, “İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi”, İOO, vol. 6, no. 3, pp. 323–332, 2007.
ISNAD Varank, İlhan - Kuzucuoğlu, Gürkan. “İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi”. İlköğretim Online 6/3 (September 2007), 323-332.
JAMA Varank İ, Kuzucuoğlu G. İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi. İOO. 2007;6:323–332.
MLA Varank, İlhan and Gürkan Kuzucuoğlu. “İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi”. İlköğretim Online, vol. 6, no. 3, 2007, pp. 323-32.
Vancouver Varank İ, Kuzucuoğlu G. İşbirlikli Öğrenmede Birlikte Öğrenme Tekniğinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve İşbirliği İçinde Çalışma Becerilerine Etkisi. İOO. 2007;6(3):323-32.