The purpose of this study was to investigate the pre-service mathematics
teachers’ prediction skills about what might be 7th and 8th grade middle school students’
errors and misunderstandings on algebraic expressions and operations as well as solution
suggestions about how these difficulties might be overcome. There were ninety nine
middle school students and one hundreds twenty pre-service elementary and secondary
mathematics teachers involved in this study. Data gathered from a test consist of 10
open-ended questions. Descriptive statistics were used to determine the research
questions and it is done using frequency and percentage.
Errors and misunderstanding towards algebra prediction of error and misunderstanding solution suggestions
Cebir, matematiğin en önemli alanlarından birisidir. Ancak, cebirsel öğrencilerin cebirsel bazıları sıkıntılarının olduğu bilinmektedir. Bu zorlukların nedeni olarak, cebirin içeriği, öğrenimi ve öğretimindeki eksiklikler gösterilebilir. Özellikle cebirin öğretiminden kaynaklanan eksikliklerin giderilebileceği için matematik öğretmenlerinin, öncelikle öğrencilerin cebirsel işlemi ve ifadeler yapabilecekleri hata ve yanlış anlamaları tahmin edebilme becerisine sahip olmaları Gerekmektedir. Aynı durum, matematik öğretmen adayları için de geçerlidir. Bunun için bu tanıtmada, matematik öğretmen adaylarının, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel işlemi ve ifadelere yönelik yapılabilecekler hata ve yanlış anlamaları tahmin edebilme becerileri ve değerleri giderilmesine doğru çözüm önerileri. Verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin cebirsel işlem ve ifadelere yönelik hata ve yanlış anlamalarınız ve öğretmen adaylarının, öğrencilerin yapmış hata ve yanlış anlamaları tahmin etmeye yönelik cevaplarının olduğu eşleme, görünmeyen cevap ve tahmin edememe şeklinde üç ana kategoride toplanmıştır.
Cebir’e yönelik hata ve yanlış anlamalar hata ve yanlış anlamaların tahmini çözüm önerileri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 1 |