Son yıllarda, çeşitli araştırmacılar öğrencilerin yanlış anlamalarının ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Bu çalışmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yağış kavramını algılamaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bilindiği gibi yağış, kapsam olarak atmosferdeki suyun değişik şekillerde yoğunlaşarak yere düşmesini ifade etmekte ve kompleks kavramlar arasında değerlendirilmektedir. Araştırmanın örneklemi, Bursa’daki devlet ve özel ilköğretim okullarından tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 300 beşinci sınıf öğrencisinden oluşturulmuştur. Araştırmada, 1 boşluk doldurma sorusu, öğrencilerin “evet”, “hayır”, “bilmiyorum” seçeneklerinden birini işaretleyebilecekleri 10 test tipi soru ve 3 açık uçlu sorudan oluşan toplam 14 soruluk veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracındaki sorular içerdiği kavramsal yapı açısından; genel olarak yağış kavramıyla ilgili sorular, yağışın oluşumuyla ilgili sorular ve yağışın mevsimlere ve bölgelere göre dağılımıyla ilgili sorular olmak üzere üç bölüme ayrılmaktadır
Yağış ilköğretim öğrencilerin algılamaları kavram yanılgıları fen eğitimi sosyal bilgiler coğrafya
In recent years, various researchers have stated the importance of
investigating students’ ideas about everyday and school concept. In this study, the
conceptions of precipitation among the fifth grade elementary school students were
investigated. Precipitation is widely known as the discharge of water, in different
forms, out of the atmosphere upon a land and it is considered one of the complex
concepts. The participants of the study were 300 5th grade students chosen from five
different elementary schools in Bursa. The data were collected via a questionnaire
consisted of 14 questions. Most of the questions were three chose (yes/no/I don’t
know) questions, but there was also 3 open-ended questions. The questions included
in the questionnaire are divided into three main categories. These read as general
questions about precipitation concept, the questions about formation of precipitation
and the questions about seasonal and regional distribution of the precipitation.
Precipitation primary school students’ perceptions misconceptions science education social studies geography.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 5 Issue: 2 |