Bu çalışmada, Hacettepe Üniversitesi, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören öğretmen
adaylarının iletişim becerisi algılarının sınıf düzeyleri ve cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediği
araştırılmıştır. Çalıma 468 kız, 124 erkek toplam 592 aday öğretmen üzerinde yapılmıştır. Çalışmanın
sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları oldukça yüksektir (78.80). Adayların algıları
arasında cinsiyetlerine göre bir farklılık olmadığı anlaşılmıştır. Öğretmen adaylarının iletişim becerisi
algılarına sınıf düzeyleri açısından bakıldığında 1. sınıf ile 4. sınıf arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.
This study was carried out in pre-service teachers attending to Department of Elementary
Education, Classroom Teacher/teaching Division in Hacettepe University. In this study, it was investigated
whether pre-service teachers’ perceptions of communication skills level differ in terms of their gender and
grade level. The study was carried out on 592 preservice teachers including 468 female and 124 male
students. According to results of the study, the perception of communication skills of pre-service teachers
are high. It was found that there is no difference in their perception level in terms of their gender. There was
found a significant difference between the grade 1 and grade 4 pre-service teachers in terms of their
perceptions of communication skills.
Communication communication skills of pre-services teachers perceptions of communication skills
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 2 |