Bilgisayarın eğitim dünyasında hayat bulması, oluşturmacı bilgi kuramı ile birlikte
kullanılmaya başlamasıyla gerçeklemiştir. Bilgisayarın matematik öğretiminde etkili bir şekilde kullanılabilmesi için geliştirilen bilgisayar destekli öğretim program ve
tasarımlarının güçlü öğrenme kuramlarının üzerine inşa edilmesi gerekir. Bu çalışmada, bir
dinamik geometri yazılımı olan Cabri Geometri kullanılarak Piaget’in adaptasyon kuramına
uygun, öğrenci merkezli ortamların nasıl kurulabileceğinin örneklenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda geliştirilen bilgisayar destekli etkinlikler, Trabzon ili içerisinde 2 farklı
ilköğretim okulunda 8. sınıf örencilerine uygulanmış, ortaya çıkan öğrenme ürünleri ve
bilgi kurma süreçleri değerlendirilmiştir. Çalışmanın son kısmında, geometri öğretiminde,
geliştirilen tasarımın etkili bir biçimde kullanılabilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur
Computers reached their real potential in education only after educators used
them in constructivist ways. In order to be effective, educational software should be
designed reflecting sound theories of human learning. The purpose of this study is to give an
example of the use of dynamic geometry software to construct student-centered learning
environments based on Piaget’s adaptation theory. Students from two 8th grade classrooms
from two schools in Trabzon were taught for this study, using computer-based activities of
Cabri geometry. The products and processes of student learning were analyzed and
evaluated. Suggestions were made for effective use of computer-based activities in
geometry education in the latter part of the article.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 1 |