Research Article
BibTex RIS Cite

A Different Approach To Teaching Binomial Expansion

Year 2004, Volume: 3 Issue: 2, - , 26.06.2004

Abstract

Pascal Triangle and Binomial Expansion which have so many applications and an
important place in teaching Algebra are the subjects of the mathematics program in the eighth grade of
primary education. Generally, Pascal Triangle are given only one special feature in the textbooks and
by the help of this triangle, the Binomial Expansion is defined. But, in this traditional presentation,
expressions and concepts generally cannot be learned enough by the students and treated like a simple
memorization. In this study, teaching of Pascal Triangle and Binomial Expansion given through telling
a story with a scenario method. The purpose, students should learn this subject not with memorizing
approach but with the concrete thinking.

References

  • Altun, M. (2002). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Kitabevi. Altun, M. (2002). İlköğretim İkinci Kademede (6,7 ve 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Kitabevi. Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 1-5. Sınıflar İçin. Ankara: Pegem A Yayınları. İlköğretim Okulu Matematik Programı (2002). 6-7-8. Sınıf. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Polatoğlu, M.; Çamlı A.& Çalıkoğlu İ. (2002). İlköğretim Matematik Ders Kitabı 8. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. I. Kaşıkçı M., Öğretmen Dünyası, 8. Sınıf Matematik Dersi Ünite Planları, http://mat.dunyasi.tripod.com/8.2.htm web adresinden alındığı tarih: 18.02.2003. II. Saka M., Öğrencilerim Matematiği Nasıl Öğrenmek İsterler, http://egitim.dagarcigi.tripod. com/tartisma/tartisma_ogrencilerim_matematik_dersini_01.htm, web adresinden alındığı tarih: 10.03.2003. III. Math Forum: Pascal’s Triangle, http://mathforum.org/workshops/usi/pascal/ pascal_binomial.html, web adresinden alındığı tarih: 09.02.2003. IV. Büyükkeçeci, S., PaRaDoksLaR, Matematiğin Sırları: Pascal Üçgeni, http://www.paradokslar. com/ matematiks/ matematigin_sirlari.htm, web adresinden alındığı tarih: 15.04.2003.

Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım

Year 2004, Volume: 3 Issue: 2, - , 26.06.2004

Abstract

Cebir öğretiminde önemli bir yeri ve pek çok uygulama alanı olan ‘Pascal Üçgeni ve Binom
Açılımı’ ilköğretim 8.sınıf matematik programının konusudur. Genellikle ders kitaplarında Pascal
Üçgeni, bir tek özelliğiyle verilmekte ve bu üçgenin yardımıyla binom açılımı tanımı yapılmaktadır.
Ancak, bu geleneksel yoldan sunuluşta ifade ve kavramlar çoğu zaman öğrenci için sade bir ezbermiş
gibi olmaktan öteye gidememektedir. Bu çalışmada ‘Pascal Üçgeni ve Binom Açılımı’ konusunun
öğretimi, bir hikaye anlatılarak verilmiş ve öğrencilerin bu konuyu ezberci bir yaklaşımla değil, somut
düşünmeyle öğrenmeleri hedeflenmiştir. Bu amaçla deneysel çalışma yapılmış ve bu konuyu hikaye ile
öğrenen öğrencilerin klasik anlatımla öğrenenlere göre daha başarılı oldukları, konuyu daha iyi
hatırladıkları tespit edilmiştir.

References

  • Altun, M. (2002). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Kitabevi. Altun, M. (2002). İlköğretim İkinci Kademede (6,7 ve 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Kitabevi. Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 1-5. Sınıflar İçin. Ankara: Pegem A Yayınları. İlköğretim Okulu Matematik Programı (2002). 6-7-8. Sınıf. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Polatoğlu, M.; Çamlı A.& Çalıkoğlu İ. (2002). İlköğretim Matematik Ders Kitabı 8. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. I. Kaşıkçı M., Öğretmen Dünyası, 8. Sınıf Matematik Dersi Ünite Planları, http://mat.dunyasi.tripod.com/8.2.htm web adresinden alındığı tarih: 18.02.2003. II. Saka M., Öğrencilerim Matematiği Nasıl Öğrenmek İsterler, http://egitim.dagarcigi.tripod. com/tartisma/tartisma_ogrencilerim_matematik_dersini_01.htm, web adresinden alındığı tarih: 10.03.2003. III. Math Forum: Pascal’s Triangle, http://mathforum.org/workshops/usi/pascal/ pascal_binomial.html, web adresinden alındığı tarih: 09.02.2003. IV. Büyükkeçeci, S., PaRaDoksLaR, Matematiğin Sırları: Pascal Üçgeni, http://www.paradokslar. com/ matematiks/ matematigin_sirlari.htm, web adresinden alındığı tarih: 15.04.2003.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dilek Çağırgan Gülten This is me

İsmail Gülten This is me

Publication Date June 26, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Gülten, D. Ç., & Gülten, İ. (2004). Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım. İlköğretim Online, 3(2).
AMA Gülten DÇ, Gülten İ. Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım. EEO. June 2004;3(2).
Chicago Gülten, Dilek Çağırgan, and İsmail Gülten. “Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım”. İlköğretim Online 3, no. 2 (June 2004).
EndNote Gülten DÇ, Gülten İ (June 1, 2004) Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım. İlköğretim Online 3 2
IEEE D. Ç. Gülten and İ. Gülten, “Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım”, EEO, vol. 3, no. 2, 2004.
ISNAD Gülten, Dilek Çağırgan - Gülten, İsmail. “Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım”. İlköğretim Online 3/2 (June 2004).
JAMA Gülten DÇ, Gülten İ. Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım. EEO. 2004;3.
MLA Gülten, Dilek Çağırgan and İsmail Gülten. “Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım”. İlköğretim Online, vol. 3, no. 2, 2004.
Vancouver Gülten DÇ, Gülten İ. Binom Açılımı Öğretimine Farklı Bir Yaklaşım. EEO. 2004;3(2).