The purpose of this study was to determine workplace informal learning behaviors of Information Technology (IT) teachers: types of activities in which IT teachers engaged in, environmental factors inhibiting their engagements and personal characteristics enhancing their motivation. The study group is composed of IT teachers enrolled in a non-governmental organization. I employed a survey research design. The data were collected from 100 IT teachers via a self-designed a “closed” web-based questionnaire. Teachers were all volunteers. Informal Learning Survey developed by Lohman (2005) was used as data gathering tool. All closed-ended items providing quantitative data was analyzed using descriptive statistics. Open-ended questions including IT teachers’ views on the other aspects of environmental inhibitors and personal characteristics were analyzed through content analysis. The results of the survey show that the internet search is the most common informal learning activity among IT teachers. The findings also revealed that lack of time as an environmental inhibitor and interest in the professional field as a personal characteristics are the most significant factors that affect informal learning activities.
Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenlerinin iş ortamlarındaki informal öğrenme davranışlarının incelendiği bu çalışmada hangi informal öğrenme etkinliklerinde bulundukları, BT öğretmenlerinin etkinliklere katılmalarını etkileyen çevresel engelleyiciler ile bu etkinliklerde bulunma istekliliklerini arttıran kişisel özellikler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir sivil toplum kuruluşuna üye çeşitli eğitim kurumlarında çalışan BT öğretmenleri oluşturmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı çalışmada, veriler çevrimiçi anket aracılığı ile ulaşılabilen ve çalışmaya katılmayı kabul eden 100 öğretmenden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Lohman (2005) tarafından geliştirilen “Informal Öğrenme Anketi – Informal Learning Survey” kullanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. BT öğretmenlerinin iş ortamlarında informal öğrenme etkinliklerinde bulunmalarını etkileyen diğer çevresel engelleyiciler ve kişisel özelliklere ilişkin görüşleri ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre BT öğretmenlerinin en sık gerçekleştirdikleri informal öğrenme etkinliğinin internette arama yapmak olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçları ayrıca çevresel engelleyiciler açısından zaman eksikliğinin, kişisel özellikler açısından da mesleki alan ya da konu alanına ilginin öğretmenlerin informal öğrenme etkinliklerinde bulunmalarını etkileyen en baskın özellikler olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 7, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 3 |