Book Review
BibTex RIS Cite

Telling Ain’t Training: Updated, Expanded, Enhanced

Year 2023, Volume: 11 Issue: 1, 391 - 396, 30.06.2023
https://doi.org/10.51450/ilmiyat.1319475

Abstract

Based on a learner-centered, performance-based approach to education, this book by Harold D. Stolovitch and Erica J. Keeps provides both theoretical and practical insights into designing effective learning environments. Written in a simple and understandable style, the book re-frames well-known concepts in the field of education and training, explains the main factors that motivate people to learn based on the differences between various types of knowledge, and provides a vivid view of how educators can apply these principles in learning environments with short and simple exercises. The aim of this study is to draw a scheme of ideas that can help and guide educators who want to make teaching more effective by introducing the work.

References

  • Akın, Gülden. “The Term of Andragogy and the Difference between Andragogy and Pedagogy” 47/1 (2014), 279-300.
  • Dlugan, Andrew. “Book Review: Telling Ain’t Training (Stolovitch, Keeps)”. Six Minutes. 2013. Erişim 31 Mayıs 2023. http://sixminutes.dlugan.com/book-review-telling-aint-training/
  • Schmidt, Kari L. “Book Reviews”. Journal for Nurses in Professional Development 29/5 (Ekim 2013), 269. https://doi.org/10.1097/01.NND.0000434584.53650.a2
  • Stolovitch, Harold D. - Keeps, Erica J. Anlatmak Eğitim Değildir: Güncellenmiş, Genişletilmiş ve Zenginleştirilmiş. çev. Mehmet Gürsoy. İstanbul: TEGEP Yayınları, 1. Basım, 2017.
  • Yuly. “Telling Ain’t Training Book Review”. Blog. The Art of Instructional Design and E-Learning (blog), 12 Aralık 2010. Erişim 31 Mayıs 2023.
  • https://instructionaldesignblog.wordpress.com/2010/12/12/telling-aint-training-book-review/
  • GetAbstract. “Telling Ain’t Training Free Summary by Harold D. Stolovitch and Erica J. Keeps”. Erişim 31 Mayıs 2023. https://www.getabstract.com/en/summary/telling-aint-training/2544

Anlatmak Eğitim Değildir: Güncellenmiş, Genişletilmiş ve Zenginleştirilmiş

Year 2023, Volume: 11 Issue: 1, 391 - 396, 30.06.2023
https://doi.org/10.51450/ilmiyat.1319475

Abstract

Öğrenci merkezli, performansa dayalı eğitim yaklaşımına dayanan Harold D. Stolovitch ve Erica J. Keeps'in yazdığı bu eser, etkili öğrenme ortamlarını tasarlamada hem teorik hem de pratik bilgiler sağlaması bakımından önemlidir. Basit ve anlaşılır bir üslupta yazılan eserde, eğitim-öğretim alanında herkesçe bilinen kavramların çerçevesi yeniden çizilmiş, çeşitli bilgi türleri arasındaki farklılıklardan yola çıkarak insanları öğrenmeye motive eden ana faktörler açıklanmış ve eğiticilerin bu ilkeleri öğrenme ortamlarında nasıl uygulayacaklarına dair kısa ve sade alıştırmalar ile canlı bir görünüm sunulmuştur. Bu çalışmada amaç; eserin tanıtılması ile öğretimi daha etkili hale getirmek isteyen eğiticilere yardımcı olabilecek ve yön verebilecek bir fikir şeması çizmektir.

References

  • Akın, Gülden. “The Term of Andragogy and the Difference between Andragogy and Pedagogy” 47/1 (2014), 279-300.
  • Dlugan, Andrew. “Book Review: Telling Ain’t Training (Stolovitch, Keeps)”. Six Minutes. 2013. Erişim 31 Mayıs 2023. http://sixminutes.dlugan.com/book-review-telling-aint-training/
  • Schmidt, Kari L. “Book Reviews”. Journal for Nurses in Professional Development 29/5 (Ekim 2013), 269. https://doi.org/10.1097/01.NND.0000434584.53650.a2
  • Stolovitch, Harold D. - Keeps, Erica J. Anlatmak Eğitim Değildir: Güncellenmiş, Genişletilmiş ve Zenginleştirilmiş. çev. Mehmet Gürsoy. İstanbul: TEGEP Yayınları, 1. Basım, 2017.
  • Yuly. “Telling Ain’t Training Book Review”. Blog. The Art of Instructional Design and E-Learning (blog), 12 Aralık 2010. Erişim 31 Mayıs 2023.
  • https://instructionaldesignblog.wordpress.com/2010/12/12/telling-aint-training-book-review/
  • GetAbstract. “Telling Ain’t Training Free Summary by Harold D. Stolovitch and Erica J. Keeps”. Erişim 31 Mayıs 2023. https://www.getabstract.com/en/summary/telling-aint-training/2544
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Kitap İncelemesi
Authors

Aslıhan Kuşçuoğlu This is me 0000-0002-6800-5145

Early Pub Date June 27, 2023
Publication Date June 30, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 11 Issue: 1

Cite

ISNAD Kuşçuoğlu, Aslıhan. “Anlatmak Eğitim Değildir: Güncellenmiş, Genişletilmiş Ve Zenginleştirilmiş”. Tokat İlmiyat Dergisi 11/1 (June 2023), 391-396. https://doi.org/10.51450/ilmiyat.1319475.
Creative Commons Lisansı