Milli Eğitim
Bakanlığı ile Diyanet İşleri Başkanlığının ortaklaşa yaptıkları protokole bağlı
olarak Kur’an kursu öğreticileri okul öncesi eğitim veren kurumlarda
görevlendirilmektedir. Öğrencilerin din eğitimi ihtiyaçlarını karşılamak üzere
yürütülen bu faaliyeti yeterince araştıran bir çalışmanın olmayışı bu
araştırmanın gerekçesini oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitimde görevlendirilen Kur’an kursu
öğreticilerinin gerçekleştirdikleri etkinliklerin mahiyetini ortaya koymaktır.
Bu amaçla, Muş il merkezinde D grubu Kur’an kursu programı kapsamında okul
öncesi eğitim kurumlarında görevlendirilen 12 Kur’an kursu öğreticisi ile
mülakat yapılmıştır. Nitel araştırma deseninde hazırlanan çalışmanın verileri
yarı yapılandırılmış soruların olduğu görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır.
Forma nihai
şekil verilmeden önce alan yazın incelenmiş ve verilen eğitim yerinde
gözlemlenmiştir. Araştırma sonucunda, Kur’an kursu öğreticilerinin öğrencilerin
gelişim özelliklerini bilme ve konuyu öğrencilerin seviyesine uyarlama
konularında eksiklikleri olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra öğretim
programında yer alan kazanımların bir kısmının öğrenci seviyesinin üzerinde olduğu ve daha çok Kur’an-i Kerim’in yüzünden
okunmasına öncelik verildiği görülmüştür.
In accordance with the protocol jointly assigned by
the Ministry of National Education and Presidency of Religious Affairs, the
teachers of Qur'an courses are assigned to preschool education. The reason for
this research is the lack of a detailed study on this activity carried out to
meet students’ religious development needs. The aim of this study is to reveal
the nature of the activities performed by those who were assigned in preschool
education under the Ministry of National Education. For this purpose,
interviews were held with 12teachers who were assigned to preschool education
in Muş city center within the scope of D group Schedule of Qur'an Courses. The
data of this study, which was prepared in a qualitative design, were collected
through the interview form with semi-structured questions. Before putting the
last touches on the form, literature was reviewed, and educational environment
was observed. The main weak points of the teachers are not knowing the
developmental characteristics of the students well and not being able to
properly adapt a topic to their levels. It is also seen that some of the goals
in the curriculum are above the students’ levels and that in education priority
is given only to reading Qur'an.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | December 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |