İnsanların doğuştan kadın veya erkek olmak üzere
iki ayrı biyolojik cinsiyetleri vardır. Toplumda bu cinsiyetlere göre
anne-baba, karı-koca, kız-oğul gibi roller üstlenilmektedir. Fakat çeşitli
sebepler öne sürülerek doğuştan biyolojik olarak
sahip olunan cinsiyeti ve bu cinsiyetin gerektirdiği rolü reddetme veya diğer
cinsiyete benzeme, özenme söz konusu edilmektedir. Bu eğilim beraberinde pek
çok sorun ve soruların oluşmasına sebep olmaktadır. Bu tür eğilimi olan
insanlara transseksüel ve travesti denilmektedir. Bu çalışmanın konusunu transseksüel ve
travestilerin İslâm hukukundaki hükümleri oluşturmaktadır. Çalışmada bu
kavramlarla birlikte kullanıldığı ve karıştırıldığı için homoseksüel ve
hermafrodit hakkında da kısaca bilgi verilmektedir. Çalışmanın sonunda transseksüel ve
travesti kavramlarının bu isimlerle klasik fıkıh kaynaklarında geçmediği fakat
muhannes ve müteraccile kavramlarının bu kavramlara denk geldiği ve bunların
doğuştan olan cinsiyetleri doğrultusunda hükümlere tabi oldukları tespit
edilmiştir. Klasik fıkıh kitaplarında hünsaya hemen hemen her konuda,
homoseksüele tazir ve had konularında, muhannese ise tazir, kazf, kadına bakma,
ihtilat, imamlık konularında çok kısa değinildiği, müteraccile hakkında ise herhangi
bir hüküm zikredilmediği görülmüştür.
İslâm hukuku hermafrodit/intersex/hünsa travesti/muhannes transseksüel/muhannes homoseksüel/eşcinsel/lutî
Humans have two distinct biological genders, male or
female. In the society, according to these gender roles such as parents,
husband and wife, daughter and son are undertaken. However, by putting forward
various reasons, some reject the inherent biologically possessed gender and the role required by this gender, or become
similar to the other gender, and aspire to the other gender. This trend
leads to many problems and questions. People with such tendencies are called transsexual and transvestite. The
subject of this work is the transsexual and transvestite judgment of Islamic
law. In the study,
because they are used in conjunction with these concepts, brief information
about homosexual and hermaphrodite will also be given. At the end of the study,
it was determined that the concepts of transsexual and transvestite were not
mentioned in the classical Fiqh sources, but that the concepts of mukhanneth
and mutarajjilah coincided with these concept in classical Fiqh books and that
these people should be subject to provisions in line with their inherent
gender. It was observed in classical fiqh books that khuntha has been mentioned
in almost every subject and homosexual in the tazir and hadd topics, mukhanneth
in the ta’zir, kazf, looking at women, ihtilat and imamate very briefly and
that no provision was mentioned about mutarajjilah.
Islamic law transvestite/mukhanneth transsexual/mukhanneth hermaphrodite/intersex/khuntha gay/homosexual
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | February 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |