Tanıtımını yapacağımız “Ezilenlerin Pedagojisi” adlı bu eser
Brezilyalı yazar Paulo Freire’nin uluslarası alanda ün kazanmasına vesile olan
meşhur kitabıdır. Onun bu kitabı eğitimin toplumu dönüştürücü gücüne işaret
etmesi ve eğitimin toplumu yeniden şekillendirmede nasıl bir rol oynadığına
dikkat çekmesi ile öne çıkmıştır. Kitap eğitim, din, siyaset gibi kurumları
dolaylı olarak konu edinmesi ile eğitim sosyolojisi, din sosyolojisi, kurumlar
sosyolojisinin alanlarına dâhil edilebilecek bir çalışma olarak
değerlendirilebilir. Günümüz toplumlarının yapısına dair kendi toplumu
üzerinden etkili çözümlemelerde bulunması, kültürel istilaya ve kapitalist
işgale karşı yerel olanın uyandırılması için öneriler getirmesi kitabın
eğitimle ilgili sancılar yaşayan Türk akademik camiasında da okunmasını gerekli
kılmaktadır. Freire, eğitim süreçlerinde yeni bir kendilik bilinci edinen ve
kendilerini içinde buldukları sosyal duruma eleştirel bakmaya başlayanların pek
çok durumda onlara bu katılım imkânını vermeyen toplumu dönüştürmek üzere
harekete geçtiklerini kendi tecrübeleri ile deneyimlemiştir. Ezilenlerin
Pedagojisi bu tecrübelerini sistematize ederek çözüm önerileriyle okuyucuya
sunduğu bir çalışmadır. Her ne kadar arka planda yazarın ideolojik görüşlerinin
varlığı hissedilse de reel politik ve insana dair psikolojik dinamikleri
akademik bir lisanla analiz etmesi yönüyle okuyucuya zengin bir içerik sunan
çalışma okunması gerekli metinler arasındadır.
This work, titled “Pedagogy of the
Oppressed”, is the famous book by Brazilian writer Paulo Freire which helped
him gain international fame. This book by him was highlighted by the fact that
education points to the transformative power of society, and how education
plays a role in reshaping society. The book can be considered as a study that
can be included in the fields of sociology of education, sociology of religion,
sociology of institutions with the indirect consideration of institutions such
as education, religion and politics. It effectively analyzes the structure of
today's societies through its local community and makes recommendations to
awaken it against the cultural invasion and capitalist occupation. Therefore,
it is required to read the book in the Turkish academic community, which has
pains about education. Freire experienced in his own
experiences that people had taken a new self-consciousness in the educational
process and had begun to critically look and act to change the society that did
not let them participate in which they found themselves in many situations.
Pedagogy of the Oppressed is a study that presents these experiences by
systematizing to the reader with the solutions. In the background, the
existence of the author's ideological views is felt. It is necessary to read
the work which presents a rich content to the reader in terms of analyzing the
psychological dynamics and real political with an academic language.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | February 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 51 |
Journal of Ilahiyat Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.