Book Review
BibTex RIS Cite

Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019

Year 2019, Issue: 52, 335 - 340, 31.12.2019
https://doi.org/10.29288/ilted.581953

Abstract

The reviewed book, entitled
“Problematic/Compulsory Religious Courses According to Atheist Circles” was
written by Muhammed Esat Altıntaş, Dr. Lecturer in Religious Education at the
Faculty of Theology, Erciyes University, Turkey. The book is the first study
which explores the criticisms of atheist circles levelled at, what they deemed
problematic compulsory religious courses in Turkey. Case study, which is one of
the qualitative approaches, and secondary data were used in the study.
Accordingly, the comments made to the signature campaign initiated by the
Atheism Association in 2014 constituted the data of the research. In the third
chapter, the criticisms of atheist circles aimed at compulsory religious
courses are examined under eight titles. It can be seen that the author either
deemed the criticisms unfair or attributed them to deficiencies in teachers’
practice. In the last part of the book the author hinted that religious
education programs could be improved, but opposed the abolition of compulsory
religious education courses. The book, which is easy to understand, makes a
significant contribution to the field, but it has also some shortcomings, such
as some problems in the bibliography, calling everyone who commented on the
public signature campaign “atheist circles” and a need for critical examination
of how atheism is presented in religious education programs and books. These
shortcomings can be compensated in the future editions of the book. The book is
an important contribution to the field and will be useful for those interested
in the subject. 

References

  • Çelik, Bekir - Karataş, Ebru - Bahadır, Ömer - Mehri, Rifat - Dağ, Yahya. Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 11. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2018.
  • Keskiner, Emine. “Okullardaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri ve Sorunları”. Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları. Ed. Mustafa Köylü. 49-82. İstanbul: Dem, 2018.
  • MEB. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı (Ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2018.
  • Rudge, Linda. “‘I Am Nothing'‐‐Does It Matter? A Critique of Current Religious Education Policy and Practice in England on behalf of the Silent Majority”. British Journal of Religious Education 20/3 (1998): 155-165. https://doi.org/10.1080/0141620980200304.

Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019

Year 2019, Issue: 52, 335 - 340, 31.12.2019
https://doi.org/10.29288/ilted.581953

Abstract

İncelenen “Ateist Çevrelere Göre
S/Zorunlu Din Dersleri” isimli eser Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din
Eğitimi Anabilim Dalı Dr. Öğretim Üyesi Muhammed Esat Altıntaş tarafından
kaleme alınmıştır. Ateist çevrelerin sorunlu gördüğü zorunlu din derslerine
getirdikleri eleştirileri inceleyen eser Türkiye’de bu alanda yapılmış ilk
müstakil çalışma olma özelliğine sahiptir. Nitel araştırma metotlarından durum
çalışmasının kullanıldığı araştırmada ikincil veriler kullanılmıştır. Buna göre
2014 yılında Ateizm Derneği’nin başlattığı imza kampanyasına yapılan yorumlar
araştırmanın verilerini oluşturmaktadır. Kitabın üçüncü bölümünde ateist
çevrelerin zorunlu din derslerine getirdikleri eleştiriler sekiz başlık altında
incelenmiştir. Yazarın ateist çevrelerin yaptığı eleştirileri genelde haksız
bulduğu ya da uygulamadaki eksiklere yorduğu görülmektedir. Eserin son
bölümünde yazar dersin programlarının daha iyi hale getirilebileceğini
belirtmiş ancak dersin zorunluluğunun kaldırılmasına karşı çıkmıştır.
Alana
önemli katkılar sunan, dili sade ve anlaşılır olan eserin eksikleri de
bulunmaktadır. Kaynakçadaki bir kısım hatalar, kamuya açık imza kampanyasına
katılıp yorum yazan herkesin “ateist çevre” olarak adlandırılması ve eserde
ders programlarında ve kitaplarında ateizmin nasıl öğretildiğinin eleştirel bir
incelemesinin olmaması görülen eksikliklerdir. Bu eksikler eserin bundan
sonraki baskılarında düzeltilebilecek düzeydedir. Eser din eğitimi alanına
önemli bir katkı sunacak, konuya ilgi duyanlar için ise faydalı olacaktır.

References

  • Çelik, Bekir - Karataş, Ebru - Bahadır, Ömer - Mehri, Rifat - Dağ, Yahya. Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 11. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2018.
  • Keskiner, Emine. “Okullardaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri ve Sorunları”. Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları. Ed. Mustafa Köylü. 49-82. İstanbul: Dem, 2018.
  • MEB. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı (Ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2018.
  • Rudge, Linda. “‘I Am Nothing'‐‐Does It Matter? A Critique of Current Religious Education Policy and Practice in England on behalf of the Silent Majority”. British Journal of Religious Education 20/3 (1998): 155-165. https://doi.org/10.1080/0141620980200304.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Book Reviews
Authors

Abdurrahman Hendek 0000-0003-2832-3445

Publication Date December 31, 2019
Submission Date June 25, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 52

Cite

APA Hendek, A. (2019). Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019. İlahiyat Tetkikleri Dergisi(52), 335-340. https://doi.org/10.29288/ilted.581953
AMA Hendek A. Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019. ilted. December 2019;(52):335-340. doi:10.29288/ilted.581953
Chicago Hendek, Abdurrahman. “Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, no. 52 (December 2019): 335-40. https://doi.org/10.29288/ilted.581953.
EndNote Hendek A (December 1, 2019) Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019. İlahiyat Tetkikleri Dergisi 52 335–340.
IEEE A. Hendek, “Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019”, ilted, no. 52, pp. 335–340, December 2019, doi: 10.29288/ilted.581953.
ISNAD Hendek, Abdurrahman. “Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi 52 (December 2019), 335-340. https://doi.org/10.29288/ilted.581953.
JAMA Hendek A. Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019. ilted. 2019;:335–340.
MLA Hendek, Abdurrahman. “Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, no. 52, 2019, pp. 335-40, doi:10.29288/ilted.581953.
Vancouver Hendek A. Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019. ilted. 2019(52):335-40.