Gelişen ve değişim gösteren teknolojilerle birlikte, iletişim alanında da pek çok yenilik meydana gelmiştir. Bu gelişmelerle birlikte internet kullanımı Web 2.0 teknolojileriyle farklı bir boyuta geçmiştir. Web 2.0 teknolojileri sosyal medya mecralarında içeriklerin üretilmesi ve yayılmasına olanak sağlamaktadır. Sosyal medya kullanıcıları eğlenmek, sosyalleşmek ve bilgi edinmek gibi ihtiyaçlarla kullanımını devam ettirmektedir. Wearesocial 2023 Türkiye raporuna göre sosyal medyayı en fazla genç bireyler kullanmaktadır. Genç bireylerin sosyal medya mecralarında aktif kullanmalarında dolayı zamanlarının önemli bir kısmını bu ağlarda geçirmektedir. Sosyal medya mecralarının devamlı olarak yenilenmesi kullanıcıların aktifliğini pekiştirmekte ve dolayısıyla sosyal medya daha fazla zaman geçirilmesine neden olmaktadır. Böylece sosyal medya kullanımı ile yalnızlık arasında bir ilişkinin olup olmadığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemi, Muş Alparslan Üniversitesi öğrencilerinden oluşmaktadır. 378 kişi üzerinde gerçekleştirilen anket bağlamında bireylerin sosyal medya kullanım oranları, sosyal medya kullanım amaçları, sosyal medya geçirilen zaman ve yalnızlık ilişkisinin çözümlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma ile birlikte katılımcıların sosyal medyayı kullanmayı ve sosyal medyada zaman geçirmeyi sevdiği, sabah uyandığında ilk iş olarak sosyal medya hesabını kontrol ettiği, sosyal medyayı güncel olaylardan haberdar olmak kullandığı çıkan sonuçlar arasındadır. Ayrıca sosyal medya kullanımı ile yalnızlık arasında bir ilişkinin olmadığı sonucuna varılmıştır.
Ethical approval certificate dated 03.01.2023 and numbered 77232 (Appendix-1) was obtained from Muş Alparslan University Scientific Research and Publication Ethics Committee.
With the developing and changing technologies, many innovations have occurred in the field of communication. With these developments, internet use has moved to a different dimension with Web 2.0 technologies. Web 2.0 technologies enable the production and dissemination of content in social media channels. Social media users continue to use it for needs such as having fun, socialising and obtaining information. Especially young individuals spend a significant part of their time on these networks because they are active in social media channels. The continuous renewal of social media channels reinforces the activity of users and thus social media causes more time to be spent on social media. In this direction, it was tried to understand whether social media use has a relationship with loneliness. The sample of the study consists of Muş Alparslan University students. In the context of the survey conducted on 378 people, it was aimed to analyse the relationship between individuals' social media usage rates, social media usage purposes, time spent on social media and loneliness. Among the results of the study are that the participants like to use social media and spend time on social media, check their social media account as the first thing when they wake up in the morning, and use social media to be informed about current events. It was also concluded that there was no relationship between social media use and loneliness.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 29, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | November 7, 2023 |
Acceptance Date | December 7, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Please click here to contact the publisher.