Eğitim
sistemindeki gelişme ve değişimler beraberinde birbirinden farklı öğretim
yöntem, teknik ve öğrenme stratejilerini getirmektedir. Bu amaçla eğitim ve
öğretimde yapılan reform hareketlerinde öğrencinin merkezde olması, öğretmenin
bu süreçte rehber rol oynaması ve öğrencinin bilimsel süreç becerilerini
kullanması en önemli hedef haline gelmiştir. Bu araştırmada, sınıf
öğretmenlerinin Türkçe derslerinde kullandıkları öğretimsel stratejilere,
yöntemlere ve tekniklere ilişkin görüşleri, hem literatür açısından
(kavramların netliği) hem de kendi uygulamaları açısından (uygulama sıklığı,
zorlukları ve önerileri) incelenmiştir. Bu sayede, öğretim programında
benimsenen yaklaşımın, uygulamadaki yansıması hakkında bilgi edinmek
amaçlanmıştır. Bu amaçla öğretmenlerin derste uyguladıkları yöntemlerin
belirlenmesi amacıyla ders saatleri gözlemlenmiş, öğrencilerin derste tercih
ettikleri yöntem ve teknikler hakkında görüşlerine başvurulmuştur. Çalışmada
nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması, veri toplama araçları olarak
ise gözlem ve derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | December 5, 2018 |
Acceptance Date | December 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 3 |
This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Please click here to contact the publisher.