Research Article
BibTex RIS Cite

A STUDY ON THE USE OF INTERNET AND SOCIAL MEDIA BY TEACHERS: A CASE OF THE ÇANAKÇI COUNTY

Year 2019, Volume: 3 Issue: 4, 7 - 32, 18.07.2019

Abstract

The main purpose of
this study is to determine the importance of teachers' use of internet and
social media in both educational and teaching processes. The universe of the
study consists of the teachers working in primary and secondary schools in the
Çanakçı district of Giresun province in the spring term of 2017-2018 academic
year. The sample of the study consisted of 3 schools selected from the research
universe and 45 teachers, of whom 24 were women and 21 were men. The survey
conducted by face to face survey method in April 2018 was a quantitative study.
The data obtained from the
research were transferred to computer
using SPSS 20 package program and frequency and percentage analyzes were
performed. As a result of the analyzes, a significant relationship was found
between the frequency of Internet usage and the frequency of social media
usage. 

References

  • AKKOYUNLU, Buket (2001), "Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • AYDIN, M. ve ÇELİK, T., (2017), “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Ve Doyumlarının İncelenmesi”, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3, 82-97.
  • CEMALOĞLU, N. ve BIÇAK, D. B., (2015), Sosyal Ağlarda Öğretmen-Öğrenci Arkadaşlığına Yönelik Öğrenci Algıları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 51 – 76.
  • GENÇ, Y. E., (2015), Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı ve Bunun Satın Alma Davranışlarına Etkisi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • MENTEŞE, M. (2013), "Sosyal Medya Ortam Ve Araçlarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin Ve Öğretmenlerin Görüşleri", Yüksek Lisans Tezi,Hacettepe Üniversitesi -Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZCAN, B. ve AKINCI, Z., (2017), “Sosyal Medyanın Üniversite Öğrencilerinin Tüketici Davranışları Üzerinde Etkisi: Turizm Fakültesi Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8, 141-154.
  • ÖZDEMİR, vd., (2014), “Sosyal Medya Kavramı Ve Sosyal Ağ Sitelerinde Yer Alan Online Reklam Uygulamalarının İncelenmesi”, Electronic Journal of Vocational Colleges.
  • SOLMAZ, vd., (2013), “İnternet Ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama”, Selçuk İletişim Dergisi, 23-32.
  • TONBULOĞLU, İ. ve İŞMAN, A., (2014), “Öğretmenlerin Sosyal Ağları Kullanım Profillerinin İncelenmesi”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1, s.s.: 320-338.
  • YILDIZ. A. ve DEMİR, F.M., (2016), “Üniversite Öğrencilerinin İnternet Ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17 (37).
  • MANCAR, B., (2018), "Türkiye Sosyal Medya Kullanımında 13. Sırada", Webmasto. http://www.webmasto.com/turkiye-sosyal-medya-kullaniminda-13-sirada

ÖĞRETMENLERİN İNTERNET VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ÇANAKÇI İLÇESİ ÖRNEĞİ

Year 2019, Volume: 3 Issue: 4, 7 - 32, 18.07.2019

Abstract

Bu
çalışmanın temel amacı öğretmenlerin internet ve sosyal medyayı ne sıklıkla ve
hangi amaçlarla kullandıklarının yanı sıra bu araçların eğitim-öğretim
süreçlerindeki yeri ve önemini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini 2017-2018
eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Giresun ili Çanakçı ilçesinde yer alan
ilk ve orta öğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin tamamı
oluşturmaktadır. Araştırmanın Örneklemi ise araştırma evreninden seçilen 3 okul
ve burada görev yapan 24’ü kadın 21’i erkek olmak üzere toplam 45 öğretmenden
oluşmaktadır. 2018 yılı Nisan ayında yüz yüze anket yöntemiyle yapılan
araştırma nicel bir çalışma olup tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir.
Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak
bilgisayara aktarılmış, frekans ve yüzde analizleri yapılmıştır. Yapılan
analizler neticesinde İnternet kullanım sıklığı ile sosyal medya kullanım
sıklığı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiş olup, katılımcıların çoğunun
sosyal medya türlerinden en çok facebook’u kullandıkları, erkek ve kadın
öğretmenlerin ise sosyal medyayı bilgi amaçlı ve eğlence amaçlı kullandıkları
tespit edilmiştir.

References

  • AKKOYUNLU, Buket (2001), "Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • AYDIN, M. ve ÇELİK, T., (2017), “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Ve Doyumlarının İncelenmesi”, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3, 82-97.
  • CEMALOĞLU, N. ve BIÇAK, D. B., (2015), Sosyal Ağlarda Öğretmen-Öğrenci Arkadaşlığına Yönelik Öğrenci Algıları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 51 – 76.
  • GENÇ, Y. E., (2015), Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı ve Bunun Satın Alma Davranışlarına Etkisi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • MENTEŞE, M. (2013), "Sosyal Medya Ortam Ve Araçlarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin Ve Öğretmenlerin Görüşleri", Yüksek Lisans Tezi,Hacettepe Üniversitesi -Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZCAN, B. ve AKINCI, Z., (2017), “Sosyal Medyanın Üniversite Öğrencilerinin Tüketici Davranışları Üzerinde Etkisi: Turizm Fakültesi Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8, 141-154.
  • ÖZDEMİR, vd., (2014), “Sosyal Medya Kavramı Ve Sosyal Ağ Sitelerinde Yer Alan Online Reklam Uygulamalarının İncelenmesi”, Electronic Journal of Vocational Colleges.
  • SOLMAZ, vd., (2013), “İnternet Ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama”, Selçuk İletişim Dergisi, 23-32.
  • TONBULOĞLU, İ. ve İŞMAN, A., (2014), “Öğretmenlerin Sosyal Ağları Kullanım Profillerinin İncelenmesi”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1, s.s.: 320-338.
  • YILDIZ. A. ve DEMİR, F.M., (2016), “Üniversite Öğrencilerinin İnternet Ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17 (37).
  • MANCAR, B., (2018), "Türkiye Sosyal Medya Kullanımında 13. Sırada", Webmasto. http://www.webmasto.com/turkiye-sosyal-medya-kullaniminda-13-sirada
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hakan Kulak 0000-0002-4794-8742

Mümin Ayparçası 0000-0002-0970-1001

Publication Date July 18, 2019
Submission Date December 27, 2018
Acceptance Date July 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Kulak, H., & Ayparçası, M. (2019). ÖĞRETMENLERİN İNTERNET VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ÇANAKÇI İLÇESİ ÖRNEĞİ. İmgelem, 3(4), 7-32.

cc-by-nc_1.png

This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Please click here to contact the publisher.