Research Article
BibTex RIS Cite

AİLE İÇİ ŞİDDET VE ÇOCUK: ÇOCUKLARIN AİLE İÇİ ŞİDDET DENEYİMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*

Year 2020, Volume: 4 Issue: 6, 81 - 106, 11.07.2020

Abstract

Bu çalışma, çocukların aile içi şiddete karşı tutumlarını ölçmek ve deneyimlerini ortaya çıkarmak amacıyla Ankara ilinde yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmaya Ankara ilinde yaşayan 300 çocuk dahil edilmiştir. Verilerin elde edilmesinde anket ve mülakat yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucu ortaya çıkan veriler, SPSS paket programı ile analiz edilerek elde edilmiştir. Mülakat yöntemi için de 7 çocuk ile görüşülmüş ve elde edilen bulgular söylem analizi ile çözümlenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda çocukların, gerek aile içi ortamda gerekse arkadaş ortamında şiddete bazen maruz kaldıkları, bazen de izleyici oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca şiddetin yoğunluğunun yaş, ailenin sosyal konumu, cinsiyet vb. faktörlerine göre değişkenlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma özelinde, çocukların başta psikolojik ve fiziksel olmak üzere farklı şiddet türlerine maruz kaldığı saptanmış ve çocukların bu durumu nasıl anlamlandırdıkları ortaya konmaya çalışılmıştır.

Supporting Institution

Yok

References

  • Ataş S., (2013), Üniversite Gençlerinde Şiddet Eğilimliliği ve Öğrencilerin Aile İçi Şiddete
  • Bakış Açıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bergen T. M., (2005), John Dewey’nin Eğitime Bakış Üzerine Yeni Bir Yorum, (6), Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi.
  • Canatan K., Yıldırım E., (2013), Aile Sosyolojisi, İstanbul: Pınar Yayınları.
  • De Mause L., (1974), The Evolution of Childhood: The History of Childhood, New York: Psychohistory Press.
  • Demir, O.Ö., (2014). Nitel araştırma yöntemleri. K. Böke (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri içinde (ss.285-318). Istanbul: Alfa Yayınları.
  • Gander M. J., Gardiner H. W., (1993), Çocuk Ve Ergen, (Çev. Ali Dönmez ve Diğerleri), Ankara: İmge Kitapevi.
  • Geray, H., (2004). Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • https://www.who.int/data/data-collection-tools
  • Özerkmen, N., (2012), Toplumsal Bir Olgu Olarak Şiddet, Akademik Bakış Dergisi, (28), 1-19.
  • Öztük H. B., (2014), Aile İçi Şiddet Ve Çizgi Film İzlemenin Akademik Başarı Ve Saldırganlıkla İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Polat O., (2016), Şiddet, Marmara Üniversitesi Hukuk Araştırmaları Dergisi, (22/1), 15-34.
  • Tan M., (1989), “Çağlar Boyunca Çocukluk”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, (1), 71-88.
  • Tezcan M., (2012), Çocuk Sosyolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Topçuoğlu A. R, Akbaş E., (2009), Modern Çocukluk Paradigmasının Oluşumu- Eleştirel Bir Değerlendirme, Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, (1), 95-103.
  • Yıldırım, A., (1999), "Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi, "Eğitim ve Bilim dergisi, (112), 7-17.
Year 2020, Volume: 4 Issue: 6, 81 - 106, 11.07.2020

Abstract

References

  • Ataş S., (2013), Üniversite Gençlerinde Şiddet Eğilimliliği ve Öğrencilerin Aile İçi Şiddete
  • Bakış Açıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bergen T. M., (2005), John Dewey’nin Eğitime Bakış Üzerine Yeni Bir Yorum, (6), Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi.
  • Canatan K., Yıldırım E., (2013), Aile Sosyolojisi, İstanbul: Pınar Yayınları.
  • De Mause L., (1974), The Evolution of Childhood: The History of Childhood, New York: Psychohistory Press.
  • Demir, O.Ö., (2014). Nitel araştırma yöntemleri. K. Böke (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri içinde (ss.285-318). Istanbul: Alfa Yayınları.
  • Gander M. J., Gardiner H. W., (1993), Çocuk Ve Ergen, (Çev. Ali Dönmez ve Diğerleri), Ankara: İmge Kitapevi.
  • Geray, H., (2004). Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • https://www.who.int/data/data-collection-tools
  • Özerkmen, N., (2012), Toplumsal Bir Olgu Olarak Şiddet, Akademik Bakış Dergisi, (28), 1-19.
  • Öztük H. B., (2014), Aile İçi Şiddet Ve Çizgi Film İzlemenin Akademik Başarı Ve Saldırganlıkla İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Polat O., (2016), Şiddet, Marmara Üniversitesi Hukuk Araştırmaları Dergisi, (22/1), 15-34.
  • Tan M., (1989), “Çağlar Boyunca Çocukluk”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, (1), 71-88.
  • Tezcan M., (2012), Çocuk Sosyolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Topçuoğlu A. R, Akbaş E., (2009), Modern Çocukluk Paradigmasının Oluşumu- Eleştirel Bir Değerlendirme, Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, (1), 95-103.
  • Yıldırım, A., (1999), "Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi, "Eğitim ve Bilim dergisi, (112), 7-17.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Articles
Authors

Zeliha Sağnıç

Selim Karyelioğlu

Publication Date July 11, 2020
Submission Date June 1, 2020
Acceptance Date July 5, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 6

Cite

APA Sağnıç, Z., & Karyelioğlu, S. (2020). AİLE İÇİ ŞİDDET VE ÇOCUK: ÇOCUKLARIN AİLE İÇİ ŞİDDET DENEYİMLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. İmgelem, 4(6), 81-106.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.