Review
BibTex RIS Cite

Year 2025, Issue: Yeni Medya Çalışmaları, 843 - 868, 28.09.2025
https://doi.org/10.53791/imgelem.1704562

Abstract

References

  • Amorim, J. P., Teixeira, L. (2020). Art in The Digital During And After Covid: Aura and Apparatus, Rupkatha Journal, 12(5), 1-8. Doi: https://dx.doi.org/10.21659/rupkatha.v12n5.rioc1s1n2
  • Artut, S. (2019). Yapay Zekâ Olgusunun Güncel Sanat Çalışmalarındaki Açılımları, İnsan ve İnsan Bilim, Kültür ve Düşünce Dergisi, 22, 767-783. Doi: https://doi.org/10.29224/insanveinsan.478162
  • Balzani, R., Barzaghi, S., Bitelli, G. vd. (2024). Saving Temporary Exhibitions in Virtual Environments: The Digital Renaissance of Ulisse Aldrovandi–Acquisition and Digitisation of Cultural Heritage Objects, Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage, 32. Doi: https://doi.org/10.1016/j.daach.2023.e00309
  • Beyaz Özbey, İ. (2022). Dijitalleşme, Sosyal Medya ve Risk Toplumu, İmgelem, 6(10), 141-158. Doi: https://doi.org/10.53791/imgelem.1053815
  • Cecilia, R. R. (2021). COVID-19 Pandemic: Threat or Opportunity for Blind and Partially Sighted Museum Visitors?, Journal of Conservation and Museum Studies, 19(1), 5, 1-8. Doi: https://doi.org/10.5334/ jcms.200
  • Çuhacı, G. (2007). Dijital Sanatlarda Bedenin Kullanımı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eser, A. D. (2023). Yapay Zekâ ve Sanat Sanatçılarla Tartışmalara Bir Bakış, Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Görsel 1: Rossin, R. (2022). The Maw Of [Fotoğraf]. Whitney Museum of American Art. https://whitney.org/exhibitions/the-maw-of (Erişim: 13/04/2025).
  • Görsel 2: Anadol, R. (2017). The Wind Of İstanbul [Fotoğraf]. Bi-Ozet. https://bi-ozet.com/2017/09/05/refik-anadoldan-ferko-signaturea-ozel-eser-wind-of-istanbul/ (Erişim: 10/02/2025).
  • Görsel 3: Anna Ridler, A. (2018). Myriad [Fotoğraf]. Anna Ridler. https://annaridler.com/myriad-tulips (Erişim: 01.02.2025).
  • Görsel 4: Mattes, E. ve Mattes, F. (2010). No Fun [Fotoğraf]. Eva and Franco Mattes. https://0100101110101101.org/no-fun/ (Erişim: 05.03.2025).
  • Görsel 5: Beeple, Everyday: The First 5000 Day. https://www.beeple-crap.com/viewing (Erişim: 15.03.2025).
  • Görsel 6: TeamLab (2018). Water [Fotoğraf]. TeamLab Müzesi. https://www.teamlab.art/ew/koi_and_people/planets/#modal-11 (Erişim: 05.03.2025).
  • Görsel 7: Obrist H.U. [@hansulrichobrist]. (2020, 10 Aralık) As social distancing requirements remain necessary, and many around the world are experiencing renewed calls to stay home, ICI and Hans Ulrich Obrist are expanding do it (home) … [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CIjsk3GgTnQ/ (Erişim: 05.01.2021).

Year 2025, Issue: Yeni Medya Çalışmaları, 843 - 868, 28.09.2025
https://doi.org/10.53791/imgelem.1704562

Abstract

References

  • Amorim, J. P., Teixeira, L. (2020). Art in The Digital During And After Covid: Aura and Apparatus, Rupkatha Journal, 12(5), 1-8. Doi: https://dx.doi.org/10.21659/rupkatha.v12n5.rioc1s1n2
  • Artut, S. (2019). Yapay Zekâ Olgusunun Güncel Sanat Çalışmalarındaki Açılımları, İnsan ve İnsan Bilim, Kültür ve Düşünce Dergisi, 22, 767-783. Doi: https://doi.org/10.29224/insanveinsan.478162
  • Balzani, R., Barzaghi, S., Bitelli, G. vd. (2024). Saving Temporary Exhibitions in Virtual Environments: The Digital Renaissance of Ulisse Aldrovandi–Acquisition and Digitisation of Cultural Heritage Objects, Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage, 32. Doi: https://doi.org/10.1016/j.daach.2023.e00309
  • Beyaz Özbey, İ. (2022). Dijitalleşme, Sosyal Medya ve Risk Toplumu, İmgelem, 6(10), 141-158. Doi: https://doi.org/10.53791/imgelem.1053815
  • Cecilia, R. R. (2021). COVID-19 Pandemic: Threat or Opportunity for Blind and Partially Sighted Museum Visitors?, Journal of Conservation and Museum Studies, 19(1), 5, 1-8. Doi: https://doi.org/10.5334/ jcms.200
  • Çuhacı, G. (2007). Dijital Sanatlarda Bedenin Kullanımı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eser, A. D. (2023). Yapay Zekâ ve Sanat Sanatçılarla Tartışmalara Bir Bakış, Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Görsel 1: Rossin, R. (2022). The Maw Of [Fotoğraf]. Whitney Museum of American Art. https://whitney.org/exhibitions/the-maw-of (Erişim: 13/04/2025).
  • Görsel 2: Anadol, R. (2017). The Wind Of İstanbul [Fotoğraf]. Bi-Ozet. https://bi-ozet.com/2017/09/05/refik-anadoldan-ferko-signaturea-ozel-eser-wind-of-istanbul/ (Erişim: 10/02/2025).
  • Görsel 3: Anna Ridler, A. (2018). Myriad [Fotoğraf]. Anna Ridler. https://annaridler.com/myriad-tulips (Erişim: 01.02.2025).
  • Görsel 4: Mattes, E. ve Mattes, F. (2010). No Fun [Fotoğraf]. Eva and Franco Mattes. https://0100101110101101.org/no-fun/ (Erişim: 05.03.2025).
  • Görsel 5: Beeple, Everyday: The First 5000 Day. https://www.beeple-crap.com/viewing (Erişim: 15.03.2025).
  • Görsel 6: TeamLab (2018). Water [Fotoğraf]. TeamLab Müzesi. https://www.teamlab.art/ew/koi_and_people/planets/#modal-11 (Erişim: 05.03.2025).
  • Görsel 7: Obrist H.U. [@hansulrichobrist]. (2020, 10 Aralık) As social distancing requirements remain necessary, and many around the world are experiencing renewed calls to stay home, ICI and Hans Ulrich Obrist are expanding do it (home) … [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CIjsk3GgTnQ/ (Erişim: 05.01.2021).

The Virtual Age of Art: Digitalization, Institutional Adaptation, and The Impact of The Pandemic

Year 2025, Issue: Yeni Medya Çalışmaları, 843 - 868, 28.09.2025
https://doi.org/10.53791/imgelem.1704562

Abstract

The rapid development of digital technologies has significantly shaped both culture and the arts. Digital culture, shaped by global communication and internet accessibility, has paved the way for new forms of interaction and social structures. This transformation has had a direct impact on artists and institutions, leading to the integration of digital tools and online platforms into creative processes. Today, art reaches all types of private and public spaces where internet access is available. The pandemic further accelerated this digitalization process. This article examines the relationship between digital technologies and art by analyzing digital art forms, the adaptation of art organizations to digital technologies, the solutions offered by digital tools during the pandemic, and their impact on artistic practices. The selected artworks, institutions, and events represent current reflections and multidimensional effects of digital transformation in the arts. In addition, various online exhibitions and events developed during the pandemic have been evaluated for their demonstration of flexible modes of artistic production and presentation in response to extraordinary conditions. The study was conducted using qualitative research methods, drawing on literature review and content analysis. In conclusion, digital technologies have transformed the ways in which art is produced, perceived, and disseminated, making access to art more inclusive. Thanks to digital platforms and emerging technologies, artistic experience has become more participatory, and this process gained momentum during the pandemic. As a result, the relationship between the viewer and the artwork has been redefined, giving rise to a more dynamic and multifaceted form of interaction.

References

  • Amorim, J. P., Teixeira, L. (2020). Art in The Digital During And After Covid: Aura and Apparatus, Rupkatha Journal, 12(5), 1-8. Doi: https://dx.doi.org/10.21659/rupkatha.v12n5.rioc1s1n2
  • Artut, S. (2019). Yapay Zekâ Olgusunun Güncel Sanat Çalışmalarındaki Açılımları, İnsan ve İnsan Bilim, Kültür ve Düşünce Dergisi, 22, 767-783. Doi: https://doi.org/10.29224/insanveinsan.478162
  • Balzani, R., Barzaghi, S., Bitelli, G. vd. (2024). Saving Temporary Exhibitions in Virtual Environments: The Digital Renaissance of Ulisse Aldrovandi–Acquisition and Digitisation of Cultural Heritage Objects, Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage, 32. Doi: https://doi.org/10.1016/j.daach.2023.e00309
  • Beyaz Özbey, İ. (2022). Dijitalleşme, Sosyal Medya ve Risk Toplumu, İmgelem, 6(10), 141-158. Doi: https://doi.org/10.53791/imgelem.1053815
  • Cecilia, R. R. (2021). COVID-19 Pandemic: Threat or Opportunity for Blind and Partially Sighted Museum Visitors?, Journal of Conservation and Museum Studies, 19(1), 5, 1-8. Doi: https://doi.org/10.5334/ jcms.200
  • Çuhacı, G. (2007). Dijital Sanatlarda Bedenin Kullanımı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eser, A. D. (2023). Yapay Zekâ ve Sanat Sanatçılarla Tartışmalara Bir Bakış, Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Görsel 1: Rossin, R. (2022). The Maw Of [Fotoğraf]. Whitney Museum of American Art. https://whitney.org/exhibitions/the-maw-of (Erişim: 13/04/2025).
  • Görsel 2: Anadol, R. (2017). The Wind Of İstanbul [Fotoğraf]. Bi-Ozet. https://bi-ozet.com/2017/09/05/refik-anadoldan-ferko-signaturea-ozel-eser-wind-of-istanbul/ (Erişim: 10/02/2025).
  • Görsel 3: Anna Ridler, A. (2018). Myriad [Fotoğraf]. Anna Ridler. https://annaridler.com/myriad-tulips (Erişim: 01.02.2025).
  • Görsel 4: Mattes, E. ve Mattes, F. (2010). No Fun [Fotoğraf]. Eva and Franco Mattes. https://0100101110101101.org/no-fun/ (Erişim: 05.03.2025).
  • Görsel 5: Beeple, Everyday: The First 5000 Day. https://www.beeple-crap.com/viewing (Erişim: 15.03.2025).
  • Görsel 6: TeamLab (2018). Water [Fotoğraf]. TeamLab Müzesi. https://www.teamlab.art/ew/koi_and_people/planets/#modal-11 (Erişim: 05.03.2025).
  • Görsel 7: Obrist H.U. [@hansulrichobrist]. (2020, 10 Aralık) As social distancing requirements remain necessary, and many around the world are experiencing renewed calls to stay home, ICI and Hans Ulrich Obrist are expanding do it (home) … [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CIjsk3GgTnQ/ (Erişim: 05.01.2021).

Sanatın Sanal Çağı: Dijitalleşme, Kurumsal Adaptasyon ve Pandeminin Etkisi

Year 2025, Issue: Yeni Medya Çalışmaları, 843 - 868, 28.09.2025
https://doi.org/10.53791/imgelem.1704562

Abstract

Dijital teknolojilerin hızlı gelişimi hem kültürü hem de sanatı önemli ölçüde şekillendirmiştir. Küresel kitle iletişimi ve internet erişilebilirliğiyle biçimlenen dijital kültür, yeni etkileşim biçimlerinin ve toplumsal yapıların oluşmasına zemin hazırlamıştır. Bu dönüşüm, sanatçılar ve sanat kurumları üzerinde doğrudan etkili olmuş, dijital araçların ve çevrim içi platformların yaratıcı süreçlere entegre edilmesine yol açmıştır. Günümüzde sanat, internet erişiminin bulunduğu her türlü özel ve kamusal alana ulaşmaktadır. Pandemi ise bu dijitalleşme sürecini daha da hızlandırmıştır. Bu makalede, dijital teknolojiler ve sanat ilişkisi bağlamında dijital sanat türleri, sanat kurumlarının dijital teknolojilere kurumsal adaptasyonu, pandemi sürecinde dijital araçların sağladığı çözüm yolları ve sanat üzerindeki etkileri örnekler üzerinden incelenmiştir. İncelenen sanat eserleri, kurumlar ve etkinlikler, dijital dönüşümün sanattaki güncel yansımalarını ve çok boyutlu etkilerini temsil etme niteliklerine göre seçilmiştir. Bununla birlikte, pandemi sürecinde geliştirilen çeşitli çevrim içi sergi ve etkinlik örnekleri, sanatın olağanüstü koşullara karşı gösterdiği esnek üretim ve sunum pratiklerini ortaya koymaları açısından değerlendirilmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemleri ile gerçekleştirilmiş olup, literatür taraması ve içerik analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak, dijital teknolojiler sanatın üretim, algılanma ve dolaşım biçimlerini dönüştürerek sanata erişimi daha kapsayıcı hâle getirmiştir. Dijital platformlar ve yeni teknolojiler sayesinde sanatsal deneyim daha katılımcı bir yapıya bürünmüş, bu süreç pandemiyle birlikte hız kazanmıştır. Böylece, izleyici ile sanat eseri arasındaki ilişki yeniden tanımlanarak daha dinamik ve çok yönlü bir etkileşim biçimi ortaya çıkmıştır.

Ethical Statement

Çalışmanın tüm süreçlerinin araştırma ve yayın etiğine uygun olduğunu, etik kurallara ve bilimsel atıf gösterme ilkelerine uyduğumu beyan ederim.

Supporting Institution

Destekleyen bir kurum yoktur.

Thanks

Teşekkür açıklaması yoktur.

References

  • Amorim, J. P., Teixeira, L. (2020). Art in The Digital During And After Covid: Aura and Apparatus, Rupkatha Journal, 12(5), 1-8. Doi: https://dx.doi.org/10.21659/rupkatha.v12n5.rioc1s1n2
  • Artut, S. (2019). Yapay Zekâ Olgusunun Güncel Sanat Çalışmalarındaki Açılımları, İnsan ve İnsan Bilim, Kültür ve Düşünce Dergisi, 22, 767-783. Doi: https://doi.org/10.29224/insanveinsan.478162
  • Balzani, R., Barzaghi, S., Bitelli, G. vd. (2024). Saving Temporary Exhibitions in Virtual Environments: The Digital Renaissance of Ulisse Aldrovandi–Acquisition and Digitisation of Cultural Heritage Objects, Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage, 32. Doi: https://doi.org/10.1016/j.daach.2023.e00309
  • Beyaz Özbey, İ. (2022). Dijitalleşme, Sosyal Medya ve Risk Toplumu, İmgelem, 6(10), 141-158. Doi: https://doi.org/10.53791/imgelem.1053815
  • Cecilia, R. R. (2021). COVID-19 Pandemic: Threat or Opportunity for Blind and Partially Sighted Museum Visitors?, Journal of Conservation and Museum Studies, 19(1), 5, 1-8. Doi: https://doi.org/10.5334/ jcms.200
  • Çuhacı, G. (2007). Dijital Sanatlarda Bedenin Kullanımı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eser, A. D. (2023). Yapay Zekâ ve Sanat Sanatçılarla Tartışmalara Bir Bakış, Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Görsel 1: Rossin, R. (2022). The Maw Of [Fotoğraf]. Whitney Museum of American Art. https://whitney.org/exhibitions/the-maw-of (Erişim: 13/04/2025).
  • Görsel 2: Anadol, R. (2017). The Wind Of İstanbul [Fotoğraf]. Bi-Ozet. https://bi-ozet.com/2017/09/05/refik-anadoldan-ferko-signaturea-ozel-eser-wind-of-istanbul/ (Erişim: 10/02/2025).
  • Görsel 3: Anna Ridler, A. (2018). Myriad [Fotoğraf]. Anna Ridler. https://annaridler.com/myriad-tulips (Erişim: 01.02.2025).
  • Görsel 4: Mattes, E. ve Mattes, F. (2010). No Fun [Fotoğraf]. Eva and Franco Mattes. https://0100101110101101.org/no-fun/ (Erişim: 05.03.2025).
  • Görsel 5: Beeple, Everyday: The First 5000 Day. https://www.beeple-crap.com/viewing (Erişim: 15.03.2025).
  • Görsel 6: TeamLab (2018). Water [Fotoğraf]. TeamLab Müzesi. https://www.teamlab.art/ew/koi_and_people/planets/#modal-11 (Erişim: 05.03.2025).
  • Görsel 7: Obrist H.U. [@hansulrichobrist]. (2020, 10 Aralık) As social distancing requirements remain necessary, and many around the world are experiencing renewed calls to stay home, ICI and Hans Ulrich Obrist are expanding do it (home) … [Fotoğraf]. Instagram. https://www.instagram.com/p/CIjsk3GgTnQ/ (Erişim: 05.01.2021).
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Sociology
Journal Section Articles
Authors

Yasemin Kozak 0000-0003-2221-5179

Publication Date September 28, 2025
Submission Date May 22, 2025
Acceptance Date June 23, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: Yeni Medya Çalışmaları

Cite

APA Kozak, Y. (2025). Sanatın Sanal Çağı: Dijitalleşme, Kurumsal Adaptasyon ve Pandeminin Etkisi. İmgelem(Yeni Medya Çalışmaları), 843-868. https://doi.org/10.53791/imgelem.1704562