Prensip olarak, konişmento taşıyıcı ile taşıtan arasındaki malların taşınmasına ilişkin hukuki ilişkiyi düzenlemektedir. Burada taraflar arasındaki anlaşmazlık, deniz taşımacılığının tamamlanmasını müteakiben, sigortalı kargoyu karayoluyla taşıyan araçta, kargonun alıcıya teslimi öncesinde araçta meydana gelen yangın sonucundakarşılaşılan zarar ve hasar için taşıyıcının sorumlu tutulup tutulamayacağıdır.
Davacı sigorta şirketi tazminat primini geri kazanmak için bir dava açmıştır. Taşıyıcının, kendileri tarafından bir kargo sigorta poliçesi altında sigortalanmış olan konteyner kargo hasarına sebep olduğunu
iddia etmiştir. Buna mukabil, davalı deniz taşıyıcısı ise, hasarın kara taşıması sırasında meydana geldiğini, kendisinin herhangi bir şekilde kara taşımasına dahil olmadığını belirtmiştir. Buna ilaveten, taşıyıcı
bununla ilgili olarak herhangi bir sorumluluk kabul etmemiştir ve bu sebeple de hasar için sorumlu değildir.
Bu çalışmada, söz konusu davadaki kargo hasarları için deniz taşıyıcısının sorumlu olup olmadığı değerlendirilecektir.
Kargo Sigorta Poliçesi Tazminat Priminin Geri Kazanılması Deniz Taşıyıcısının Sorumluluğu Konişmento(Combiconbill) Çoklu Taşıma Kargo Hasarı için Sorumluluk
In principle, the bill of lading regulates the legal relationship between the carrier and the holder of bill of lading in the carriage of goods. The dispute between the parties here was whether the carrier would be held responsible for the loss and damage sustained as a result of a fire that had occurred in the vehicle carrying the insured cargo by road prior to its delivery to the consignee, following completion of the sea carriage.
The plaintiff insurance company initiated a law suit to recover of the indemnity premium. She claimed that the carrier caused a container cargo damage which was insured by them under a cargo insurance policy. On the contrary, the defendant sea carrier stated that the damage occurred during land transportation which she was not involved in the land transportation in any manner whatsoever. In
addition, the carrier had not assumed any responsibility in this respect and therefore was not responsible for the damage.
Cargo Insurance Policy Recovery of the indemnity premium Responsibility of Sea Carrier Bill of Lading(Combiconbill) Multi Transportation Liability for the Cargo Damages
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | V. 2 I. 3 Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |