Bu çalışmada Yükseköğretim Kurulu YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığına MEB bağlı on farklı kurumda bulunan Türkçe öğretim merkezinde yabancılara Türkçe öğretimi esnasında alfabe öğretimi sürecinin nasıl ele alındığı ve alfabe öğretiminde karşılaşılan problemler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmaya yurt dışında bulunan Türkçe eğitimi veren kurumlar dâhil edilmemiştir. Türkiye’de bulunan 125 farklı Türkçe öğretim merkezinden sadece on tanesi dâhil edilmiştir. Çalışmanın evrenini Türkiye’de yabancılara Türkçe eğitimi veren bu on farklı kurum oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan “görüşme yöntemi” kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış on iki açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu Türkçe öğretimi hizmeti veren kurumlarda görev yapan okutman veya öğretim görevlilerine uygulanmıştır. Elde edilen bilgiler ışığında alfabe öğretiminde karşılaşılan güçlükler ortaya konarak bu kurumlar için ortak bir alfabe öğretimi programı geliştirilip geliştirilemeyeceği tespit edilmeye çalışılmıştır. Alan yazına bakıldığında çalışmaların birçoğunda alfabe sorunundan bahsedilmesine rağmen alfabe öğretimi konusunda ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği kurumlarda alfabe öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğine dair bağımsız bir çalışmanın olmadığı görülmüştür. Bu noktadan hareketle yapmış olduğumuz çalışmanın alfabe öğretimi konusunda gelecekteki çalışmalara yol gösterici bir, kapı aralayıcı ve harekete geçirici bir çalışma olacağı düşünülmektedir
The Higher Education Council YÖK and the Ministry of National Education MEB , the Turkish teaching center in different institutions, opens Turkish teaching to foreigners, how to do alphabet teaching can be taken and the problem of alphabet teaching solved. The study was not conducted outside the institutions providing Turkish education abroad. The study population included 125 different Turkish in Turkey in Turkey that the Turkish foreign training this qualitative research methods in this study, one of the "negotiation method". The interview form consisting of twelve open-ended questions was applied to the instructors or lecturers working in English teaching institutions. In the light of the information obtained, it is tried to determine whether a common alphabet teaching program can be developed for these institutions when difficulties arise in teaching alphabet. Looking at the literature, in most of the studies, after mentioning the alphabets in the room, he was able to learn how to teach alphabets in institutions teaching the foreign language of Turkish. From this point of view, our study is thought to be a guiding, door-opening and activating study in the future of alphabet teaching
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |