Çocuk ve gençlerde psikomotor gelişimi, gelişimin evreleri, boyutları, gelişimi etkileyen faktörler ve inceleme yöntemleri ve gelişimle ilgili temel kavramlar toplumun anlamlandırılması bakımından hayati öneme sahiptir. Psikomotor gelişim, çocuk doğmadan önceki evrelerden başlayarak hayat boyu devam eden harekete ilişkin davranışlarda meydana gelen başkalaşımları inceler. Bu başkalaşma süreçleri bedenin eğitimi ve saglıklı toplumsalaşma için zorunluluk arz etmektedir. Çalışmamızda yukarıda açıkladığımız temel çerçevede konular akademik ve ayrıntılı incelenip bütünlüğü dikkate değer tutularak, önce büyüme, öğrenme, gelişme, olgunlaşma ve hazırbulunuşlukla ilişkindirilerek; bireyin yaşadığı toplumun kurallarını, değer yargılarını, kendinden beklenilen rolleri, tutum ve davranış örüntülerini, toplumsal etkileşimde gereken yetenekleri, kimlik ve benlik duygusunu kazanmasını, yaşadığı kültürü içselleştirmesi sürecine nasıl katkı sunduğu açıklanmaktadır
Psychomotor development in children and youth, the stages of development, size, factors affecting of the development and the research methods and basic concepts related of the development are vital importance in terms of meaning in society. Psychomotor development examines the metamorphosis starting from the previous phase of the ongoing child born lifelong occurring in behavior related to movement. This metamorphosis process is of particular requirements for physical education and healthy. In this essay has been explaned is remarkable in maintaining academic integrity and examined in detail, before growth, learning, development, maturation and individuals living in the community's rules, values, self-expected roles, attitudes and patterns of behavior, skills required in social interaction, identity and acquire the sense of self, lived describes it offers how to contribute to the process of internalizing the culture as we explaned above
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |