Bu çalışmada stratejik planlamanın ilköğretim okullarında uygulanabilirliği konusunda yönetici ve öğretmen görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın evrenini Ankara ili merkez ilçelerinde bulunan ilköğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi merkez ilçelerde görev yapan yönetici ve öğretmenler arasından random yöntemi ile seçilmiş yönetici ve öğretmenlerden oluşturulmuştur. Örneklem grubuna araştırmacı tarafından DPT’nin hazırlamış olduğu “Kamu Kurumları İçin Stratejik Planlama Kılavuzu“ dikkate alınarak hazırlanan anket formu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, kodlanarak bilgisayara yüklenip, SPSS istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Seçilen bazı değişkenlerin yönetici ve öğretmen görüşleri üzerinde etkisi olup olmadığı incelenmiştir. Durum analizi, misyonumuz ve vizyonumuz, gitmek istediğimiz yer ve başarımızı değerlendirme boyutlarıyla ilgili görüşler arasından cinsiyet, görev ve ilçe değişkenlerine göre incelendiğinde aralarında anlamlı farklar olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 5, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |