BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF SCHOOL ADMINISTRATORS AND SUPERINTENDS IMPACT ON TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT

Yıl 2015, Sayı: 4, 55 - 64, 01.06.2015

Öz

The aim of this study is to investigate school administrators and superintends impact on teachers’ professional development. Participations of this study are 94 elementary school teachers. A form that consisted of five open-ended questions was used to collect data. The questions are following. 1. What kind of performance, features, qualities, and responsibility do school administrators pay attention to evaluate your performance? 2. What kind of performance, features, qualities, and responsibility should school administrators pay attention to evaluate your performance? 3. What kind of performance, features, qualities, and responsibility do superintends pay attention to evaluate your performance? 4. What kind of performance, features, qualities, and responsibility should superintend pay attention to evaluate your performance? After collecting data, content analyzing was used and responses of the teacher were ranked from the most to the last. Findings of this study are following. 1. Generally school administrators pay attention teachers’ formal responsibility and paper works when they evaluate teachers’ professional performance. However, the teachers expressed that school administrators should pay attention of teachers teaching performance, motivation, and communication with children. 2. Elementary school teachers viewed that mostly superintends check teachers paper works to evaluate teachers’ performance. Furthermore, superintends visit classrooms in a short time to get idea about teacher performance of whole academic year.

Kaynakça

  • Akşit, F. (2006). Performans Değerlendirmeye İlişkin Öğretmen Görüşleri (Bigadiç İlköğretim Öğretmenleri Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, 76-101.
  • Allen, R. (2008). Giving All Students High Quality Teachers. Education Update, 50(3), 1-5.
  • Balcı, A. (2002). Etkili Okul: Okul Geliştirme Kuram Uygulama ve Araştırma (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Best, J. W. & Kahn, J. V. (1989). Research in Education. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
  • Beycioğlu, K. & Dönmez, B. (2009). Eğitim Denetimini Yeniden Düşünmek. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10( 2), 71-93.
  • Cemaloğlu, N. (2002). Öğretmen Performansının Artırılmasında Okul Yöneticisinin Rolü. Milli Eğitim Dergisi. Sayı 153-154.
  • Dağlı, A. (2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23, 431-442.
  • Danielson, C. (2011). Evaluations That Help Teachers Learn. Educational Leadership, 68 (4), 35-39.
  • Ergüneş, Y. & Ovalı, Ç. (2011). Balıkesir İlinde İlköğretim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerini Yerine Getirme Düzeyine İlişkin Müfettiş Öğretmen Görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (25).
  • Ekinci, A. (2010). Aday Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Müdürlerinin Rolü. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 63-77.
  • İlğan, A. (2008). İlköğretim Müfettişleri Öğretmenlerinin Farklılaştırılmış Denetim Modelini Benimseme Uygulanabilir Bulma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 389-422.
  • İnandı, Y. & Özkan, M. (2006). Resmi İlköğretim Okulları ve Liselerde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Müdürler Ne Derece Öğretim Liderliği Davranışları Göstermektedir? Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2( 2). 123-149.
  • Marzano, R. J. (2003). What Works In Schools: Translating Research Into Action. Alexandria, VA: ASCD
  • Marzano, R. J.; Waters, T & McNulty, B. A. (2005). School Leadership that works: From Research To Results. Alexandria, VA: ASCD
  • MEB İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği (2003).
  • MEB Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname KHK/652 (2011).
  • Özdemir, İ. (2003). Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 35, 448-465.
  • Stronge, J. H. (2002). Qualities of Effective Teachers. Alexandria, VA: ASCD
  • Stumbo, C. & McWalters, P. (2011). Measuring Effectiveness: What Will It Take? Educational Leadership, 68 (4), 10-15.
  • Wenglinsky, H. (2000). How teaching matters: Bringing the classroom back into discussions of teacher quality. Princeton, NJ: Educational Testing Service and the Milken Family Foundation.
  • Yalçınkaya, M. (2002). Yeni Öğretmen ve Teftiş. Milli Eğitim Dergisi. Sayı 153-154.
  • Yaman, E. (2009). Müfettişlerin Rehberlik Rollerini Rehber Öğretmenler Değerlendiriyor.
  • International Online Journal of Educational Sciences 1 (1), 106-123 (10.02.2012 tarihinde indirilmiştir.)

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Sayı: 4, 55 - 64, 01.06.2015

Öz

Bu çalışmada öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlayıcı etkileşimlerinde okul idarecilerinin ve denetmenlerin etkililiği incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu seçkisiz olmayan amaçlı yöntemle belirlenmiş 94 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış beş açık uçlu sorudan oluşan form kullanılmıştır. Veri toplamada kullanılan açık uçlu sorular: 1. Okul yöneticileri sizin mesleki anlamda ne tür performans, özellik, nitelik ve sorumluluğunuzu dikkate almaktadırlar? 2. Okul yöneticilerinin sizin mesleki anlamda ne tür performans, özellik, nitelik ve sorumluluğunuzu dikkate almalarını istersiniz? 3. Denetim sürecinde denetmenlerin sizin mesleki anlamda ne tür performans, özellik, nitelik ve sorumluluğunuzu dikkate almaktadırlar? 4. Denetim sürecinde denetmenlerin sizin mesleki anlamda ne tür performans, özellik, nitelik ve sorumluluğunuzu dikkate almalarını istersiniz? 5. Ne tür eğitim etkinliklerin/programların/hizmetlerin sizlerin mesleki gelişiminize katkı sağlayacağınızı düşünüyorsunuz? Lütfen açıklayınız? Yukarıdaki soruların her birinin cevaplarının toplanarak içerik analizi yapılması neticesinde çıkan sonuçlar: Okul yöneticileri genellikle öğretmenlerin resmi sorumluluklarını yerine getirmeleri üzerine odaklanmaktadırlar. Fakat öğretmenler resmi sorumlulukların yanında sınıf içi yaptıkları etkinlikleri, performanslarını ve öğrencilerinin başarılarını artırmadaki gayret ve çabalarının da farkına varılmasını beklemektedirler. Öğretmenler denetimleri sürecinde denetmenlerin bazı evraklarla kendilerinin resmi sorumluluğunu hakkında karar verdiklerini ifade etmektedirler. Diğer yandan denetmenler öğrencilerin başarıları hakkında da sınıfa sorulan birkaç soruya bazı öğrencilerin verdikleri cevaba göre değerlendirme yapmaktadırlar. Öğretmenler denetmenlerin kendilerini daha uzun sürede gözlemleyerek kendilerine mesleki konularda yardımcı olmaları gerektiğini ifade etmektedirler. Sonuç olarak öğretmenleri bireysel mesleki ihtiyaçları belirlenerek hizmet içi eğitim programlarının planlanması gerektiğini düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Akşit, F. (2006). Performans Değerlendirmeye İlişkin Öğretmen Görüşleri (Bigadiç İlköğretim Öğretmenleri Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, 76-101.
  • Allen, R. (2008). Giving All Students High Quality Teachers. Education Update, 50(3), 1-5.
  • Balcı, A. (2002). Etkili Okul: Okul Geliştirme Kuram Uygulama ve Araştırma (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Best, J. W. & Kahn, J. V. (1989). Research in Education. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
  • Beycioğlu, K. & Dönmez, B. (2009). Eğitim Denetimini Yeniden Düşünmek. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10( 2), 71-93.
  • Cemaloğlu, N. (2002). Öğretmen Performansının Artırılmasında Okul Yöneticisinin Rolü. Milli Eğitim Dergisi. Sayı 153-154.
  • Dağlı, A. (2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23, 431-442.
  • Danielson, C. (2011). Evaluations That Help Teachers Learn. Educational Leadership, 68 (4), 35-39.
  • Ergüneş, Y. & Ovalı, Ç. (2011). Balıkesir İlinde İlköğretim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerini Yerine Getirme Düzeyine İlişkin Müfettiş Öğretmen Görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (25).
  • Ekinci, A. (2010). Aday Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Müdürlerinin Rolü. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 63-77.
  • İlğan, A. (2008). İlköğretim Müfettişleri Öğretmenlerinin Farklılaştırılmış Denetim Modelini Benimseme Uygulanabilir Bulma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 389-422.
  • İnandı, Y. & Özkan, M. (2006). Resmi İlköğretim Okulları ve Liselerde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Müdürler Ne Derece Öğretim Liderliği Davranışları Göstermektedir? Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2( 2). 123-149.
  • Marzano, R. J. (2003). What Works In Schools: Translating Research Into Action. Alexandria, VA: ASCD
  • Marzano, R. J.; Waters, T & McNulty, B. A. (2005). School Leadership that works: From Research To Results. Alexandria, VA: ASCD
  • MEB İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği (2003).
  • MEB Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname KHK/652 (2011).
  • Özdemir, İ. (2003). Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 35, 448-465.
  • Stronge, J. H. (2002). Qualities of Effective Teachers. Alexandria, VA: ASCD
  • Stumbo, C. & McWalters, P. (2011). Measuring Effectiveness: What Will It Take? Educational Leadership, 68 (4), 10-15.
  • Wenglinsky, H. (2000). How teaching matters: Bringing the classroom back into discussions of teacher quality. Princeton, NJ: Educational Testing Service and the Milken Family Foundation.
  • Yalçınkaya, M. (2002). Yeni Öğretmen ve Teftiş. Milli Eğitim Dergisi. Sayı 153-154.
  • Yaman, E. (2009). Müfettişlerin Rehberlik Rollerini Rehber Öğretmenler Değerlendiriyor.
  • International Online Journal of Educational Sciences 1 (1), 106-123 (10.02.2012 tarihinde indirilmiştir.)
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77KY54FJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İsa Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Korkmaz, İ. (2015). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 55-64.
AMA Korkmaz İ. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. Haziran 2015;(4):55-64.
Chicago Korkmaz, İsa. “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4 (Haziran 2015): 55-64.
EndNote Korkmaz İ (01 Haziran 2015) ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 55–64.
IEEE İ. Korkmaz, “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ”, INES Journal, sy. 4, ss. 55–64, Haziran 2015.
ISNAD Korkmaz, İsa. “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (Haziran 2015), 55-64.
JAMA Korkmaz İ. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. 2015;:55–64.
MLA Korkmaz, İsa. “ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4, 2015, ss. 55-64.
Vancouver Korkmaz İ. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNDE OKUL YÖNETİCİLERİ VE DENETMENLERİN ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. 2015(4):55-64.