In this study; The multimedia-aided teaching in Turkish and tools for use by teachers for feedback.Determined to achievequalitative research method using the data obtained by way of the semi-structured interview.Teachers,multimedia-aided teaching and toolsthe use of theforwe have the answers to the questions, the questions were coded according to themes.Depending on the Work, to the Ministry of Education Center school in the town of Mus province, Fuzzy 15 Turkish teachers is based on the reviews. Teachers; courses in multimedia-aided teaching and were questions of whether the means of movement. Given these questions, answers are descriptive analysis was examined through as a result of the analysis, interpreted the results achieved.As a result of this review the opinions referenced that teachers use in class multimedia assisted instruction and tools in the course of the student motivation is high, students understand the persistence, provided, in the form of opinion which save time.Teachers in multimedia-assisted teaching, Turkish and using the tools of course handling proposals submitted in response to the deficiencies for which there is concluded.The findings discussed in accordance with the relevant literature.
Bu çalışmada; Türkçe dersinde multimedya destekli öğretim ve araçlarının kullanımına yönelik öğretmenlerin görüşleri incelenmiştir. Belirlenen amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemi kullanılarak veriler yarı yapılandırılmış görüşme yolu ile elde edilmiştir. Öğretmenlerin, multimedya destekli öğretim ve araçlarının kullanımına yönelik sorulara verdikleri cevaplar, soruların ortaya koyduğu temalara göre kodlanarak incelenmiştir. Çalışma, MEB’e bağlı Muş ili Bulanık ilçesi merkez okullarında görev yapan 15 Türkçe öğretmeninin görüşlerine dayanmaktadır. Öğretmenlerin; derslerde multimedya destekli öğretim ve araçlarını kullanma durumlarından hareket edilerek sorular hazırlanmıştır. Bu sorulara verilen cevaplar betimsel analiz yoluyla incelenmiş, analiz sonucunda ulaşılan sonuçlar yorumlanmıştır. Bu incelemeler sonucunda görüşlerine başvurulan öğretmenlerin multimedya destekli öğretim ve araçlarını derste kullandıkları, bu yüzden öğrenci motivasyonlarının derste yüksek olduğu, öğrencilerin dersi anlamalarında kalıcılığı sağladığı, zamandan tasarruf edildiği şeklinde görüş belirtmişlerdir. Öğretmenlerin, Türkçe dersinde multimedya destekli öğretim ve araçlarını kullanarak ders işlemelerine karşılık sundukları önerilerde eksikliklerin var olduğu sonucuna da varılmıştır. Elde edilen bulgular ilgili literatür doğrultusunda tartışılmıştır.
Other ID | JA58CF68PZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 5 |