BibTex RIS Kaynak Göster

TURKISH IN MULTIMEDIA-AIDED TEACHING AND TOOLS USE TEACHER FEEDBACK

Yıl 2015, Sayı: 5, 339 - 355, 01.08.2015

Öz

In this study; The multimedia-aided teaching in Turkish and tools for use by teachers for feedback.Determined to achievequalitative research method using the data obtained by way of the semi-structured interview.Teachers,multimedia-aided teaching and toolsthe use of theforwe have the answers to the questions, the questions were coded according to themes.Depending on the Work, to the Ministry of Education Center school in the town of Mus province, Fuzzy 15 Turkish teachers is based on the reviews. Teachers; courses in multimedia-aided teaching and were questions of whether the means of movement. Given these questions, answers are descriptive analysis was examined through as a result of the analysis, interpreted the results achieved.As a result of this review the opinions referenced that teachers use in class multimedia assisted instruction and tools in the course of the student motivation is high, students understand the persistence, provided, in the form of opinion which save time.Teachers in multimedia-assisted teaching, Turkish and using the tools of course handling proposals submitted in response to the deficiencies for which there is concluded.The findings discussed in accordance with the relevant literature.

Kaynakça

  • Akçay, A. ve Şahin, A. (2012). Webquest (web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik Uluslararası e- Dergi. 2 (2), 33-45.
  • başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmalar Dergisi,
  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu öğrenme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 9-18.
  • Al-Mujaini, E. Y. (2006). The integration of computer technology in an eighth-grade male social studies classroom in the United Arab Emirates. Unpublished Doctoral Dissertation, Ohio: The College of Education of Ohio University
  • Arıkan, Y. D. (2006). Web destekli etkin öğrenme uygulamalarının öğretmen adaylarının derse
  • yönelik tutumları üzerindeki etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 7(1), 23-41.
  • Arkün, S. (2007). ADDIE tasarım modeline göre çoklu öğrenme ortamı geliştirme süreci ve geliştirilen ortam hakkında öğrenci görüşleri üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi. Ankara.
  • Atik Çatak, A. (2006). Powerpoint sunu programıyla hazırlanan okuma materyalinin eğitilebilir zihin engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerine etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant Enstitüsü, Bolu. İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Balkı, E. (2008). Öğretmenlerin bilişim teknolojilerine ilişkin algıları ve uygulamaları: Özel Konya Esentepe ilköğretim okulu örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda öğretmenlerin Türkçe derslerinde öğretim materyalleri Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayhan, P., Olgun, P. ve Yelland, N. J. (2002). A study of pre-school teachers’ thoughts about computer sisted instruction. Contemporary Issues in Early Childhood, 3(2), 298–303
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: an ıntroduction to theory methods. (4th Edition), Pearson International Edition: Boston.
  • Boster, F. J., Meyer, G. S., Roberto, A. J., & Inge, C. C. (2002). A report on the effect of the
  • unitedstreaming application on educational performance, Retriewed October 21, 2015,
  • from http://www. ncrel.org/sdrs/areas/issuesmethods/technlgy/te800.htm#researchresult.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cnets, (2006). Technology foundation standards for students, Retriewed October 20, 2015, from
  • http://cnets.iste.org/students/s_stands.html
  • Çakmak, O. (1999). Fen eğitiminin yeni boyutu: Bilgisayar-multimedya-internet destekli eğitim. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı,(11), 116- 125.
  • Çetin, O. (2010). Fen ve Teknoloji Dersinde çoklu ortam tasarım modeline göre hazırlanmış web tabanlı
  • öğretim içeriğinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi ile içeriğe yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Enstitüsü, İzmir.
  • Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
  • Fındık Dönmez, A. (20l3). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretiminde okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin gelişmesinde karikatürün etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Goodin, L. M. (2012). Incorporatingtechnologyintotheinstruction of SocialStudies. Unpublised Master Dissertation, Master of Arts Teaching and Leadership Program, Chicago – Illinois: Saint XavierUniversity.EricNumber: ED531350
  • Hersh C. W., Meng-Fen L., & Georgette M. M. (2003). A meta-analysis of the effectiveness of teaching and learning with technology on student outcomes, Retriewed October 21, 2015,
  • http://www.ncrel.org/tech/effects2/abstract.htm
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Küçük. M. (2006). ilköğretimde çoklu ortam ve bilgisayar kullanımının gerekliliği (Konya ili örneklemi). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Martin, S. S. (2006). Special education, technology, and teacher education. ForeSITE, 1(1).
  • site.aace.org/pubs/foresite/SpecialEducation.pdf Retriewed October 20, 2015.
  • Melvin , P. & Horton , J. (1996). Using technology to enhance teacher preparation. ERIC, Document, ED395929.
  • Rowe, S. (2007). Symbols and landmarks: software to teach social studies content to third grade students a field test of caı software. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, California State University.
  • Sönmez, V. (2004). Öğretmen el kitabı, (11.Baskı) Ankara: Anı Yayınları.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayarlı destekli öğretimin temelleri. Ankara: Nobel Kitabevi.
  • Yaman, M. (2005). Solunum zinciri konusunda simülasyonla desteklenmiş bir bilgisayar programının öğrenme ve ilgiye etkisi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 22-228.
  • Yeşiltaş, E. (2010). Sosyal bilgiler öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar yazılımının akademik başarı ve tutuma Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, İ. (2004). Eğitim ortamında etkileşimli çoklu ortam cd-rom’larının değerlendirilmesi, The Turkish Online Journal of Educational Technology (3,4),98- 101
  • Yüksel, A., Mil, B., Bilim, Y. (2007). Nitel araştırma: Neden, nasıl, niçin? Ankara: Detay Yayıncılık

TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI

Yıl 2015, Sayı: 5, 339 - 355, 01.08.2015

Öz

Bu çalışmada; Türkçe dersinde multimedya destekli öğretim ve araçlarının kullanımına yönelik öğretmenlerin görüşleri incelenmiştir. Belirlenen amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemi kullanılarak veriler yarı yapılandırılmış görüşme yolu ile elde edilmiştir. Öğretmenlerin, multimedya destekli öğretim ve araçlarının kullanımına yönelik sorulara verdikleri cevaplar, soruların ortaya koyduğu temalara göre kodlanarak incelenmiştir. Çalışma, MEB’e bağlı Muş ili Bulanık ilçesi merkez okullarında görev yapan 15 Türkçe öğretmeninin görüşlerine dayanmaktadır. Öğretmenlerin; derslerde multimedya destekli öğretim ve araçlarını kullanma durumlarından hareket edilerek sorular hazırlanmıştır. Bu sorulara verilen cevaplar betimsel analiz yoluyla incelenmiş, analiz sonucunda ulaşılan sonuçlar yorumlanmıştır. Bu incelemeler sonucunda görüşlerine başvurulan öğretmenlerin multimedya destekli öğretim ve araçlarını derste kullandıkları, bu yüzden öğrenci motivasyonlarının derste yüksek olduğu, öğrencilerin dersi anlamalarında kalıcılığı sağladığı, zamandan tasarruf edildiği şeklinde görüş belirtmişlerdir. Öğretmenlerin, Türkçe dersinde multimedya destekli öğretim ve araçlarını kullanarak ders işlemelerine karşılık sundukları önerilerde eksikliklerin var olduğu sonucuna da varılmıştır. Elde edilen bulgular ilgili literatür doğrultusunda tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Akçay, A. ve Şahin, A. (2012). Webquest (web macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik Uluslararası e- Dergi. 2 (2), 33-45.
  • başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmalar Dergisi,
  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu öğrenme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 9-18.
  • Al-Mujaini, E. Y. (2006). The integration of computer technology in an eighth-grade male social studies classroom in the United Arab Emirates. Unpublished Doctoral Dissertation, Ohio: The College of Education of Ohio University
  • Arıkan, Y. D. (2006). Web destekli etkin öğrenme uygulamalarının öğretmen adaylarının derse
  • yönelik tutumları üzerindeki etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 7(1), 23-41.
  • Arkün, S. (2007). ADDIE tasarım modeline göre çoklu öğrenme ortamı geliştirme süreci ve geliştirilen ortam hakkında öğrenci görüşleri üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi. Ankara.
  • Atik Çatak, A. (2006). Powerpoint sunu programıyla hazırlanan okuma materyalinin eğitilebilir zihin engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerine etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant Enstitüsü, Bolu. İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Balkı, E. (2008). Öğretmenlerin bilişim teknolojilerine ilişkin algıları ve uygulamaları: Özel Konya Esentepe ilköğretim okulu örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda öğretmenlerin Türkçe derslerinde öğretim materyalleri Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayhan, P., Olgun, P. ve Yelland, N. J. (2002). A study of pre-school teachers’ thoughts about computer sisted instruction. Contemporary Issues in Early Childhood, 3(2), 298–303
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: an ıntroduction to theory methods. (4th Edition), Pearson International Edition: Boston.
  • Boster, F. J., Meyer, G. S., Roberto, A. J., & Inge, C. C. (2002). A report on the effect of the
  • unitedstreaming application on educational performance, Retriewed October 21, 2015,
  • from http://www. ncrel.org/sdrs/areas/issuesmethods/technlgy/te800.htm#researchresult.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cnets, (2006). Technology foundation standards for students, Retriewed October 20, 2015, from
  • http://cnets.iste.org/students/s_stands.html
  • Çakmak, O. (1999). Fen eğitiminin yeni boyutu: Bilgisayar-multimedya-internet destekli eğitim. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı,(11), 116- 125.
  • Çetin, O. (2010). Fen ve Teknoloji Dersinde çoklu ortam tasarım modeline göre hazırlanmış web tabanlı
  • öğretim içeriğinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi ile içeriğe yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Enstitüsü, İzmir.
  • Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
  • Fındık Dönmez, A. (20l3). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretiminde okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin gelişmesinde karikatürün etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Goodin, L. M. (2012). Incorporatingtechnologyintotheinstruction of SocialStudies. Unpublised Master Dissertation, Master of Arts Teaching and Leadership Program, Chicago – Illinois: Saint XavierUniversity.EricNumber: ED531350
  • Hersh C. W., Meng-Fen L., & Georgette M. M. (2003). A meta-analysis of the effectiveness of teaching and learning with technology on student outcomes, Retriewed October 21, 2015,
  • http://www.ncrel.org/tech/effects2/abstract.htm
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Küçük. M. (2006). ilköğretimde çoklu ortam ve bilgisayar kullanımının gerekliliği (Konya ili örneklemi). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Martin, S. S. (2006). Special education, technology, and teacher education. ForeSITE, 1(1).
  • site.aace.org/pubs/foresite/SpecialEducation.pdf Retriewed October 20, 2015.
  • Melvin , P. & Horton , J. (1996). Using technology to enhance teacher preparation. ERIC, Document, ED395929.
  • Rowe, S. (2007). Symbols and landmarks: software to teach social studies content to third grade students a field test of caı software. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, California State University.
  • Sönmez, V. (2004). Öğretmen el kitabı, (11.Baskı) Ankara: Anı Yayınları.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayarlı destekli öğretimin temelleri. Ankara: Nobel Kitabevi.
  • Yaman, M. (2005). Solunum zinciri konusunda simülasyonla desteklenmiş bir bilgisayar programının öğrenme ve ilgiye etkisi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 22-228.
  • Yeşiltaş, E. (2010). Sosyal bilgiler öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar yazılımının akademik başarı ve tutuma Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, İ. (2004). Eğitim ortamında etkileşimli çoklu ortam cd-rom’larının değerlendirilmesi, The Turkish Online Journal of Educational Technology (3,4),98- 101
  • Yüksel, A., Mil, B., Bilim, Y. (2007). Nitel araştırma: Neden, nasıl, niçin? Ankara: Detay Yayıncılık
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58CF68PZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erhan Akın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Akın, E. (2015). TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(5), 339-355.
AMA Akın E. TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI. INES Journal. Ağustos 2015;(5):339-355.
Chicago Akın, Erhan. “TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5 (Ağustos 2015): 339-55.
EndNote Akın E (01 Ağustos 2015) TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 339–355.
IEEE E. Akın, “TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI”, INES Journal, sy. 5, ss. 339–355, Ağustos 2015.
ISNAD Akın, Erhan. “TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 (Ağustos 2015), 339-355.
JAMA Akın E. TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI. INES Journal. 2015;:339–355.
MLA Akın, Erhan. “TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5, 2015, ss. 339-55.
Vancouver Akın E. TÜRKÇE DERSINDE MULTIMEDYA DESTEKLI ÖĞRETIM VE ARAÇLARıNıN KULLANıMıNA YÖNELIK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERI. INES Journal. 2015(5):339-55.