BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION OF THE PROBLEMS OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS ABOUT THEIR COURSES IN TOKAT

Yıl 2015, Sayı: 5, 356 - 375, 01.08.2015

Öz

The aim of this study is to analyze the problems of physical education teachers according to some variables. In order to do this, a questionnaire was administered to 93 p.e teachers in Tokat. The questionnaire included 29 items, 5 of which were about demographic information. The questionnaire’s validity was 0.984 and its expectancy rate was 0.905 The items in the questionnaire were in the form of Likert type. After having permissions from Tokat education directorate, the questionnaire was administered and the SPSS program was used in order to analyze the data. The level chosen for statistical meaningfulness was 0.05. As a result, it was found that there were some vocational problems in terms of p.e. facilities and materials, course syllabuses, students’ interest to p.e course, school administration and students’ parents. It was found that p.e. facilities, materials and the number of hours for p.e. courses were insufficient, administrators and students’ parents did not give enough importance to p.e courses and students’ parents lacked realationships with the teachers.

Kaynakça

  • Arslan, Y., Altay, F. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşlerinin Bazı Eğilimleri Açısından İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 11(1): 14-23.
  • Aydoğan H. (2011). Eğitimi Öğretmenlerinin, Meslekte Karşılaştıkları Problemlerinin, Aldıkları Eğitim Yönünden, Okul Ve Fiziki Şartlar Çerçevesinde, Strese Neden Olma Boyutunun Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi, 7. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğrt. Kongresi 25-27 Mayıs 2011, VAN/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 1-8.
  • Aytaç T. (2000). Hizmet İçi Eğitim Kavramı Ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Milli Eğitim Dergisi, 147, 66-69
  • Bucher A C. (1983). Foundations of Physical Educatuon and sport. London: The C.V Mosby Company, 13
  • Bozdemir R. Kaya M, Demir O. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersinde Karşılaştıkları Problemler ( Tokat İli Örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı (3) 5, s: 221-234
  • Çamlıyer, H. (1992). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştirme Programları ve Öğretmenlik Uygulamalarının Değerlendirilmesi”, H. Ü, Spor Bilimleri II. Ulusal Kongresi, H. Ü, Ankara
  • Demir K, Arı E. (2013). Öğretmen Sorunları-Çanakkale İli Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), (107-126)
  • Demirhan G, Bulca Y, Saçlı F, Kangalgil M. (2014). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Uygulamada Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 29(2), 57-68 [Nisan 2014]
  • Ekinci A, (2010) Opinions of Principals and Teachers Working in Primary Schools about their Vocational Problems, Elementary Education Online, 9(2), (734-748)
  • Gülçağ, G. (2002). İlk Öğretim Ve Orta Öğretimdeki Öğretmenlerin Spora Katılımcılık Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, S:23
  • Güllü M, Güçlü M,Güllü E, Güllü A, Tekin M, (2009). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Seçmeli Spor Etkinlikleri Dersi Uygulamalarına İlişkin Genel Görüşleri, Atatürk Üniversitesi beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Dergisi, 11 (I) ; 16 - 29
  • Karakuş, E. (2005). Resmi Orta Öğretim kurumlarında Beden eğitimi Derslerinin Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğrencilerin ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Kırıkkale ili Örneği), Yedi Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara,
  • Koçyiğit F, Öztürk, F. (1992). İlkokul ve İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi Uygulama Sorunu, I. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor II. Ulusal Sempozyumu, 19-21 Aralık 1991, Milli Eğitim Basımevi, Ankara,
  • Kul, M. (2008). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Performanslarına Etkileri (Sakarya İli Örneği). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Sakarya
  • Ocak, Y, Tortop, Y. (2006.)Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Derslerine İlişkin Genel Görüşleri Ve Beden Eğitimi Derslerini Yürütürken Karşılaştıkları Sorunları. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla.
  • Özdemir, A. (2000). Orta Öğretimde Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin Uygulanabilirliği, Çorum İli ve İlçelerindeki Farklılıkların Değerlendirilmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Samsun.
  • Jenkinson K A., Benson A C., (2010). Barriers to Providing Physical Education and Physical Activity in Victorian State Secondary Schools, Australian Journal of Teacher Education, Vol 35, 8, December
  • Korkmaz, F., Korkmaz, N. H. ve Özkaya, G. (2007).Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenme Ortamını Bozan Davranışlara Karşı Geliştirdikleri Davranış Stratejileri (Bursa İli Örneği). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XX (1), 67–87.
  • Öztürk F (1996) “İlkokul ve İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi Uygulama Sorunu” Eğitim Kurumlarında ve Beden ve Spor Sempozyumu, 19-21 Aralık 1991 Buca- İzmir
  • Rämä M. (2013). Studyıng Prıncıpals’ Resource Allocatıon And Affectıng Resource Factors For Physıcal Educatıon In Fınland. University of Jyväskylä, Department of Sport Sciences Master Thesis of physical education. 86 pages.
  • Sarımsak, T. (2009). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Sorunları.Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Şirin, E.F. (2005). “İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersiyle İlgili Tutum ve Uygulamaları”.4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, 10-11 Haziran, Bursa, 96-102,
  • Taşmektepligil Y, Yılmaz Ç, İmamoğlu O, Kılcıgil E. (2006). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, IV (4) 139-147
  • Yüzüak, E. (2006). Kütahya’da İlköğretim ve Liselerde Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Sorunlarının Araştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya
  • Yıldız E, Kangalgil M. (2014), Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlikleri Ve Kullandıkları Öğretim Yöntemleri İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Pamukkale Journal of Sport Sciences Vol.5, No.1, ss:61-76
  • Uğur O A, Yenel F. (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları Ve Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl 11, Sayı 1,s:149-173.
  • Ulucan H, Türkçapar Ü, Cihan B.B. (2012). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Meslekte Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi (Kırşehir İli Uygulaması). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 13, Sayı 2, Ağustos, Sayfa 265-277
  • Varıs, F,Eğitimde Program Geliştirme, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara 1978.

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2015, Sayı: 5, 356 - 375, 01.08.2015

Öz

Bu çalışma, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki olarak karşılaştıkları problemleri farklı değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Tokat il merkezi ile ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan 93 beden eğitimi öğretmenine mesleki olarak karşılaştıkları problemlere yönelik 5’i demografik maddeler olmak üzere toplam 29 maddelik bir anket uygulanmıştır. Çalışmada geçerlilik indeksi algı düzeyi 0,984 beklenti düzeyi 0,905 olarak bulunmuş olan anket kullanılmıştır. Ölçeği oluşturan maddeler için 5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğünden alınan izinle anketler uygulanmış ve çözümleme aşamasında SPSS programından yararlanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık için 0.05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir. Sonuç olarak bu araştırmada; beden eğitimi tesis ve ders kaynakları, ders programları, öğrencilerin beden eğitimi dersine olan ilgileri, okul yönetimi ve öğrenci velileri ile ilgili sorunlar açısından bazı mesleki problemlerinin olduğu tespit edilmiştir. Beden eğitimi dersi ile ilgili tesis, araç ve gereçlerin yetersiz ve eksik olması, okul idarecileri ile velilerin beden eğitimi derslerine yeteri kadar önem vermesi, velilerin öğretmenler ile iletişim içinde olmamaları ve ders saatinin yetersiz olması beden eğitimi öğretmenlerin en önemli sorunları olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Arslan, Y., Altay, F. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşlerinin Bazı Eğilimleri Açısından İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 11(1): 14-23.
  • Aydoğan H. (2011). Eğitimi Öğretmenlerinin, Meslekte Karşılaştıkları Problemlerinin, Aldıkları Eğitim Yönünden, Okul Ve Fiziki Şartlar Çerçevesinde, Strese Neden Olma Boyutunun Demografik Özellikleri Açısından İncelenmesi, 7. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğrt. Kongresi 25-27 Mayıs 2011, VAN/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 1-8.
  • Aytaç T. (2000). Hizmet İçi Eğitim Kavramı Ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Milli Eğitim Dergisi, 147, 66-69
  • Bucher A C. (1983). Foundations of Physical Educatuon and sport. London: The C.V Mosby Company, 13
  • Bozdemir R. Kaya M, Demir O. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersinde Karşılaştıkları Problemler ( Tokat İli Örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı (3) 5, s: 221-234
  • Çamlıyer, H. (1992). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştirme Programları ve Öğretmenlik Uygulamalarının Değerlendirilmesi”, H. Ü, Spor Bilimleri II. Ulusal Kongresi, H. Ü, Ankara
  • Demir K, Arı E. (2013). Öğretmen Sorunları-Çanakkale İli Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), (107-126)
  • Demirhan G, Bulca Y, Saçlı F, Kangalgil M. (2014). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Uygulamada Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 29(2), 57-68 [Nisan 2014]
  • Ekinci A, (2010) Opinions of Principals and Teachers Working in Primary Schools about their Vocational Problems, Elementary Education Online, 9(2), (734-748)
  • Gülçağ, G. (2002). İlk Öğretim Ve Orta Öğretimdeki Öğretmenlerin Spora Katılımcılık Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, S:23
  • Güllü M, Güçlü M,Güllü E, Güllü A, Tekin M, (2009). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Seçmeli Spor Etkinlikleri Dersi Uygulamalarına İlişkin Genel Görüşleri, Atatürk Üniversitesi beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Dergisi, 11 (I) ; 16 - 29
  • Karakuş, E. (2005). Resmi Orta Öğretim kurumlarında Beden eğitimi Derslerinin Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğrencilerin ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Kırıkkale ili Örneği), Yedi Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara,
  • Koçyiğit F, Öztürk, F. (1992). İlkokul ve İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi Uygulama Sorunu, I. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor II. Ulusal Sempozyumu, 19-21 Aralık 1991, Milli Eğitim Basımevi, Ankara,
  • Kul, M. (2008). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları ve Performanslarına Etkileri (Sakarya İli Örneği). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Sakarya
  • Ocak, Y, Tortop, Y. (2006.)Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Derslerine İlişkin Genel Görüşleri Ve Beden Eğitimi Derslerini Yürütürken Karşılaştıkları Sorunları. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla.
  • Özdemir, A. (2000). Orta Öğretimde Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin Uygulanabilirliği, Çorum İli ve İlçelerindeki Farklılıkların Değerlendirilmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Samsun.
  • Jenkinson K A., Benson A C., (2010). Barriers to Providing Physical Education and Physical Activity in Victorian State Secondary Schools, Australian Journal of Teacher Education, Vol 35, 8, December
  • Korkmaz, F., Korkmaz, N. H. ve Özkaya, G. (2007).Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğrenme Ortamını Bozan Davranışlara Karşı Geliştirdikleri Davranış Stratejileri (Bursa İli Örneği). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XX (1), 67–87.
  • Öztürk F (1996) “İlkokul ve İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi Uygulama Sorunu” Eğitim Kurumlarında ve Beden ve Spor Sempozyumu, 19-21 Aralık 1991 Buca- İzmir
  • Rämä M. (2013). Studyıng Prıncıpals’ Resource Allocatıon And Affectıng Resource Factors For Physıcal Educatıon In Fınland. University of Jyväskylä, Department of Sport Sciences Master Thesis of physical education. 86 pages.
  • Sarımsak, T. (2009). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Sorunları.Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Şirin, E.F. (2005). “İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersiyle İlgili Tutum ve Uygulamaları”.4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, 10-11 Haziran, Bursa, 96-102,
  • Taşmektepligil Y, Yılmaz Ç, İmamoğlu O, Kılcıgil E. (2006). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, IV (4) 139-147
  • Yüzüak, E. (2006). Kütahya’da İlköğretim ve Liselerde Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Sorunlarının Araştırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya
  • Yıldız E, Kangalgil M. (2014), Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlikleri Ve Kullandıkları Öğretim Yöntemleri İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Pamukkale Journal of Sport Sciences Vol.5, No.1, ss:61-76
  • Uğur O A, Yenel F. (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları Ve Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl 11, Sayı 1,s:149-173.
  • Ulucan H, Türkçapar Ü, Cihan B.B. (2012). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Meslekte Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi (Kırşehir İli Uygulaması). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 13, Sayı 2, Ağustos, Sayfa 265-277
  • Varıs, F,Eğitimde Program Geliştirme, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, Ankara 1978.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98FU23ZN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Kaya Bu kişi benim

Recep Boz, Ünal Türkçapar, Osman Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Kaya, M., & Demir, R. B. Ü. T. O. (2015). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(5), 356-375.
AMA Kaya M, Demir RBÜTO. BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). INES Journal. Ağustos 2015;(5):356-375.
Chicago Kaya, Mustafa, ve Recep Boz, Ünal Türkçapar, Osman Demir. “BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5 (Ağustos 2015): 356-75.
EndNote Kaya M, Demir RBÜTO (01 Ağustos 2015) BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 356–375.
IEEE M. Kaya ve R. B. Ü. T. O. Demir, “BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)”, INES Journal, sy. 5, ss. 356–375, Ağustos 2015.
ISNAD Kaya, Mustafa - Demir, Recep Boz, Ünal Türkçapar, Osman. “BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 (Ağustos 2015), 356-375.
JAMA Kaya M, Demir RBÜTO. BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). INES Journal. 2015;:356–375.
MLA Kaya, Mustafa ve Recep Boz, Ünal Türkçapar, Osman Demir. “BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5, 2015, ss. 356-75.
Vancouver Kaya M, Demir RBÜTO. BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BAZI MESLEKİ SORUNLARININ İNCELENMESİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). INES Journal. 2015(5):356-75.