BibTex RIS Kaynak Göster

DEVELOPMENT OF A DRAWING SUCCESS TEST TOWARD THE UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2016, Sayı: 8, 1 - 12, 01.06.2016

Öz

The aim of this research is to develop a test that can measure success in the art education field of theoretical learning Drawing lesson of university students in a meaningful way. Conceptual, plastic and intellectual values in the art can be learned through the learning areas of drawing. Students have the basic skills (to see objects accurately, seen reflected in the ability to create and imaginative creations, etc.) required in the field of art education are given to the students with design applications. The drawing can be explained as a basis for visual expression. Studies on theoretical learning in the field of education on drawing when examining in the literature, there was not found any research Drawing Success Test Toward the University Students that’s validity and reliability analyzes were performed. Drawing Success Test consists od 42 items according to experts under research. This test was applied to 148 students. While analyzing the data, TAP Testing Analysis Program was used. The test items were not able to get meaningful measurement according to the analysis was excluded from this test. The findings obtained from the analysis carried out by the final test items, developed "Design Achievement Test Info" Shows that there is a valid and reliable test for college students.

Kaynakça

  • Aydoğdu, B., Tatar, N., Yıldız, E. & Buldur, S. (2012). İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi, Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 5 (3), 292-311.
  • Aydoğdu, B. & Karakuş, F. (2015). İlkokul Öğrencilerine Yönelik Temel Beceri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 105-131.
  • Ayhan, İ. (2010), Eğitimcilere Yol Göstermesi Açısından Tab Analiz Programı Kullanarak Başarı Testi Hazırlama Sürecinde İzlenecek Adımlar, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 2.
  • Bigalı, Ş. (1999). Resim Sanatı. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Çetin, O., Günay, Y. (2010). Fen Eğitimde Web Tabanlı Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Tutumlarına Etkisi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 03(38), 19-34.
  • Demir, M., Horzum, M. B., Akgün, Ö. E. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin E-Öğrenme Araçlarını Kullanma Algıları, Vı. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı Iı, 268-275.
  • Demirel, Ö. (2004). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegema Yayınları.
  • Eyüboğlu, B. R. (1986). Resme Başlarken. Bilgi Yayıncılık. Ankara
  • MEB. (2012). Güzel Sanatlar Ve Spor Liseleri Desen Çalışmaları Ders Kitabı 11. Sınıf. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Özçelik, D. A. (1997). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları.
  • Tansuğ, S. (2011). Resim Sanatının Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tekin Gürgen, E. (2008). İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Müziksel İşitme Testinin Geliştirilmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3).
  • Tekin, H.(1996). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Usta, M. E., Karakuş, M. (2016). Pedagojik Okuryazarlık Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24, 133-146

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2016, Sayı: 8, 1 - 12, 01.06.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinin, sanat eğitimi alanı içindeki Desen dersinin teorik öğrenme alanlarındaki başarılarını anlamlı bir şekilde ölçmeye yarayan bir test geliştirmektir. Desen, sanat alanının plastik, kavramsal ve düşünsel değerlerinin öğrenilmesini mümkün kılan eğitim yaşantılarını içermektedir. Sanat eğitimi alanında öğrencinin sahip olması istenen temel beceriler (çizgi olanakları ile nesneyi doğru görebilme, görüleni yansıtılabilme, imgesel yaratımlar oluşturma gibi) desen uygulamaları ile öğrencilere kazandırılmaktadır. Desen; hem resmin temeli hem de düşünce ve kavramların görsel-çizgisel anlatım yoludur. Alan yazında bulunan desen eğitiminin teorik öğrenme alanı ile ilgili çalışmalar incelendiğinde, geçerlik güvenirlik çalışması yapılmış Yükseköğretim Desen Bilgisi Başarı testine rastlanmamıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen Desen Bilgisi Başarı Testi, uzman görüşlerine baş-vurularak 42 maddeden oluşmuştur. Bu madde havuzu 148 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada verilerin çözümlenmesinde TAP Test Analiz Programı kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda anlamlı ölçüm yapamayan maddeler çıkarılarak 30 maddeden oluşan nihai test oluşturulmuştur. Nihai test maddeleri ile yapılan analiz sonucunda elde edilen bulgular, geliştirilen Desen Bilgisi Başarı Testinin üniversite öğrencileri için geçerli ve güvenilir bir test olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Aydoğdu, B., Tatar, N., Yıldız, E. & Buldur, S. (2012). İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi, Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 5 (3), 292-311.
  • Aydoğdu, B. & Karakuş, F. (2015). İlkokul Öğrencilerine Yönelik Temel Beceri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 105-131.
  • Ayhan, İ. (2010), Eğitimcilere Yol Göstermesi Açısından Tab Analiz Programı Kullanarak Başarı Testi Hazırlama Sürecinde İzlenecek Adımlar, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 2.
  • Bigalı, Ş. (1999). Resim Sanatı. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Çetin, O., Günay, Y. (2010). Fen Eğitimde Web Tabanlı Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Tutumlarına Etkisi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 03(38), 19-34.
  • Demir, M., Horzum, M. B., Akgün, Ö. E. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin E-Öğrenme Araçlarını Kullanma Algıları, Vı. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı Iı, 268-275.
  • Demirel, Ö. (2004). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegema Yayınları.
  • Eyüboğlu, B. R. (1986). Resme Başlarken. Bilgi Yayıncılık. Ankara
  • MEB. (2012). Güzel Sanatlar Ve Spor Liseleri Desen Çalışmaları Ders Kitabı 11. Sınıf. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Özçelik, D. A. (1997). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları.
  • Tansuğ, S. (2011). Resim Sanatının Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tekin Gürgen, E. (2008). İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Müziksel İşitme Testinin Geliştirilmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3).
  • Tekin, H.(1996). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Usta, M. E., Karakuş, M. (2016). Pedagojik Okuryazarlık Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24, 133-146
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25UN46VH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cansu Çelebi Erol Bu kişi benim

Cemile Arzu Aytekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Erol, C. Ç., & Aytekin, C. A. (2016). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(8), 1-12.
AMA Erol CÇ, Aytekin CA. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ. INES Journal. Haziran 2016;(8):1-12.
Chicago Erol, Cansu Çelebi, ve Cemile Arzu Aytekin. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 8 (Haziran 2016): 1-12.
EndNote Erol CÇ, Aytekin CA (01 Haziran 2016) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 8 1–12.
IEEE C. Ç. Erol ve C. A. Aytekin, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ”, INES Journal, sy. 8, ss. 1–12, Haziran 2016.
ISNAD Erol, Cansu Çelebi - Aytekin, Cemile Arzu. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 8 (Haziran 2016), 1-12.
JAMA Erol CÇ, Aytekin CA. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ. INES Journal. 2016;:1–12.
MLA Erol, Cansu Çelebi ve Cemile Arzu Aytekin. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 8, 2016, ss. 1-12.
Vancouver Erol CÇ, Aytekin CA. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK DESEN BİLGİSİ BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ. INES Journal. 2016(8):1-12.