BibTex RIS Kaynak Göster

OPINIONS OF PRE-SCHOOL EDUCATION TEACHER CANDIDATES’ REGARDING THE PRE-SCHOOL TEACHER EDUCATION FIELD EXAM

Yıl 2017, Sayı: 12, 318 - 332, 01.06.2017

Öz

The purpose of this study is to reveal the perceptions of trainee preschool teachers of the pedagogical content knowledge test. The content knowledge test, the score from which accounts for 50% of the score prerequisite for a teaching position at a public school, is suggested to assess trainee teachers’ content knowledge, which they have supposedly acquired in teaching-oriented classes. Therefore, their perceptions of and attitudes towards this test are considered greatly important. This is a case study where a qualitative research method is adopted. The sampling of the study consists of 20 last (fourth) year students of Early Childhood Education Department at Çanakkale Onsekiz Mart University. A semi-structured interview form was used as the data collection tool. Content analyses were carried out to analyze the obtained data. It can be suggested that majority of the trainee teachers of early childhood education consider content knowledge test as a necessary practice.

Kaynakça

  • Ary, D., Jacobs, L.C., Razavieh, A. & Sorenson, C. (2006). Introduction to research in education (8th ed) Wadsworth: Integra.
  • Berliner, D.C. (2005) “The Near Imposibility of Testing for Teacher Quality”, Journal of Teacher Education, 56, 3, 205-213.
  • Çelik, K. & Kavak, Y. (2009). Eğitim fakülteleri ve KPSS-öğretmenlik sınavı sonuçları üzerine bir çalışma. Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sempozyumu, Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Demir, S. B. & Bütüner, K. (2014) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adylarının Alan Sınavına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğiim Fakültesi Dergisi, 10, 2, 113-128.
  • Demiryay, N. & Balcı, U. (2014) Öğretmenler için alan bilgisi (ÖABT) Almanca sınavına yönelik Almanca öğretmenliği lisans eğitiminin yeterlilik sorunu. Diyalog 2014/2: 70-82
  • Erdem, E. & Soylu, Y. (2013) Öğretmen adaylarının KPSS ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4(1): 223-236
  • Erden, M. (2005). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Göktaş O., Kurt H., Ekici G. & Gökmen A.(2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının KPSS kapsamındaki alan sınavına yönelik görüşlerinin incelenmesi. 11. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, Adana, 955.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N. & Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, (2), 35-43.
  • Karataş, S., & Güleş, H. (2013). Öğretmen atamalarında esas alınan merkezi sınavın (KPSS) öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 102-119.
  • Köse, E, Ö. (2015) Biyoloji öğretmen adaylarının görüşlerine göre ortaöğretim biyoloji öğretmenliği programının biyoloji öğretmenlik alan bilgisi testine uygunluk düzeyi. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi. 3, 1, 40-51.
  • Kuran, K. (2012). Öğretmen adaylarının KPSS kursu veren dershanelere ve KPSS’ye ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 143-157.
  • Kurt M., Yalçın S., Kömek E., Karslı G. & Meydan M. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik alan bilgisi testi (ÖABT)’ne yönelik görüşlerinin belirlenmesi. 11. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, Adana, 1055.
  • Langford, D. P. (1999). Eğitimde kalite yönetimi (Çev:Meltem Süngür) İstanbul: KalDer Yayınları.
  • MEB (2011). Öğretmen yetiştirme ve eğitimi genel müdürlüğü. Öğretmen yeterlikleri “öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri” ve “özel alan yeterlikleri”. 19.08.2016 tarihinde http://otmg.meb.gov.tr/ sitesinden alınmıştır.
  • MEB (2012). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Shulman, L.S. (1987). Knowledge and teaching: foundation of thenew reform. Harvard Educational Review, 57(1): 1-22.
  • Şahin, Ç. ve Arcagök, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin algıları. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ.
  • Şahin, Ç., Arcagök, s., Sarıdaş, D.G. & Demir, M.K. (2015) Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği alan sınavına ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (21-23 Mayıs 2015) Özel Sayısı, 183-194.
  • TÜBİTAK, (2005). Vizyon 2023 teknoloji öngörü projesi, eğitim ve insan kaynakları sonuç raporu ve strateji belgesi. 19.08.2016 tarihinde https://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/eik/EIK_Sonuc_Raporu_ve _Strat_Belg.pdf sayfasından alınmıştır.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, A. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, S. (2003). Öğretmen atamalarında merkezi sınav uygulamasının (kpss) değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Sayı: 12, 318 - 332, 01.06.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmeni adaylarının öğretmenlik alan bilgisi sınavına yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Öğretmenlik için gerekli olan puanın %50’lik kısmını oluşturan alan bilgisi sınavının; öğretmen adaylarının alan dersleriyle ilgili bilgilerini ölçeceği belirtilmektedir. Bu açıdan öğretmen adaylarının bu sınava yönelik görüş ve tutumları oldukça önemli görülmektedir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın deseni durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu benzeşik örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı son sınıfta öğrenim gören 20 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi içerik analizi tekniği kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde, okul öncesi öğretmeni adaylarının çoğunluğunun alan sınavını gerekli gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca okul öncesi öğretmeni adaylarının alan sınavına ilişkin bilgilerinin yetersiz olduğu ve bu sınavı öğretmenlik için bir ölçüt olarak görmedikleri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Ary, D., Jacobs, L.C., Razavieh, A. & Sorenson, C. (2006). Introduction to research in education (8th ed) Wadsworth: Integra.
  • Berliner, D.C. (2005) “The Near Imposibility of Testing for Teacher Quality”, Journal of Teacher Education, 56, 3, 205-213.
  • Çelik, K. & Kavak, Y. (2009). Eğitim fakülteleri ve KPSS-öğretmenlik sınavı sonuçları üzerine bir çalışma. Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sempozyumu, Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Demir, S. B. & Bütüner, K. (2014) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adylarının Alan Sınavına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğiim Fakültesi Dergisi, 10, 2, 113-128.
  • Demiryay, N. & Balcı, U. (2014) Öğretmenler için alan bilgisi (ÖABT) Almanca sınavına yönelik Almanca öğretmenliği lisans eğitiminin yeterlilik sorunu. Diyalog 2014/2: 70-82
  • Erdem, E. & Soylu, Y. (2013) Öğretmen adaylarının KPSS ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4(1): 223-236
  • Erden, M. (2005). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Göktaş O., Kurt H., Ekici G. & Gökmen A.(2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının KPSS kapsamındaki alan sınavına yönelik görüşlerinin incelenmesi. 11. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, Adana, 955.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N. & Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, (2), 35-43.
  • Karataş, S., & Güleş, H. (2013). Öğretmen atamalarında esas alınan merkezi sınavın (KPSS) öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 102-119.
  • Köse, E, Ö. (2015) Biyoloji öğretmen adaylarının görüşlerine göre ortaöğretim biyoloji öğretmenliği programının biyoloji öğretmenlik alan bilgisi testine uygunluk düzeyi. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi. 3, 1, 40-51.
  • Kuran, K. (2012). Öğretmen adaylarının KPSS kursu veren dershanelere ve KPSS’ye ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 143-157.
  • Kurt M., Yalçın S., Kömek E., Karslı G. & Meydan M. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik alan bilgisi testi (ÖABT)’ne yönelik görüşlerinin belirlenmesi. 11. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, Adana, 1055.
  • Langford, D. P. (1999). Eğitimde kalite yönetimi (Çev:Meltem Süngür) İstanbul: KalDer Yayınları.
  • MEB (2011). Öğretmen yetiştirme ve eğitimi genel müdürlüğü. Öğretmen yeterlikleri “öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri” ve “özel alan yeterlikleri”. 19.08.2016 tarihinde http://otmg.meb.gov.tr/ sitesinden alınmıştır.
  • MEB (2012). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Shulman, L.S. (1987). Knowledge and teaching: foundation of thenew reform. Harvard Educational Review, 57(1): 1-22.
  • Şahin, Ç. ve Arcagök, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin algıları. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ.
  • Şahin, Ç., Arcagök, s., Sarıdaş, D.G. & Demir, M.K. (2015) Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği alan sınavına ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (21-23 Mayıs 2015) Özel Sayısı, 183-194.
  • TÜBİTAK, (2005). Vizyon 2023 teknoloji öngörü projesi, eğitim ve insan kaynakları sonuç raporu ve strateji belgesi. 19.08.2016 tarihinde https://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/eik/EIK_Sonuc_Raporu_ve _Strat_Belg.pdf sayfasından alınmıştır.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, A. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, S. (2003). Öğretmen atamalarında merkezi sınav uygulamasının (kpss) değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA97MR96AJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çavuş Şahin Bu kişi benim

Berfu Kizilaslan Tunçer Hatice Canan Arcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Şahin, Ç., & Arcan, B. K. T. H. C. (2017). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(12), 318-332.
AMA Şahin Ç, Arcan BKTHC. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. INES Journal. Haziran 2017;(12):318-332.
Chicago Şahin, Çavuş, ve Berfu Kizilaslan Tunçer Hatice Canan Arcan. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 12 (Haziran 2017): 318-32.
EndNote Şahin Ç, Arcan BKTHC (01 Haziran 2017) OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 12 318–332.
IEEE Ç. Şahin ve B. K. T. H. C. Arcan, “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”, INES Journal, sy. 12, ss. 318–332, Haziran 2017.
ISNAD Şahin, Çavuş - Arcan, Berfu Kizilaslan Tunçer Hatice Canan. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 12 (Haziran 2017), 318-332.
JAMA Şahin Ç, Arcan BKTHC. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2017;:318–332.
MLA Şahin, Çavuş ve Berfu Kizilaslan Tunçer Hatice Canan Arcan. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 12, 2017, ss. 318-32.
Vancouver Şahin Ç, Arcan BKTHC. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ALAN SINAVINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2017(12):318-32.