İletişim fakültelerinin Radyo Televizyon ve Sinema (RTS)
bölümlerinde okutulan derslerin niteliği ve amacı sinema sektöründe çalışmayı
düşünen öğrencilerin iş hayatına atılmaları noktasında önemlidir. Makale
bölümlerde verilen derslerin ağırlıklı olarak teorik eğitme mi yoksa uygulamalı
eğitime mi dayanmaktadır sorusuna cevap bulmaya çalışmaktadır. Öğrenci Seçme ve
Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) resmi internet adresinde yayınladığı 2015
kontenjanlar kılavuzunu dikkate alınarak, devlet üniversitelerine bağlı
iletişim fakültelerinin Radyo Televizyon ve Sinema bölümlerinin dört yıl
boyunca sinemaya dair dersleri incelenmiştir.
Dersler Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK)’in
ekonomik gelişmişliklerine göre belirlediği 12 bölgede kurulu iletişim
fakülteleri göz önüne alınarak incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda RTS bölümünden
mezun olacak bir öğrencinin eğitsel anlamda hangi alanlardan daha fazla ders aldığı
ve RTS ile ilgili derslerin dağılımının bir haritasının çıkartılıp eksik kalan
yönlerinin tartışılması hedeflenmektedir. Nicel veri analizinin uygulandığı
çalışmada sinema derslerinin teknolojik olarak yetersiz kaldığı ve yeni
teknolojiyle uyumlu hale getirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |