Kısaca pazarlama tekniklerinin siyasal alanda ve siyasal iletişimde kullanılması olarak tanımlanan siyasal pazarlamaya yönelik araştırmalar, özellikle 15 yılda hızla artmıştır. Bu süreçte pazarlama yaklaşım, araç ve teknikleri bağlamında ele alınan kavram ve yeni medya ilişkisi de sıklıkla tartışılmıştır. Ancak bu iki kavramı içeren çalışmaların tamamı, bir bütün halinde ele alınmamıştır. Siyasal pazarlama ve yeni medya konuları içeren çalışmaların yıl, dil, alan, ülke, üniversite, anahtar kelime, en çok atıf alan yazar ve en çok atıf alan çalışma bağlamında incelenmesi elzemdir. Bu da bibliyometrik analiz yöntemi ile yapılabilmektedir. Bu çalışmada siyasal pazarlama ve yeni medyayla ilgili çalışmaların bibliyometrik analizinin yapılması amaçlanmıştır. Bibliyometrik analiz yönteminin kullanıldığı çalışmada Web of Science arama motoruna “political marketing” ve “new media” konuları yazılmış ve tüm zamanlarda yazılan yazılar bu sitede taranan indekslerde aranmıştır. Siyasal pazarlama ve yeni medya ile ilgili ilk araştırmanın yapıldığı 1997 ile 2023 yılları arasında literatüre kazandırılan 1118 çalışma VOSviewer programı ile ele alınmıştır. Analiz sonucunda çalışmalar; yıl, dil, alan, ülke, üniversite, anahtar kelime, en çok atıf alan yazar ve en çok atıf alan çalışma perspektifinde analiz edilmiş ve çalışmalar arasındaki bağlantılar ortaya koyulmuştur.
Siyasal pazarlama yeni medya bibliyometrik analiz Web of Science VOSviewer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |