Dünyadaki birçok ülkenin en büyük gelir kaynağı haline gelen
turizm sektörünün gelişmesi için en önemli şartlardan biri, destinasyonlara
daha fazla turist çekebilmeyi başarmaktır. Bir destinasyon hakkında oluşmuş
olan algılar ve bu algıların başarılı biçimde yönetilmesi ise, turistlerin o
destinasyonu tercih etmesine etki etmektedir. Bu nedenle, destinasyon ile
ilgili algıları ölçmek ve bu algıların turistlerin geldikleri ülkelere göre
gösterdiği farklılık düzeylerini saptamak çalışmamızın temel amacını
oluşturmaktadır. Bu kapsamda, öncelikle konuya ilişkin temel kavramlar
literatür taraması yapılarak teorik olarak açıklanmış; devamında ise birçok
turizm aktivitesinin yapılmasına imkan tanıyan ve Türkiye’nin en fazla turist
çeken iki şehrinden birisi olan İstanbul’a gelen yabancı ziyaretçilerin
algılarını belirlemek üzere bir anket çalışması yapılmıştır. Anketlerden elde
edilen veriler SPSS programı ile Anova testine tabi tutulmuştur. Bu testler sonucunda, bir turizm destinasyonu
olarak İstanbul’u algılama biçimlerinin, turistlerin geldikleri ülkelere göre
anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Submission Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 2 |