Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ŞEHİR PAZARLAMASINA GÖRE MALATYA’NIN ZİYARETÇİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 187 - 205, 31.12.2016

Öz

Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile ekonomilerin küresel boyutlara
ulaşması artan ürün ve marka çeşitliliği var olan rekabeti daha da artırmış,
bunun sonucu olarak pazarlama biliminin önemi daha fazla artmıştır.
Pazarlamanın artan önemi ile birlikte alanı da günden güne genişlemiş, sadece
ürün ve hizmetleri kapsamaktan çıkıp, fikirleri, bireyleri, ülkeleri ve
şehirleri v.b. pazarlamanın konusu haline getirmiştir. Son dönemlerde
pazarlamanın, ürün ve hizmet pazarlaması dışında, en çok kabul gördüğü alanlardan
biri şehir pazarlaması olmuştur. Şehrin pazarlanmasında ürün, şehrin sahip
olduğu ve paydaşlarına sunmak istediği bütün değerlerdir. Şehirlerin ekonomik,
siyasal ve sosyal alanlarda uzun vadeli stratejilerini belirlemeleri, planlı ve
sürdürülebilir bir şekilde bu değişimi yönetmeleri şehirlerin pazarlanmasında
markalaşmayı gerekli kılmıştır. Marka şehirler, hem şehirde yaşayanların refah
düzeyinde hem de ülke ekonomisinin gelişmesinde önemli rol oynamaktadır

Kaynakça

  • 1. (AMA). American marketing Association (2007). What is the definition of Marketing? http://appserver.marketingpower.com/supporttrio/index.php?action=kb&article=4. ErişimTarihi:03.01.2016
  • 2. AVCILAR M.Yüksel ve KARA Ergün, (2015)’’ Şehir Markası Kavramı ve Marka Şehir Yaratma Stratejilerine Yönelik Literatür İncelemesi’’Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi,Bahar (34) s.76-94.
  • 3. AYTAÇ İsmail, (2015)’’Geleneksel Malatya Evleri Envanteri’’(1.Baskı),Malatya Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş.Yayını.
  • 4. CEYLAN H. Hüseyin (2010)’Yerel Kalkınma ve Rekabet Aracı Olarak Şehir Pazarlamasında Yatırımcıların Yatırım Destinasyon Tercih Yapılarının Belirlenmesi ve Uşak Tekstil Sektöründe Bir Uygulama’’,Afyon Kocatepe Üniversitesi,.
  • 5. CHANG, L. C. (2005). The Study of Subculture and Consumer Behavior: An Example of Taiwanese University Students‘ Consumption Culture. Journal of American Academy of Business, Vol: 7, No: 2, 258-264.
  • 6. COHEN,Loise, Lawrance Manion,Keith Morrison,(2007)’’ Research Methods in Education’’,(1st.Ed.)Routledge,New York.
  • 7. ÇİÇEK Arif, (2011),’’Malatya’da Meslek Yapısı ve Sosyal Hareketlilik’’ Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Malatya.
  • 8. GÖK Ayda ve TUNA Hakan, (2013),’’ Turizm Pazarlaması Açısından Malatya İlinin Potansiyelinin Belirlenmesi’’ KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇siC.15 (24),3
  • 9. HERNANDEZ M. Gascó ve CORONAS T., Torres, (2009),’’İnformation Communication Technologies and City Marketing’’,(1.Baskı) ,İnformation Science Reference, New York.
  • 10. KAYA Funda ve MARANGOZ Mehmet, 2014’’Marka Şehirlerin Ticari Kimlik Belirleyicileri’’Journal of Management, Marketing and Logistics ,Volume.1, (1) 37-47.
  • 11. KOTLER, P., I. REİN, H.D. HAİDER, (1993). ‘’Marketing Places: Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, Regions and Nations’’, New York: The Free Press.
  • 12. KOTLER, P. , C. APLUND, I. REİN ve D. HAİDER, (1999). Marketing Places Europe: How to Attract Investments, Industries, Residents and Visitors to Cities, Communities, Regions and Nations in Europe. New York: Financial Times Prentice-Hall
  • 13. MALATYA BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYESİ, (2015b)’’Stratejik Plan 2015-2019’’Malatya Büyük Şehir Belediyesi Yayını, Malatya,.
  • 14. MALATYA TİCARET ODASI,(2014) ‘’Stratejik Plan(2014-2017)’’http://www. malatyatso.org.tr/assets/images/oda/sp2.pdf. Erişim Tarihi:03.04.2016
  • 15. MALATYA VALİLİĞİ, (2014),’’İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü Birifing Dosyası’’, Malatya Valiliği Yayını, Malatya. http:// malatya. tarim.gov.tr /Menu /16 /Faaliyetlerimiz. Erişim tarihi: 03.05.2016
  • 16. MALATYA VALİLİĞİ, İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü, (2011),’’Malatya İl Çevre Durum Raporu’’,Malatya,.http://www. csb. gov. tr/turkce/ dosya/ ced /icdr 2011 / malatya_icdr2011.pdf. Erişim Tarihi:02.03.2016
  • 17. MALATYA VALİLİĞİ, Malatya Kent Rehberi (2013),’’Malatya Kayısısı’’, Malatya Valiliği Yayını, Malatya.
  • 18. NAKİP, Mahir,(2006),’’Pazarlama Araştırmaları’’,(2.Basım),Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • 19. TUĞRULCA Orhan,’’Malatya Tarih Kent ve Kültür(Neolitik Dönemden Osmanlı Dönemine Kadar MÖ:7000-MS:1300),(1.Baskı),Malatya Belediyesi Kültür Yayınları,İstanbul,2013a.
  • 20. VENEZİANO, Louis and HOOPER, Jacqueline (1997),’A Methot for Quantifying Content Validity of Health Related’,American Journal of Health Behavior,21(1),67-70.
  • 21. WORLD TOURİSM ORGANİZATİON (WTO),2007.’’A Practical Guid to Tourism Destination Management’’,World Tourism Organization,, Calle Capitan Haya,Madrid,Spain,ISBN 978-92-844-1234-3.
  • 22. http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,9857/isletme-belgeli-tesisler.html
  • 23. http://www.malatya.gov.tr/turistik-tesisler.Erişim
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Atilla Karataş

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karataş, İ. A. (2016). ŞEHİR PAZARLAMASINA GÖRE MALATYA’NIN ZİYARETÇİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 187-205.

İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.