Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile ekonomilerin küresel boyutlara
ulaşması artan ürün ve marka çeşitliliği var olan rekabeti daha da artırmış,
bunun sonucu olarak pazarlama biliminin önemi daha fazla artmıştır.
Pazarlamanın artan önemi ile birlikte alanı da günden güne genişlemiş, sadece
ürün ve hizmetleri kapsamaktan çıkıp, fikirleri, bireyleri, ülkeleri ve
şehirleri v.b. pazarlamanın konusu haline getirmiştir. Son dönemlerde
pazarlamanın, ürün ve hizmet pazarlaması dışında, en çok kabul gördüğü alanlardan
biri şehir pazarlaması olmuştur. Şehrin pazarlanmasında ürün, şehrin sahip
olduğu ve paydaşlarına sunmak istediği bütün değerlerdir. Şehirlerin ekonomik,
siyasal ve sosyal alanlarda uzun vadeli stratejilerini belirlemeleri, planlı ve
sürdürülebilir bir şekilde bu değişimi yönetmeleri şehirlerin pazarlanmasında
markalaşmayı gerekli kılmıştır. Marka şehirler, hem şehirde yaşayanların refah
düzeyinde hem de ülke ekonomisinin gelişmesinde önemli rol oynamaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.