As a social service, insurance operates solely on the basis of trust. People, institutions and organizations that face risks in daily life enter these systems to get away from their economic losses. Insurance ensures that the damage is compensated by sharing the losses that people, institutions or organizations may incur and that they cannot cover alone, among themselves through an organization. Within the insurance system, the insurer is one side of the insurance and the individuals, institutions, and organizations that face risks are the other side. The aim of this study is to analyze the activities of insurance companies in the life insurance sector before and in the current situation of the automatic enrollment system (AES) and to determine the impact of the AES on the companies. The implemetion of data envelopment analysis (DEA) comparing the efficiency of 2023 after AES to 2016 prior to AES. Total current assets, total non-current assets, and direct premium considered as a output variables, whereas compensation, workforce size, and total equity capital considered as a input variables. The data set's appropriateness for DEA is demonstrated through Bartlett's sphericity test. Output-oriented CCR DEA is used as the analysis method. DEA determined the operations of 15 insurance companies in 2023 and 18 insurance companies in 2016 based on the identified input and output variables. Insurance companies' efficiency percentages were calculated to be 44.4% in 2016 and 46.7% in 2023. The relevant computations prompted the determination that the pension insurance industry benefits from AES.
Sosyal bir hizmet olan sigorta, tümüyle güvene dayalı bir sistemdir. Gündelik hayatta risklerle karşı karşıya kalan insanlar, kurum ve kuruluşlar, ekonomik zararlarından kurtulmak için bu sistemlere girmektedirler. Sigorta, bireylerin, şirketlerin veya organizasyonların karşılayamayacakları zararları paylaşarak, hasarın telafi edilmesini sağlayan bir mekanizmadır. Sigorta sisteminde, risklerle karşı karşıya kalan kişi ya da kurum ve kuruluşlar, sigortanın bir tarafını oluştururken diğer tarafını sigorta şirketleri oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, hayat sigorta sektöründe bulunan sigorta şirketlerinin, otomatik katılım sistemi (OKS) öncesi ve mevcut durumdaki etkinliklerini analiz edilerek, OKS’nin şirketler üzerindeki etkisini belirlemektir. OKS sonrası için en güncel veri seti olan 2023 yılının, öncesi için seçilen 2016 yılına göre etkinliği sigorta şirketlerinin verileri aracılığıyla veri zarflama analizi (VZA) kullanılarak analiz edilmiştir. Girdi değişkenleri, tazminat, personel sayısı ve toplam özsermaye alınırken, çıktı değişkenleri toplam cari varlıklar, toplam cari olmayan varlıklar ve direkt prim alınmıştır. Bartlett’in küresellik testi aracılığıyla veri setinin VZA’ya uygunluğu ortaya konulmuştur. Analiz metodu olarak çıktı odaklı CCR VZA kullanılmıştır. 2016 yılında 18, 2023 yılında 15 sigorta şirketinin belirlenen girdi ve çıktı değişkenlerine göre etkinlikleri VZA ile belirlenmiştir. 2016 yılında sigorta şirketlerinin etkinlik yüzdesi %44.4, 2023 yılında sigorta şirketlerinin etkinlik yüzdesi %46.7 olarak hesaplanmıştır. İlgili hesaplamalar sonucunda OKS’nin hayat sigortacılık sektörüne olumlu ancak sınırlı etkisi saptanmıştır.
Çalışma etik onay gerektirmemektedir.
Yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bireysel Emeklilik Sigortacılığı, Hayat Sigortacılığı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.