Research Article
BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞININ İLETİŞİM BECERİSİ VE AKADEMİK BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Year 2023, , 1344 - 1357, 17.03.2023
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1155787

Abstract

Çalışma, hemşirelik öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığının iletişim becerilerine ve akademik başarı düzeylerine etkisinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel tipte yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama süreci Mart-Mayıs 2022 tarihleri arasında Erciyes ve Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümlerinde öğrenim gören 402 öğrenci ile tamamlanmıştır. Veriler Tanımlayıcı Özellikler Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği - (Yetişkin Formu) ve İletişim Becerileri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler ile pearson korelasyon testi kullanılmış ve p<0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Aile ilişkisi kötü olan, sigara ve alkol kullanan öğrencilerin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Aile ve arkadaş ilişkisi kötü olan, sigara kullanan, üniversiteye yeni başlayan ve yaşı daha küçük olan öğrencilerin iletişim becerilerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Üniversiteye yeni başlayan, yaşı daha küçük olan ve erkek öğrencilerin ise akademik başarı düzeylerinin daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin sosyal medya bağımlılık düzeyleri ile akademik başarı ve iletişim beceri düzeyleri arasında negatif yönlü ileri düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak, hemşirelik öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı arttıkça iletişim becerileri ve akademik başarı düzeyleri olumsuz etkilenmektedir. İletişim becerisinin düşük olması akademik başarıyı olumsuz etkilemektedir.

References

  • Abd Rahman, S. H. (2014). Can’t Live without my FB, LoL: The Influence of social networking sites on the communication skills of TESL Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 134, 213-219. doi:10.1016/j.sbspro.2014.04.241
  • Açıkgöz, A., Ezen, M., Emir, B. ve Özkaraman, A. (2019). Effect of social media dependence of nursing students on communication skills. Kocaeli Med J, 8(1), 130-140. doi:10.5505/ktd.2019.04934
  • Alaçam, H., Çulha Ateşci, F., Şengül, A. ve Tümkaya, S. (2015). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının sigara ve alkol kullanımı ile ilişkisi. Anadolu Psikiyatri Derg, 16(6), 383-388. doi:10.5455/apd.172340
  • Albayrak, E. (2020). Sosyal medya platformlarında dijital detoks: Deneysel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 44, 252-266.
  • Anbarlouei, M., Sarbakhsh, P. ve Dadashzadeh, H. (2018). Cigarette and hookah smoking and their relationship with self-esteem and communication skills among high school students. Health Promot Perspect, 8(3), 230–236. doi:10.15171/hpp.2018.31
  • Ayar, D. ve Gürkan, K. (2022). The effect of nursing students' smartphone addiction and phubbing behaviors on communication skill. CIN: Computers Informatics Nursing, 40(4), 230-235. doi:10.1097/CIN.0000000000000834
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bilgilier, H. (2018). Sosyal medya kullanımı ile sosyal medya bağımlılık düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Ege Üniversitesi örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 351-369. doi:10.17680/erciyesiletisim.420632
  • Blachnio, A., Przepiorka, A., Senol-Durak, E., Durak, M. ve Sherstyuk, L. (2017). The role of personality traits in Facebook and internet addictions: A study on Polish, Turkish, and Ukrainian samples. Computers in Human Behavior, 68, 269-275. doi: 10.1016/j.chb.2016.11.037
  • Cachia, M., Lynam, S. ve Stock, R. (2018). Academic success: Is it just about the grades?. Higher Education Pedagogies, 3(1), 434-439.
  • Cheng, C., Lau, Y. C. ve Luk, J. (2020). Social capital–accrual, escape-from-self, and time-displacement effects of ınternet use during the COVID-19 stay-at-home period: Prospective, quantitative survey study. J Med Internet Res, 22(12), e22740. doi:10.2196/22740
  • Chou, C., Condron, L. ve Belland, J. (2005). A Review of the research on ınternet addiction. Educational Psychology Review, 17, 363-388.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. 2nd edn. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çelikkalp, U., Bilgiç, Ş., Temel, M. ve Varol, G. (2020). The smartphone addiction levels and the association with communication skills in nursing and medical school students. Journal of Nursing Research, 28(3), e93. doi:10.1097/jnr.0000000000000370
  • Çerçi, Ü., Canöz, N. ve Canöz, K. (2020). COVID-19 krizi döneminde bilgilenme aracı olarak sosyal medya kullanımı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (44), 184-198.
  • Çırak, Z., Yetiş, G. ve Gürbüz, P. (2018). Üniversite öğrencilerinin internet kullanımlarının aile ilişkileri ve sorumluluklarını yerine getirmelerindeki etkisi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 6(2), 1-8.
  • Demir, Y. ve Kutlu, M. (2016). The relationship between loneliness and depression: mediation role of ınternet addiction. Educational Process: International Journal, 5(2), 97-105. doi:10.12973/edupij.2016.52.1
  • Dikmen, M. (2021). COVID-19 pandemisinde üniversite öğrencilerinin depresyon düzeylerinin sosyal medya bağımlılığı üzerindeki rolünün incelenmesi: bir yapısal eşitlik modeli. Journal of Dependence, 22(1), 20-30. doi:10.51982/bagimli.790750
  • Ekşi, F. ve Ümmet, D. (2013). Bir kişilerarası iletişim problemi olarak internet bağımlılığı ve siber zorbalık: psikolojik danışma açısından değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 91-115.
  • Fidan, H. (2016). Mobil Bağımlılık Ölçeğinin geliştirilmesi ve geçerliliği: Bileşenler modeli yaklaşımı. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 3(3), 433-469. doi:10.15805/addicta.2016.3.0118
  • Fidan, M. ve Kuzhan, M. (2022). Sosyal medya uygulamalarının öğrencilerin akademik ve iletişim becerilerine etkisinin değerlendirilmesi: Mesleki ve teknik Anadolu lisesi örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 81-97.
  • Harakeh, Z., Scholte, R., Vermulst, A., Vries, H. ve Engels, R. (2010). The relations between parents' smoking, general parenting, parental smoking communication, and adolescents' smoking. Journal of Research on Adolescence, 20(1), 140-165. doi:10.1111/j.1532-7795.2009.00626.x
  • Hayat, A. A., Shateri, K., Amini, M. ve Shokrpour, N. (2020). Relationships between academic self-efficacy, learningrelated emotions, and metacognitive learning strategies with academic performance in medical students: a structural equation model. BMC Medical Education, 20(1), 1-11. https://doi.org/10.1186/s12909-020-01995-9
  • Hou, Y., Xiong, D., Jiang, T., Song, L. ve Wang, Q. (2019). Social media addiction: Its impact, mediation, and intervention. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 13(1), 4. doi:10.5817/CP2019-1-4
  • Ikachoi, D. (2017). Relationship between social media use and communication skills of undergraduate students in Tanzania. (Doctor of Philosophy). Jomo Kenyatta Unıversıty of Agrıculture And Technology.
  • Kırca, K. ve Kutlutürkan, S. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin iletişim becerilerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 81-85. doi:10.30934/kusbed.523924
  • Kirschner, P. ve Karpinski, A. (2010). Facebook® and academic performance. Computers in Human Behavior, 26(6), 1237-1245. doi:10.1016/j.chb.2010.03.024
  • Ko, C. H., Yen, J. Y., Chen, C. C., Chen, S. H., Wu, K. ve Yen, C. F. (2006). Tridimensional personality of adolescents with internet addiction and substance use experience. Can J Psychiatry, 51(14), 887-894. doi:10.1177/070674370605101404.
  • Kumar, B., Banik, P. ve Islam, M. (2019). Social network, Facebook use and loneliness: a comparative analysis between public and private university students in Bangladesh. International Journal of Psychological and Brain Sciences, 4(2), 20-28. doi:10.11648/j.ijpbs.20190402.13
  • Kuss, D. ve Griffiths, M. (2017). Social networking sites and addiction: ten lessons learned. Int J Environ Res Public Health, 14(3), 311. doi:10.3390/ijerph14030311
  • Küçükkaya, B., Özdemir, B. ve Kahyaoğlu Süt, H. (2022). Hemşirelik öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ile akademik başarı ve akademik öz yeterlik arasındaki ilişki. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(1), 31-41. doi:10.52880/sagakaderg.945297
  • Müller, K., Dreier, M., Beutel, M., Duven, E., Giralt, S. ve Wölfling, K. (2016). A hidden type of internet addiction? Intense and addictive use of social networking sites in adolescents. Computers in Human Behavior, 55(A), 172-177. doi:10.1016/j.chb.2015.09.007
  • Owen, F. ve Bugay, A. (2014). İletişim Becerileri Ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 51-64.
  • PsychGuides. (2018). Computer/internet addiction symptoms, causes and effects. 27 Temmuz 2022 tarihinde https://www.psychguides.com/behavioral-disorders/computer-internet-addiction/ adresinden erişildi.
  • Sögüt, S., Cangöl, E. ve Dinç, A. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin belirlenmesi. Researcher: Social Science Studies, 6(2), 272-280.
  • Şahin, C. ve Yağcı, M. (2017). Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği - yetişkin formu: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18-1, 523-538.
  • Taşlıyan, M., Hırlak, B. ve Harbalıoğlu, M. (2015). Duygusal zekâ, iletişim becerileri ve akademik başarı arasındaki ilişki: üniversite öğrencilerine bir uygulama. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 2(3), 45-58.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). Sosyal medyanın bağımlılığa etkisi. 30 Temmuz 2022 tarihinde https://alo191.saglik.gov.tr/TR-53773/sosyal-medyanin-bagimligiga-etkisi.html adresinden erişildi.
  • Thomas, D. (2018). Motivational beliefs, social media addiction, and ınterpersonal communication skill among ınternational students in Thailand. International Forum, 21(2), 153-169.
  • Tunç, H., Atay Doyğacı, A. ve Karadağ, M. (2020). Hemşirelikte sosyal medya kullanımı ve uluslararası derneklerin sosyal medya kullanımına ilişkin rehberlerinin incelenmesi. Cerrahi Ameliyathane Sterilizasyon Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği Dergisi, 1(3), 39-53.
  • Turgut, M., Kutlu, G. ve Mut, S. (2018). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerileri ile sosyal medya kullanımları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. İşletme Bilimi Dergisi, 6(1), 185-205. doi:10.22139/jobs.361049
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). (2021). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması, 2021. 25 Temmuz 2022 tarihinde https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2021-37437#:~:text=%C3%96zel%20ama%C3%A7la%20kamu%20kurum%20ya,i%C3%A7in%20%51%2C5%20idi. adresinden erişildi.
  • Ünver, H., Benli, T. ve Ünver, Z. (2021). Sağlık profesyoneli adaylarında sosyal medya bağımlılığının nomofobiye etkisi. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci, 13(3), 526-532. doi:10.5336/nurses.2020-79138
  • Wan Chik, W., Salamonson, Y., Everett, B., Ramjan, L., Attwood, N., Weaver, R., …Davidson, P. (2012). Gender difference in academic performance of nursing students in a Malaysian University College. International Nursing Review, 59(3), 387-93. doi:10.1111/j.1466-7657.2012.00989.x
  • Wolniczak, I., Cáceres-DelAguila, J., Palma-Ardiles, G., Arroyo, K., Solís-Visscher, R., Paredes-Yauri, S., …Bernabe-Ortiz, A. (2013). Association between Facebook dependence and poor sleep quality: A Study in a sample of undergraduate students in Peru. PLoS One, 8(3), e59087. doi:10.1371/journal.pone.0059087

The Effect of Social Media Addiction on Communication Skills and Academic Achievement Levels in Nursing Students

Year 2023, , 1344 - 1357, 17.03.2023
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1155787

Abstract

The study has been conducted in descriptive and cross-sectional type in order to determine the effect of social media addiction on communication skills and academic achievement levels of nursing students. The data collection process of the study has been completed with 402 students studying at Erciyes and Nuh Naci Yazgan University Faculty of Health Sciences Nursing Departments between March-May 2022. Data have been collected by using Descriptive Characteristics Form, Social Media Addiction Scale - (Adult Form) and Communication Skills Scale. Descriptive statistics and Pearson correlation test have been used in data analysis and p<0.05 value was considered statistically significant. It has been found that the social media addiction levels of students who had bad family relations and who used cigarettes and alcohol were higher. It has been determined that the communication skills of the students who; have bad family and friend relations, smoke, are new to university and are younger, have lower communication skills. It has been determined that the academic achievement levels of the younger students and male students who have newly started to university are lower. In addition, it has been found that there is a negative and highly significant relationship between students' social media addiction levels, academic achievement levels and communication skill levels. As the result, as social media addiction increases in nursing students, communication skills and academic achievement levels are negatively affected. Low communication skills affect academic achievement negatively.

References

  • Abd Rahman, S. H. (2014). Can’t Live without my FB, LoL: The Influence of social networking sites on the communication skills of TESL Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 134, 213-219. doi:10.1016/j.sbspro.2014.04.241
  • Açıkgöz, A., Ezen, M., Emir, B. ve Özkaraman, A. (2019). Effect of social media dependence of nursing students on communication skills. Kocaeli Med J, 8(1), 130-140. doi:10.5505/ktd.2019.04934
  • Alaçam, H., Çulha Ateşci, F., Şengül, A. ve Tümkaya, S. (2015). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının sigara ve alkol kullanımı ile ilişkisi. Anadolu Psikiyatri Derg, 16(6), 383-388. doi:10.5455/apd.172340
  • Albayrak, E. (2020). Sosyal medya platformlarında dijital detoks: Deneysel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 44, 252-266.
  • Anbarlouei, M., Sarbakhsh, P. ve Dadashzadeh, H. (2018). Cigarette and hookah smoking and their relationship with self-esteem and communication skills among high school students. Health Promot Perspect, 8(3), 230–236. doi:10.15171/hpp.2018.31
  • Ayar, D. ve Gürkan, K. (2022). The effect of nursing students' smartphone addiction and phubbing behaviors on communication skill. CIN: Computers Informatics Nursing, 40(4), 230-235. doi:10.1097/CIN.0000000000000834
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bilgilier, H. (2018). Sosyal medya kullanımı ile sosyal medya bağımlılık düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Ege Üniversitesi örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 351-369. doi:10.17680/erciyesiletisim.420632
  • Blachnio, A., Przepiorka, A., Senol-Durak, E., Durak, M. ve Sherstyuk, L. (2017). The role of personality traits in Facebook and internet addictions: A study on Polish, Turkish, and Ukrainian samples. Computers in Human Behavior, 68, 269-275. doi: 10.1016/j.chb.2016.11.037
  • Cachia, M., Lynam, S. ve Stock, R. (2018). Academic success: Is it just about the grades?. Higher Education Pedagogies, 3(1), 434-439.
  • Cheng, C., Lau, Y. C. ve Luk, J. (2020). Social capital–accrual, escape-from-self, and time-displacement effects of ınternet use during the COVID-19 stay-at-home period: Prospective, quantitative survey study. J Med Internet Res, 22(12), e22740. doi:10.2196/22740
  • Chou, C., Condron, L. ve Belland, J. (2005). A Review of the research on ınternet addiction. Educational Psychology Review, 17, 363-388.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. 2nd edn. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çelikkalp, U., Bilgiç, Ş., Temel, M. ve Varol, G. (2020). The smartphone addiction levels and the association with communication skills in nursing and medical school students. Journal of Nursing Research, 28(3), e93. doi:10.1097/jnr.0000000000000370
  • Çerçi, Ü., Canöz, N. ve Canöz, K. (2020). COVID-19 krizi döneminde bilgilenme aracı olarak sosyal medya kullanımı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (44), 184-198.
  • Çırak, Z., Yetiş, G. ve Gürbüz, P. (2018). Üniversite öğrencilerinin internet kullanımlarının aile ilişkileri ve sorumluluklarını yerine getirmelerindeki etkisi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 6(2), 1-8.
  • Demir, Y. ve Kutlu, M. (2016). The relationship between loneliness and depression: mediation role of ınternet addiction. Educational Process: International Journal, 5(2), 97-105. doi:10.12973/edupij.2016.52.1
  • Dikmen, M. (2021). COVID-19 pandemisinde üniversite öğrencilerinin depresyon düzeylerinin sosyal medya bağımlılığı üzerindeki rolünün incelenmesi: bir yapısal eşitlik modeli. Journal of Dependence, 22(1), 20-30. doi:10.51982/bagimli.790750
  • Ekşi, F. ve Ümmet, D. (2013). Bir kişilerarası iletişim problemi olarak internet bağımlılığı ve siber zorbalık: psikolojik danışma açısından değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 91-115.
  • Fidan, H. (2016). Mobil Bağımlılık Ölçeğinin geliştirilmesi ve geçerliliği: Bileşenler modeli yaklaşımı. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 3(3), 433-469. doi:10.15805/addicta.2016.3.0118
  • Fidan, M. ve Kuzhan, M. (2022). Sosyal medya uygulamalarının öğrencilerin akademik ve iletişim becerilerine etkisinin değerlendirilmesi: Mesleki ve teknik Anadolu lisesi örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 81-97.
  • Harakeh, Z., Scholte, R., Vermulst, A., Vries, H. ve Engels, R. (2010). The relations between parents' smoking, general parenting, parental smoking communication, and adolescents' smoking. Journal of Research on Adolescence, 20(1), 140-165. doi:10.1111/j.1532-7795.2009.00626.x
  • Hayat, A. A., Shateri, K., Amini, M. ve Shokrpour, N. (2020). Relationships between academic self-efficacy, learningrelated emotions, and metacognitive learning strategies with academic performance in medical students: a structural equation model. BMC Medical Education, 20(1), 1-11. https://doi.org/10.1186/s12909-020-01995-9
  • Hou, Y., Xiong, D., Jiang, T., Song, L. ve Wang, Q. (2019). Social media addiction: Its impact, mediation, and intervention. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 13(1), 4. doi:10.5817/CP2019-1-4
  • Ikachoi, D. (2017). Relationship between social media use and communication skills of undergraduate students in Tanzania. (Doctor of Philosophy). Jomo Kenyatta Unıversıty of Agrıculture And Technology.
  • Kırca, K. ve Kutlutürkan, S. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin iletişim becerilerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 81-85. doi:10.30934/kusbed.523924
  • Kirschner, P. ve Karpinski, A. (2010). Facebook® and academic performance. Computers in Human Behavior, 26(6), 1237-1245. doi:10.1016/j.chb.2010.03.024
  • Ko, C. H., Yen, J. Y., Chen, C. C., Chen, S. H., Wu, K. ve Yen, C. F. (2006). Tridimensional personality of adolescents with internet addiction and substance use experience. Can J Psychiatry, 51(14), 887-894. doi:10.1177/070674370605101404.
  • Kumar, B., Banik, P. ve Islam, M. (2019). Social network, Facebook use and loneliness: a comparative analysis between public and private university students in Bangladesh. International Journal of Psychological and Brain Sciences, 4(2), 20-28. doi:10.11648/j.ijpbs.20190402.13
  • Kuss, D. ve Griffiths, M. (2017). Social networking sites and addiction: ten lessons learned. Int J Environ Res Public Health, 14(3), 311. doi:10.3390/ijerph14030311
  • Küçükkaya, B., Özdemir, B. ve Kahyaoğlu Süt, H. (2022). Hemşirelik öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ile akademik başarı ve akademik öz yeterlik arasındaki ilişki. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(1), 31-41. doi:10.52880/sagakaderg.945297
  • Müller, K., Dreier, M., Beutel, M., Duven, E., Giralt, S. ve Wölfling, K. (2016). A hidden type of internet addiction? Intense and addictive use of social networking sites in adolescents. Computers in Human Behavior, 55(A), 172-177. doi:10.1016/j.chb.2015.09.007
  • Owen, F. ve Bugay, A. (2014). İletişim Becerileri Ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 51-64.
  • PsychGuides. (2018). Computer/internet addiction symptoms, causes and effects. 27 Temmuz 2022 tarihinde https://www.psychguides.com/behavioral-disorders/computer-internet-addiction/ adresinden erişildi.
  • Sögüt, S., Cangöl, E. ve Dinç, A. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin belirlenmesi. Researcher: Social Science Studies, 6(2), 272-280.
  • Şahin, C. ve Yağcı, M. (2017). Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği - yetişkin formu: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18-1, 523-538.
  • Taşlıyan, M., Hırlak, B. ve Harbalıoğlu, M. (2015). Duygusal zekâ, iletişim becerileri ve akademik başarı arasındaki ilişki: üniversite öğrencilerine bir uygulama. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 2(3), 45-58.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). Sosyal medyanın bağımlılığa etkisi. 30 Temmuz 2022 tarihinde https://alo191.saglik.gov.tr/TR-53773/sosyal-medyanin-bagimligiga-etkisi.html adresinden erişildi.
  • Thomas, D. (2018). Motivational beliefs, social media addiction, and ınterpersonal communication skill among ınternational students in Thailand. International Forum, 21(2), 153-169.
  • Tunç, H., Atay Doyğacı, A. ve Karadağ, M. (2020). Hemşirelikte sosyal medya kullanımı ve uluslararası derneklerin sosyal medya kullanımına ilişkin rehberlerinin incelenmesi. Cerrahi Ameliyathane Sterilizasyon Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği Dergisi, 1(3), 39-53.
  • Turgut, M., Kutlu, G. ve Mut, S. (2018). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerileri ile sosyal medya kullanımları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. İşletme Bilimi Dergisi, 6(1), 185-205. doi:10.22139/jobs.361049
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). (2021). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması, 2021. 25 Temmuz 2022 tarihinde https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2021-37437#:~:text=%C3%96zel%20ama%C3%A7la%20kamu%20kurum%20ya,i%C3%A7in%20%51%2C5%20idi. adresinden erişildi.
  • Ünver, H., Benli, T. ve Ünver, Z. (2021). Sağlık profesyoneli adaylarında sosyal medya bağımlılığının nomofobiye etkisi. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci, 13(3), 526-532. doi:10.5336/nurses.2020-79138
  • Wan Chik, W., Salamonson, Y., Everett, B., Ramjan, L., Attwood, N., Weaver, R., …Davidson, P. (2012). Gender difference in academic performance of nursing students in a Malaysian University College. International Nursing Review, 59(3), 387-93. doi:10.1111/j.1466-7657.2012.00989.x
  • Wolniczak, I., Cáceres-DelAguila, J., Palma-Ardiles, G., Arroyo, K., Solís-Visscher, R., Paredes-Yauri, S., …Bernabe-Ortiz, A. (2013). Association between Facebook dependence and poor sleep quality: A Study in a sample of undergraduate students in Peru. PLoS One, 8(3), e59087. doi:10.1371/journal.pone.0059087
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Ali Kaplan 0000-0001-8242-0110

Cevriye Ozdemir 0000-0002-9401-0044

Publication Date March 17, 2023
Submission Date August 4, 2022
Acceptance Date October 25, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Kaplan, A., & Ozdemir, C. (2023). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞININ İLETİŞİM BECERİSİ VE AKADEMİK BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 11(1), 1344-1357. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1155787