Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin kan ve yaralanma fobisi ve etkileyen durumları değerlendirildi. Tanımlayıcı tipteki bu çalışma Eylül-Aralık 2020 tarihleri arasında 289 hemşirelik öğrencisi ile yürütüldü. Veriler hazırlanan anket formu ve Çok Boyutlu Kan/Yaralanma Fobisi Envanteri kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, çeyreklikler, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri kullanıldı. Öğrencilerin Çok Boyutlu Kan/Yaralanma Fobisi Envanteri puan ortalaması 56 ± 19.03 olup düşük düzeyde kan yaralanması fobisine sahipti. Çok Boyutlu Kan/Yaralanma Fobisi Envanteri toplamında öğrencilerden “kan ve yaralanma fobisi yaşayan birine müdahalede bulunduğunu söyleyenlerle diğerleri” ve “kendisine ve başkalarına enjeksiyon uygulanırken korku hissettiğini söyleyenlerle diğerleri” arasında anlamlı fark bulunmadı (p<0.05), buna karşılık, diğer değişkenler ile ölçeğin toplam puanında anlamlı bir farklılık bulundu. Hemşireliği seçmeden önce adayların çeşitli testlerden geçmesi ve bu tür fobisi olanlara yol gösterilmesi gerekmektedir.
In this study, nursing students' blood and injury phobia and the conditions affecting it were evaluated. This descriptive study was conducted with 289 nursing students between September and December 2020. Data were collected using a prepared questionnaire and the Multidimensional Blood/Injury Phobia Inventory. Number, percentage, mean, standard deviation, quartiles, Mann–Whitney U and Kruskal–Wallis tests were used to evaluate the data. The mean score of students in the Multidimensional Blood/Injury Phobia Inventory was 56 ± 19.03, having a low level of blood injury phobia. In the total Multidimensional Blood/Injury Phobia Inventory, a significant difference (p<0.05) was found between "those who said that they had intervened in someone who had blood and injury phobia and others" and "those who said that they felt fear while injecting themselves and others", whereas no significant difference was found in the total score of the scale for the other variables. Before choosing nursing, candidates must pass various tests and those with this type of phobia must be guided.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Psychology, Clinical and Health Psychology (Other), Nursing (Other) |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | June 3, 2024 |
Publication Date | June 20, 2024 |
Submission Date | November 13, 2023 |
Acceptance Date | March 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |