Review
BibTex RIS Cite

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK PERSONEL DURUMUNUN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ: MEVCUT DURUM/BEKLENTİLER

Year 2018, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 9, 22.05.2018

Abstract

 Eğitimli insan gücü yetiştirilmesinde etkin rol oynayan üniversitelerde
mesleki ve teknik eğitim, dört yıllık mesleki-teknik eğitim fakülteleri ve iki
yıllık meslek yüksekokulları ile gerçekleştirilmektedir. Bunlardan meslek
yüksekokulları (MYO), iş piyasasının ihtiyaç duyduğu ara elemanların
yetiştirilmesi amacıyla kurulmuşken, anılan fakültelerin amacı mesleki orta
öğretim kurumlarının öğretmen ihtiyaçlarını karşılamaktır. Ancak istenilen
nitelikteki ara insan gücünü yetiştirecek eğitimcilerin, verilmek istenilen bu
eğitim sürecinde karşılaşılan bazı sıkıntılar, mesleki eğitimi de olumsuz yönde
etkileyebilmektedir.  Bu derlemenin amacı,
insan sağlığına odaklanan mesleklerde çalışacak ara insan gücünü yetiştiren Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksek okullarındaki akademik personelin durumu ve
karşılaştıkları sorunlar ile çözüm yollarını irdelemektir. Genel bir
değerlendirmeyle ele alındığında Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek okullarında
eğitici/öğrenci oranının diğer meslek yüksek okullarına göre yüksek olduğu, akademik
personelin bireysel ve mesleki gelişimi destekleyecek mekanizmaların bulunmadığı,
alan dışı görevlendirmelerin yapıldığı ve bazı yönetsel sorunların yaşandığı
görülmüştür. 




References

  • 1. Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M., Şahin, M. Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2014; DOI: 10.5961/jhes.2014.096
  • 2. Bahşi, N. Meslek Yüksekokullarının Sorunları Ve Yöneticilerinin Tutum Ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011; 20(2): 165-178 165
  • 3. Büte, M. Meslek Yüksekokulu Yöneticilerinin Kişisel Ve Örgütsel Vizyonları, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2010; 24( 4): 175-193. 4. Çakalağaoğlu, F. Eğiticilerde Olması Beklenen Özellikler. II. Ulusal Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Sunum Ve Poster Bildiri Özetleri Kitabı, 2-4 Eylül 2007, İzmir.
  • 5. Çelikten, M., Şanal,M., Yeni, Y. Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005; 2(19): 207-237.
  • 6. Ergün, M (2001). Üniversitelerde Öğretim Etkinliğinin Geliştirilmesi. 2000 yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu, 11-13 Ocak, Ankara.
Year 2018, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 9, 22.05.2018

Abstract

References

  • 1. Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M., Şahin, M. Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2014; DOI: 10.5961/jhes.2014.096
  • 2. Bahşi, N. Meslek Yüksekokullarının Sorunları Ve Yöneticilerinin Tutum Ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011; 20(2): 165-178 165
  • 3. Büte, M. Meslek Yüksekokulu Yöneticilerinin Kişisel Ve Örgütsel Vizyonları, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2010; 24( 4): 175-193. 4. Çakalağaoğlu, F. Eğiticilerde Olması Beklenen Özellikler. II. Ulusal Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sempozyumu Sunum Ve Poster Bildiri Özetleri Kitabı, 2-4 Eylül 2007, İzmir.
  • 5. Çelikten, M., Şanal,M., Yeni, Y. Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005; 2(19): 207-237.
  • 6. Ergün, M (2001). Üniversitelerde Öğretim Etkinliğinin Geliştirilmesi. 2000 yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu, 11-13 Ocak, Ankara.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Derleme
Authors

Ayla Keçeci

Publication Date May 22, 2018
Submission Date November 16, 2017
Acceptance Date April 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Keçeci, A. (2018). SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK PERSONEL DURUMUNUN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ: MEVCUT DURUM/BEKLENTİLER. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 6(1), 1-9.