Amaç:
Bu çalışmanın amacı, yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına
ilişkin tutumlarını incelemektir.
Yöntem:
Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Karadeniz
Teknik Üniversitesi Tonya Meslek Yüksek Okulu yaşlı bakım programında öğrenim
görmekte olan 50 öğrenci ile yapıldı. Verilerin toplanmasında araştırmacılar
tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği
kullanıldı. Veriler yüzdelik, ortalama, standart sapma, bağımsız gruplarda t testi,
Mann-Whitney U, One-way ANOVA ve Kruskal-Wallis Varyans Analizi testi ile
değerlendirildi.
Bulgular:
Öğrencilerin Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği toplam puan ortalaması 71.07±5.06
olarak bulundu ve yaşlı ayrımcılığına ilişkin olumlu tutuma sahip oldukları
görüldü. Erkek öğrencilerin yaşlının
yaşamını sınırlama alt boyut puan ortalaması (22.14±4,23), kadın öğrencilerin
yaşlının yaşamını sınırlama alt boyut puan ortalamasından (19,44±3,87) daha
yüksektir. Cinsiyetin yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği toplam puan ortalamasıyla
da arasında anlamlı fark olduğu bulundu (0.01). Erkek öğrencilerin yaşlı
ayrımcılığı tutum ölçeği toplam puan ortalamasının (74,52±4,37),kadın
öğrencilerin yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği toplam puan ortalamasından
(70,15±5,06) daha yüksek olduğu tespit edildi. Çalışmadaki öğrencilerin kardeş
sayısının yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeğinin yaşlının yaşamını sınırlama alt
boyut puan ortalamasıyla ve yaşlıya yönelik olumlu tutum alt boyut puan
ortalamasıyla arasında anlamlı bir fark olduğu görüldü (p<0.05).
Sonuç:
Yaşlı bakım programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumları
olumlu bulundu. Geleceğin sağlık bakım elemanı olan yaşlı bakım programı
öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarının olumlu olması yaşlı
bireylere sunulacak sağlık hizmetlerinin kalitesinin artmasını sağlayacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2018 |
Submission Date | June 8, 2018 |
Acceptance Date | September 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 2 |