Abstract
Bu araştırma kronik hastalığı olan öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğin okul başarılarına etkisini değerlendirmek amacıyla yapıldı. Bu kesitsel ve tanımlayıcı araştırma, 10-16 yaşları arasında hastanede yatan kronik hastalıklı çocuklarla yapılmıştır. Araştırmanın verileri Algılanan Sosyal Destek Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma anket uygulama yöntemiyle gerçekleştirildi. Kronik hastalığı olan çocukların okul yaşamları; sık hastaneye yatışlar, kontroller, tedavi yaklaşımları ve ilaç yan etkileri nedeniyle kesintiye uğramaktadır. Ankete katılan çocukların akranlarına göre derslerinde geri kaldıkları ve okul başarılarının azaldığı belirlendi. Bu faktörler çocukların okula uyumunu ve başarısını etkilerken, sosyal desteğin bu konularda olumlu etkileri olduğu gösterilmiştir. Kronik hastalıkların çocukların okul başarısı üzerinde olumsuz etkileri olduğu tespit edilirken, algılanan sosyal desteğin olumlu etkileri olduğu saptanmıştır. Ayrıca çocuklar, bir okul hemşiresinin varlığının sadece tedavilerine yardımcı olacağını ve kendilerini okulda daha güvende hissettireceğini değil, aynı zamanda devamsızlığı da önleyeceğini belirtmişlerdir. Sosyal destek ve bir okul hemşiresinin varlığı, kronik hastalığı olan çocukların okul başarısında önemli faktörlerdir.