Bu çalışmada; Ameliyathane ve Anestezi Ön Lisans Program öğrencilerinin ameliyathane ortamında yaptıkları klinik uygulamalara ilişkin geri bildirimlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim döneminde yaz stajını yapan Ameliyathane ve Anestezi Programı öğrencileri (N=240) oluşturmaktadır. Toplamda 218 öğrencinin geri bildirim formları değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin danışmanlarına teslim ettikleri Öğrenci Staj Değerlendirme (ÖSD) formları kullanılmıştır. Formun ilk bölümünde; sosyo-demografik tanımlayıcı bilgiler, ikinci bölümünde; staj yerinin uygunluğu, bilgi, beceri ve deneyimlere olan katkısı, teorik bilginin uygulanabilirliği, motivasyon, iş yaşamını tanıması, kendine olan güvenin artışı, yararlılık, mesleki gelişim ve staj süresine yönelik algılarını sorgulayan 12 adet soru vardır. Formun son bölümünde; öğrencilerin kendi değerlendirmelerini açık uçlu olarak ifade edebildiği bir bölüm de bulunmaktadır. Çalışmaya Ameliyathane Programından 89 (%40.8) Anestezi Programından 129 (%59.2) öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin yarısı kadın ve birinci sınıfta okumaktadır. Öğrencilerimizin tamamına yakını aldıkları teorik eğitimlerin; mesleklerine uygun olduğunu, uygun iş yerinde staj yaptıklarını ve yaptıkları stajların mesleki bilgi ve becerilerine katkı sağladığını bildirmişlerdir. Sonuç olarak elde edilen bulgular ışığında ameliyathane ortamında staj yapan öğrencilerin geri bildirimlerinin dikkate alınmasının klinik yeterliliklerin geliştirilmesine yönelik başarılı bir eğitim programının planlanmasına önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
-
This study aimed to evaluate the feedback of Operating Room and Anaesthesia Associate Degree Program students regarding their clinical practices in the operating room environment. The research population consists of Operating Room and Anaesthesia Program students (N=240) who did their summer internship in the 2022-2023 academic year. A total of 218 students' feedback forms were evaluated. Student Internship Evaluation forms were used as data collection tools. The form comprises three sections. The first section has socio-demographic information. The second section has 12 questions about students' perceptions of the internship. The third section is an open-ended section where students can give their internship evaluations in their own words. 89 (40.8%) students from the Operating Room Program and 129 (59.2%) students from the Anaesthesia Program participated in the study. Half of the students are women and are studying in the first grade. They reported that it was suitable for their profession, that they did an internship in a suitable workplace, and that their internships contributed to their professional knowledge and skills. As a result, considering the feedback of students who interned in the operating room environment will significantly contribute to planning a successful training program to develop clinical competencies.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Medical Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Project Number | - |
Early Pub Date | June 3, 2024 |
Publication Date | June 20, 2024 |
Submission Date | March 4, 2024 |
Acceptance Date | May 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 2 |