İnsanlık tarihi boyunca birçok doğal afet söz konusu olmuş ve bu süreçte iletişim faaliyetleri önemli bir rol oynamıştır. Tarihin her döneminde olduğu gibi haber alma ve iletişim kurma aktivitesi iletişim araçlarının gelişimiyle birlikte değişim ve dönüşüme uğramıştır. Böylece iletişim araçları afet döneminde önem arz eden ve ihtiyaç duyulan bilgi akışı kolaylaşmıştır. Özellikle sosyal medya araçları interaktif olması sebebiyle bu süreçte afetzedelere ulaşmak için en hızlı ve ulaşılabilir araç olarak ön plana çıkmaktadır. Kahramanmaraş merkezli depremde de sosyal medya araçları aktif şekilde kullanılmıştır.
Bu çalışmada 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen Kahramanmaraş depremi çerçevesinde, sosyal medyanın hangi amaçla ve nasıl kullanıldığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Twitter’daki 6-7 Şubat 2023 tarihinde yapılan paylaşımlar belirlenen etiketler çerçevesinde nitel içerik analiziyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda Twitter’ın; dayanışma ve yardımlaşma çağrısı, enkaz altı bilgisi, haber, bilgi ve duyuru paylaşımı gibi mesajların iletilmesinde ve koordinasyonu sağlama açısından önemli rol oynadığı görülmüştür. Bununla birlikte Twitter’da hükümet başta olmak üzere ilgili kurumlara yönelik eleştiri, etik ihlaller ve yalan içeriklere ilişkin paylaşımların da olduğu ortaya çıkarılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Tasarım |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |