Bu araştırmanın amacı annelerdeki teknoloji bağımlılığı düzeyi ile dijital ebeveynlik tutumu arasında anlamlı bir ilişkinin var olup olmadığını belirlemektir. Bu amaç kapsamında 150 anne araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılacak verileri toplamak için Teknoloji Bağımlılığı Ölçeği (TBÖ) ve Dijital Ebeveynlik Tutum Ölçeği (DETÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek için SPSS 22 programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre annelerdeki teknoloji bağımlılığı düzeyi, sosyal ağ bağımlılığı düzeyi, anlık mesajlaşma düzeyi, web sitelerine bağımlılık düzeyi, çevrim içi oyun bağımlılık düzeyi ile dijital ebeveynlik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Fakat annelerdeki teknoloji bağımlılığı düzeyi ile eğitim düzeyi arasında ise istatiksel açıdan anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Son olarak elde edilen bulgular doğrultusunda çalışmaya ve gelecek araştırmalara yönelik önerilere yer verilmiştir.
Dijital ebeveynlik Tarama modeli Ebeveynlik Anne Eğitim düzeyi Dijital ebeveynlik Tarama modeli
This study aims to determine whether there is a significant relationship between mothers' technology addiction level and digital parenting attitude. Within the scope of this purpose, 150 mothers constituted the sample of the study. Technology Addiction Scale (PBS) and Digital Parenting Attitude Scale (EDS) were used to collect data to be used in the study. According to the findings obtained from the study, it was observed that there was a significant relationship between the mothers' level of technology addiction, social network addiction, instant messaging level, website addiction level, online game addiction level, and digital parenting levels. However, there was no statistically significant difference between the technology addiction level and the education level of mothers. Finally, suggestions for the study and future research were included in line with the findings obtained.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2021 |
Submission Date | April 2, 2021 |
Acceptance Date | May 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |