Siyasal kampanya
sürecinde gerçekleştirilen iletişim faaliyetleri arasında yer alan siyasal
reklam, seçmeninin tutum ve davranışlarını etkilemeyi ve seçmeni ikna etmeyi
amaçlamaktadır. Gelişen kitle iletişim teknolojileri ile birlikte siyasal
partiler özellikle seçim dönemlerinde siyasal reklamlar aracılığı ile
mesajlarını seçmen kitlelere gönderebilmektedir. Siyasal partiler açısından
siyasal reklamcılık günümüzde önemli bir yere sahiptir. Siyasal partiler
kendilerini etkili bir şekilde seçmene anlatabilmek için siyasal reklamları
etkili bir şekilde kullanmaktadırlar. Siyasal reklamlar farklı içerikler,
temalar, görseller ve ses kullanımı ile seçmen kitle üzerinde olumlu etkiler
sağlamayı amaçlamaktadır. Siyasal reklamcılık faaliyetlerinin kültürel
unsurlarla da yakın ilişki içinde olduğu bilinmektedir. Kültür bir toplumun
dilini, inançlarını, değerlerini, mitlerini kapsayan inançlar bütünüdür. Bu
nedenle siyasal reklamcılık reklam içerikleri kapsamında kültürel unsurlara yer
vermektedir. Bu kapsamda yaklaşan Anayasa Değişikliği Referandum sürecinde
yayınlanan Adalet ve Kalkınma Partisi’ne ait televizyonda ve internette
yayınlanan “Evet ile Güçlü Türkiye” reklam filmi göstergebilimsel analiz
yöntemi ile çözümlenmeye çalışılmıştır. Söz konusu reklam filminin anlatı
yapısı, hedef kitle, kullanılan renk, ses, slogan, anlamlandırma sürecinde
temel karşıtlıklar ve gösteren gösterilen ilişkisi bağlamında analiz edilmeye
çalışılmıştır. Yapılan analiz sonucunda siyasal reklamda, birlik, beraberlik,
üretim, aydınlık gelecek, millet ve güç unsurlarının kullanıldığı ve kültürel
göstergelere yer verildiği görülmektedir.
Political advertising which is one of the communication activities performed in the
process of political campaigns, aims to influence the attitudes and behaviors of voters and
to persuade them. In terms of political parties, political advertising has an important role.
Political ads aim to provide a positive impact on electorate with use of different contents,
themes, visual and voice. It is known that political advertising activities are closely connected
to cultural elements, which comprise a set of beliefs that include language, values and myths of
a society. Hence, political advertising includes cultural elements in ad contents. In this study,
it is aimed to analyze AK Party’s ad called “Strong Turkey with Yes” published in the process
of the constitutional amendment referendum via semiotic analysis. Narrative structure of that
ad has been analyzed in terms of target audience, color, sound, slogan, contrasts, and signifiersignified
relationship.
Other ID | ORCID ID: 0000-0002-2983-4354 |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 14 |