Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni filmi, yönetmen Yavuz Turgul’un önemli filmlerinden biridir. Bir yönetmenin yeni bir film yapma macerasını anlatan bu film, Türk sineması açısından öz düşünümsel bir yapıt olarak kabul edilebilir. Alışılmış tarzından farklı bir film yapmak isteyen yönetmen Haşmet Asilkan, kendisini de farklılaştırmak ve üst sınıf olarak kabul ettiği kültür çevresi tarafından onaylanmak istemiştir. Bu arzusu dolayısıyla daha önceki halinden farklı giyinmeye ve farklı mekanlara gitmeye başlamıştır. Eski kültürel çevresinin kaynaklarını kullanarak yeni bir film yapma çabası pek çok ironik durumun ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Bu makalede Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni filminde işlenen sembolik iktidar ilişkileri, özellikle Bourdieu sosyolojisinin alan, habitus, hysteresis ve doxa gibi kavramları üzerinden analiz edilmiştir. Türk sineması, Türkiye’de kültür ve sanat alanına bağlı toplumsal gerçekliği yansıtan bir alt alandır. Bir film, yönetmenin bireysel arzusundan çok alanda oluşmuş ve yapılaşmış sosyal ve kültürel konumlara bağlı olarak sınırlandırılmıştır. Film, bu gerçeği başarılı bir şekilde yansıtmıştır.
The Unforgettable Director of Love Films is one of the important films of director Yavuz Turgul. This film, which tells the adventure of a director making a new film, can be considered a self-reflective work in terms of Turkish cinema. Wanting to make a film that was different from his usual style, director Haşmet Asilkan wanted to differentiate himself and be approved by the cultural circle he considered as upper class. Because of this desire, he started to dress differently than before and go to different places. His effort to make a new film using the resources of the old cultural environment has given rise to many ironic situations. In this article, the symbolic power relations in the film, The Unforgettable Director of Love Films are analyzed, especially through the concepts of Bourdieu's sociology such as field, habitus, hysteresis and doxa. Turkish cinema is a sub-field that reflects the social reality of culture and art in Türkiye. A film is limited by the social and cultural positions that have been formed and structured in the field rather than by the individual desire of the director. The film successfully reflected this reality.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Cultural Studies (Other), Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2025 |
Submission Date | March 31, 2025 |
Acceptance Date | June 18, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 12 Issue: 40 |