İslami burjuvazi, lüks markaların İslami camiaca kullanılması ve kamusal alandaki görünürlüğüyle son yirmi yıldır Türkiye’nin gündeminde. Periferide olan İslami kesimin iktidarıyla İslami burjuvazi/İslamcı kapitalistler/Anadolu Kaplanları/yeşil sermaye gibi konular, akademik araştırmalar ve tartışmalar için çekici olmuştur. İslam ve kapitalizm, çalışma ahlakı, İslam-sermaye nihayetinde İslam ve modernleşmeye varan çok katmanlı bir tartışmanın alt bileşenleridir. Ak Parti iktidarıyla güçlenen İslami burjuvazinin İslami bir seçkin olarak ortaya çıkması, diğer sermaye sahiplerine/seçkinlere bir alternatif, rakip olması, Türkiye’nin siyasi tarihi açısınrdan üzerinde durulması gereken bir durumdur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology, Religion, Society and Culture Studies |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 4 |