Medya içeriklerinin, kullanıcı eksenli hazırlanması ve sunulması için birçok video, grafik ve tasarım programı
kullanılmaktadır. Yeni medyanın işleyiş yapısı gereği içerik sahipliği kadar denetlenebilir yazılım mülkiyeti önemli
hale gelmektedir. Web 3.0 altyapısının etkisiyle tüm yazılımların ve eklentilerinin güncellenmesi pazar stratejisi
gereği zorunlu hale gelmektedir. Program yazılımcılarının ticarileşme algısı ile kullanıcıların ücretsiz erişim
talebinin yarattığı karşıtlık nedeniyle gerçek talep ve kullanıcı sayısı belirlenememektedir. Tekil kullanıcı ile ticari
tabanlı son kullanıcıların bu yazılımları satın almasına ek olarak illegal kullanımların da sınırlandırılması anlayışıyla
dongle adı verilen bir usb ile söz konusu programların çalışmasını ortaya çıkarmaktadır. Ticarileşen ve son
kullanıcıların eylem alanını şekillendiren bu sistemin uygulanması ile yapım sonrası içerik üretim hizmetlerinin
değişimi ve denetimi sağlanmaktadır. Bu çalışma program kimliğinin kişiselleştirilmesinin temel ilkeleri ile sürecin
nasıl işlediğini incelemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 9 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.