Görsel ve kurgusal bir sanat olan sinema kendi imkânları içinde doğayı yeniden ve farklı boyutlarıyla üreterek
izleyiciye sunmaktadır. Bu sunuş tarzının en iyi örneklerinden biri de Avatar (2009) filmidir. Avatar filmi kullandığı
özel efektler, taşıdığı politik ve dini temalar bakımından bir kült film olarak nitelenebilir. Sinemanın teknik
imkanları ve teorilerinden faydalanan yönetmen mekanların kurgulanışı, sahneler, söylemler ve efektler
üzerinden insan zihnine ulaşarak sinema üzerinden insan doğa ilişkisi üzerine seyircide bir deneyim oluşturmayı
amaçlamıştır. Çalışma insanın doğayla ilişkisini/iletişimini, bu ilişkiyi şekillendiren düşünsel ve pratik altyapıyı
Avatar filmi üzerinden analiz etmektir. Bu amaçla insanın doğa tasavvurundaki tarihsel dönüşüm ele alınmış,
ayrıca insanın doğayı algılama ve onunla iletişime geçme biçiminde teknolojinin yerini vurgulamak amacıyla
teknoloji yoğunluklu ve bağımlısı insan ile teknoloji yoksunu Na’vi halkının doğa ile iletişimlerinin karşılaştırması
sunulmuştur. Çalışmada filmin mekan kurgusu ile filmde kullanılan temalardaki kültürel ve inançsal etkiler
irdelenmiştir. İnsanların ve Na’vilerin iletişim süreçleri ‘iletişime geçme biçimleri’, ‘iletişimde kullanılan araçlar’
ve ‘referans çerçevesi’ kategorileri esas alınarak değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2018 |
Submission Date | September 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 9 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.