Research Article
BibTex RIS Cite

İLGİ ODAKLI YAYINCILIK ANLAYIŞI ÇERÇEVESİNDE FUTBOL KÜLTÜRÜNÜN SOSYAL MEDYADA SANAL ÖZERK ALANININ OLUŞMASI: VOLE

Year 2019, Volume: 6 Issue: 10, 15 - 35, 30.06.2019
https://doi.org/10.21645/intermedia.2019.57

Abstract

Medyanın topluluklar açısından sağladığı iletişim ağının günümüzde en hızlı ve kolay ulaşılabilir mecrası olan sosyal medyanın
varlığı kuşkusuz kültür ve kültürel kimlikler için de anlamlıdır. Sosyal medya ve kültürel yeniden üretim postmodern bir
anlayışla karşımıza çıkmaktadır. Bu şekilde kültürün yeniden üretildiği alanlardan biri de futboldur. Bu bağlamda çalışmada
amaç; kendisine ait bir kültürü ve kimliği olan futbol için yeni iletişim mecralarının sağladığı yeni özel alanı tartışmaktır. Bu
tartışma, kültür, kimlik ve ilgi odaklı yayıncılık anlayışı bağlamında, Dünya’daki ilk spor sosyal ağı olan, Vole Spor Sosyal Ağı
örneği açısından ele alınacaktır

References

  • Assmann, J. (2001). Kültürel Bellek,Eski Yüksel Kültürde Yazı,Hatırlama ve Politik Kimlik. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Barthes, R. (1977). Elements of Semiology. Elements of semiology. Macmillan.
  • Baudrillard, J. (2006). Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu. (O. Adanır, Çev.) Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Calhoun, C. (2014). Kimlik ve Tanınma Politikası. F. Mollaer içinde, Kimlik Politikaları, Tanınma, Özdeşlik ve Farklılık (F. B. Helvacıoğlu, & Ö. İlyas, Çev., s. 132-179). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Jenkins, H. (2003, Ocak 15). MIT Technology Review. Ağustos 15, 2018 tarihinde MIT Technology Review: https://www.technologyreview.com/s/401760/transmedia-storytelling/ adresinden alındı
  • Jenkins, H. (2007, Mart 21). http://henryjenkins.org. Kasım 15, 2018 tarihinde Henry Jenkins's Blog: http://henryjenkins.org/blog/2007/03/transmedia_storytelling_101.html adresinden alındı
  • Narmanlıoğlu, H. (2015). Sanal Cematte Çevrimiçi İbadet. M. Çamdereli, B. Önay Doğan, & N. Kocabay Şener içinde, Dijitalleşen Din (Medya ve Din 2) (s. 69-107). İstanbul: Köprü Kitapları.
  • Netchitailova, E. (2017). Flaneur, Aylak ve Empatik İşçi. F. Aydoğan içinde, Yeni Medya Kuramcılarından Yeni Medya Kuramları (s. 1-21). İstanbul: Der Yayınları.
  • Özmakas, U. (2009). Charles Sanders Peırce’in Gösterge Kavramı. Uşak Üniversitesi sosyal bilimler dergisi, 32- 45.
  • Parekh, B. (2014). Kimliğin Mantığı. F. Mollaer içinde, Kimlik Politikaları, Tanınma, Özdeşlik ve Farklılık (S. Aksoy, Çev., s. 53-76). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Queiroz, J., & Merrell, F. (2009). On Peirce’s Pragmatic Notion of Semiosis—A Contribution for the Design of Meaning Machines. Minds and Machines. Springer Science+Business Media.
  • Sayılgan, E. (2014). Medya Sektöründe Bir Uzmanlaşma Olgusu Olarak Tematik Kanallar ve İzleyici Çeşitliliğinin Tematik Kanal Oluşumundaki Rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1-15.
  • Sözen, M. (2013). Bakhtin'in Romanda "Karnavalesk" Kavramı ve Sinema. Akdeniz Sanat Dergisi , 65-86.
  • Subaşı, N. (2005). Kültürel Kimliğin Melezleşmesi ve Alevi Modernleşmesi . G. Pultar, & T. Erman içinde, Türk(iye) Kültürleri (s. 299-317). İstanbul: Tetragon Yayınları.
  • Trifonas, P. P. (2004). Umberto Eco ve Futbol. (D. Kömürcü, Çev.) İstanbul: Everest Yayınları.
  • Williams, R. (1958). Culture is Ordinary. J. www.mynet.com. (2017, Kasım 27). Ağustos 15, 2018 tarihinde www.mynet.com: https://www.mynet.com/vole-efsaneler-kupasi-tv85da-basladi-iste-gecenin-mac-sonuclari-ve-ozetleri-izle110103373254 adresinden alındı
Year 2019, Volume: 6 Issue: 10, 15 - 35, 30.06.2019
https://doi.org/10.21645/intermedia.2019.57

Abstract

References

  • Assmann, J. (2001). Kültürel Bellek,Eski Yüksel Kültürde Yazı,Hatırlama ve Politik Kimlik. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Barthes, R. (1977). Elements of Semiology. Elements of semiology. Macmillan.
  • Baudrillard, J. (2006). Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu. (O. Adanır, Çev.) Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Calhoun, C. (2014). Kimlik ve Tanınma Politikası. F. Mollaer içinde, Kimlik Politikaları, Tanınma, Özdeşlik ve Farklılık (F. B. Helvacıoğlu, & Ö. İlyas, Çev., s. 132-179). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Jenkins, H. (2003, Ocak 15). MIT Technology Review. Ağustos 15, 2018 tarihinde MIT Technology Review: https://www.technologyreview.com/s/401760/transmedia-storytelling/ adresinden alındı
  • Jenkins, H. (2007, Mart 21). http://henryjenkins.org. Kasım 15, 2018 tarihinde Henry Jenkins's Blog: http://henryjenkins.org/blog/2007/03/transmedia_storytelling_101.html adresinden alındı
  • Narmanlıoğlu, H. (2015). Sanal Cematte Çevrimiçi İbadet. M. Çamdereli, B. Önay Doğan, & N. Kocabay Şener içinde, Dijitalleşen Din (Medya ve Din 2) (s. 69-107). İstanbul: Köprü Kitapları.
  • Netchitailova, E. (2017). Flaneur, Aylak ve Empatik İşçi. F. Aydoğan içinde, Yeni Medya Kuramcılarından Yeni Medya Kuramları (s. 1-21). İstanbul: Der Yayınları.
  • Özmakas, U. (2009). Charles Sanders Peırce’in Gösterge Kavramı. Uşak Üniversitesi sosyal bilimler dergisi, 32- 45.
  • Parekh, B. (2014). Kimliğin Mantığı. F. Mollaer içinde, Kimlik Politikaları, Tanınma, Özdeşlik ve Farklılık (S. Aksoy, Çev., s. 53-76). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Queiroz, J., & Merrell, F. (2009). On Peirce’s Pragmatic Notion of Semiosis—A Contribution for the Design of Meaning Machines. Minds and Machines. Springer Science+Business Media.
  • Sayılgan, E. (2014). Medya Sektöründe Bir Uzmanlaşma Olgusu Olarak Tematik Kanallar ve İzleyici Çeşitliliğinin Tematik Kanal Oluşumundaki Rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1-15.
  • Sözen, M. (2013). Bakhtin'in Romanda "Karnavalesk" Kavramı ve Sinema. Akdeniz Sanat Dergisi , 65-86.
  • Subaşı, N. (2005). Kültürel Kimliğin Melezleşmesi ve Alevi Modernleşmesi . G. Pultar, & T. Erman içinde, Türk(iye) Kültürleri (s. 299-317). İstanbul: Tetragon Yayınları.
  • Trifonas, P. P. (2004). Umberto Eco ve Futbol. (D. Kömürcü, Çev.) İstanbul: Everest Yayınları.
  • Williams, R. (1958). Culture is Ordinary. J. www.mynet.com. (2017, Kasım 27). Ağustos 15, 2018 tarihinde www.mynet.com: https://www.mynet.com/vole-efsaneler-kupasi-tv85da-basladi-iste-gecenin-mac-sonuclari-ve-ozetleri-izle110103373254 adresinden alındı
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Aysel Ay This is me 0000-0003-2816-1634

Publication Date June 30, 2019
Submission Date April 7, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 10

Cite

APA Ay, A. (2019). İLGİ ODAKLI YAYINCILIK ANLAYIŞI ÇERÇEVESİNDE FUTBOL KÜLTÜRÜNÜN SOSYAL MEDYADA SANAL ÖZERK ALANININ OLUŞMASI: VOLE. Intermedia International E-Journal, 6(10), 15-35. https://doi.org/10.21645/intermedia.2019.57

Creative Commons Lisansı Intermedia International E-journal

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.