Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 12, 217 - 237, 26.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Berretta, E. (2016). Déchéance de nationalité: la synthèse selon François Hollande. https://www.lepoint.fr/: https://www.lepoint.fr/politique/emmanuel-berretta/decheance-de-nationalite-la-synthese-selon-francois-hollande-27-01-2016-2013208_1897.php adresinden alındı
  • Arvas, N. (2016). Hollywood Sinemasinda Öteki Sorunsalı Bağlamında Müslüman Kimlik Temsili. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon Ve Sinema Anabilim Dali Sinema Bilim Dali.
  • Cettl, R. (2009). Terrorism in American Cinema: An Analytical Filmography, 1960- 2008. North Carolina: McFarland & Company, Inc., Publishing.
  • Cheviron, N., Kurt, M., & Aydın, Ç. (2017). La vision turque du soft-power et l'instrumentalisation de la culture. M. Dominique içinde, La circulation des productions culturelles: Cinémas, informations et séries télévisées dans les mondes arabes et musulmans (s. 125-147). Paris: OpenEdition Books International.
  • CNDH. (2014). C. N. C. des Droits de l’Homme La lutte contre le racisme. Paris: CNDH. https://tbinternet.ohchr.org/Treaties/CERD/Shared%20Documents/FRA/INT_CERD_IFN_FRA_20145_F.pdf adresinden alındı
  • Ethis, E. (2007). De Kracauer A Dark Vador, Prises De Vue Sur Le Cinéma Et Les Sciences Sociales. (Sociétés n° 96), 9-20. https://www.cairn.info/revue-societes-2007-2-page-9.htm# adresinden alındı
  • Gaertner, J. (2008). L’islam dans le cinéma français. Cahiers de La Méditerranée(76), 107-122.
  • Grindon, L. (2011). The Hollywood Romantic Comedy: Conventions, History and Controversies (1st Edition b.). Wiley-Blackwell.
  • Hall, S. (1997). The Work of Representation. S. Hall (Dü.) içinde, Representation: Cultural representations and signifying practices (s. 1-47). London Thousand Oaks Calif: Sage in association with the Open University.
  • Hall, S. (1998). Yerel ve Küresel: Küreselleşme ve Etniklik. A. D. King (Dü.) içinde, Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi (H. Tuncel, Çev., s. 39-62). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Halse, R. (2012). The Muslim-American Neighbour as Terrorist: The Representation of a Muslim Family in 24. Journal of Arab and Muslim Media Research. (5.1), 3-18.
  • Kealhofer-Kemp, L. (2018). Mixed Couples in Contemporary French Cinema: exploring new representations of Diversity and Difference on the Big screen. K. Kleppinger, & L. Reeck içinde, Post-Migratory Cultures in Postcolonial France (s. 199-217.). Liverpool: Liverpool Uni. Press.
  • King, A. (1998). « önsöz ». içinde Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi. (A. D. King, Dü., G. Seçkin, & Ü. H. Yolsal, Çev.) Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Lozès, P. (2014, 10 14). Qu’ est ce qu’on a fait au Bon Dieu ” jugé aux États Unis: ce n’ est. Lenouvelobs.com: http://leplus.nouvelobs.com/contribution/1249652-qu-est-ce-qu-on-a-fait-au-bon-dieu-juge-raciste-aux-etats-unis-ce-n-est-pas-etonnant.html adresinden alındı
  • Mckenzie, J. (2010). The Economics Of Movies: A Literature Survey. Journal of Economic Surveys(26.1), 42-70. 2015 tarihinde https://www.researchgate.net/profile/Jordi_Mckenzie/publication/227624046_The_economics_of_movies_A_literature_survey/links/5e1bbfb3a6fdcc28376e407e/The-economics-of-movies-A-literature-survey.pdf adresinden alındı
  • Metz, C. (2012). Sinemada Anlam Üstüne Denemeler. (Fr. 1968, İng. 1974). (O. Adanır, Çev.) İstanul: Hayalperest Yayınevi. (tarih yok). Monsieur Ibrahim filme, Almanya’da 700 bine yakın izleyiciye ulaşmış ve tüm dünyada 12 milyon doları aşan bir gişe hasılatı elde etmiştir. 01 04, 2020 tarihinde https://www.boxofficemojo.com/release/rl258311681/weekend/ adresinden alındı
  • Özdemir, Ö. B. (2012). Fransa’da İslamofobik Söylemin Ana Akımlaşması ve Arap Baharı'nın Etkisi. ORTADOĞU YILLIĞI, 446-462.
  • Pangarker , N., & Smit, E. (2013). The determinants of box office performance in the film industry revisited. South African Journal of Business Management, 44(3), 47-58.
  • Paw Research Center, R. (2019, 11 12). Pew Resereach Center Muslim Population Reports. Pew Resereach Center: https://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/, . adresinden alındı
  • Reid, J. (2012). Book Review: Hollywood 9/11 Superheroes, Supervillians, and Super Disasters. Media International Australia, 143(1), 182-183.
  • Reid, J. (2015). The Age of Sympathy: Re-examining discourses of Muslim terrorism in Hollywood beyond the ‘pre-’ and ‘post-9/11’ dichotomy. Journal of Media and Communication, 6(2), 95-107.
  • Robertson, R. (1987). Globalization and Societal Modernization: A Note on Japan and Japanese Religion . Sociological Analysis. Oxford Journals, Vol. 47, 35-42.
  • Rodrigez, C. E. (2008). Heroes, Lovers, and Others: The Story of Latinos in Hollywood. Oxford University Press.
  • Rollins, P. (1998). Hollywood As Historian: American Film in a Cultural Context (2nd ed. b.). (P. Rollins, Dü.) Kentucky: The UP of Kentucky.
  • Ryan, M., & Kellner, D. (1997). Politik Kamera: Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası. (E. Özsayar, Çev.) İstanbul, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sartre, J.-P. (1943). L'Être et le Néant (Première partie b.). Gallimard.
  • Sellier, G. (2014). Pitiful Men, Instrumental Women: The Reconfiguration of Masculine Domination in Contemporary Popular French Cinema. A. Fox, M. Marie, R. Moine, & H. Radner içinde, A Companion to Contemporary French Cinema (s. 379-398). West Sussex: John Willey and Sons Inc.
  • Shaheen, G. (2003). Reel Bad Arabs: How Hollywood Vilifes a People. Annals of the American Academy of Political and Social Science(588), 171-193.
  • Sorlin, P. (1977). Sociologie du cinéma. Paris: Auber-Montaigne.
  • Tarr, C. (2011). Jewish-Arab relations in French, Maghrebi-French and Maghrebi cinema(s). S. Leahy , & W. Higbee içinde, Studies in French Cinema: UK Perspectives 1985–2010 (s. 321-335). Bristol and Chicago: Intellect.
  • Tarr, C. (2014). Patterns of Prejudice Looking at Muslims: the visibility of Islam in contemporary French cinema. Patterns of Prejudice, 48(5), 516-533.
  • Tutal, N. (2005). Küreselleşme, İletişim, Kültürlerarasılık. içinde İstanbul: Kırmızı Yayınevi. uniFrance films, u. (2019, 12 11). Fransa sinemasını tanıtma kurumu uniFrance films’in raporları. https://en.unifrance.org/festivals-and-markets adresinden alındı
  • Wolf, J. (1998). Küresel ve Özgül: Çatışan Kültür Kuramlarının Uzlaştırılması. A. King, & A. D. King (Dü.) içinde, Kültür,Küreselleşme ve Dünya Sistemi (G. SEÇKİN, & Ü. YOLSAL, Çev., s. 203-216). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Yosso, T. (2002). Critical Race Theory: Challenging Deficit Discourse About Chicanas/os. Journal of Popular Film and Television., 30(1), 52-62.

Fransız Popüler Sinemasında Fransız Müslümanların Temsili ve Kültürlerarasılığın İnşası

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 12, 217 - 237, 26.06.2020

Öz

Bu çalışmada inşacı temsil kuramı ve filmlerin sosyo-politik bir anlatı olduğu kavrayışı ile popüler Fransız filmleri, Müslüman temsilini ve nasıl bir kültürlerarasılığın inşa edildiğini ortaya koymak üzere analiz edilmiştir. Filmlerde Müslüman karakterler ve kültürlerarası ilişkilerin inşa edilme biçimi, öykü, karakterler ve imgelerin Sorlin’in takılma noktaları kavramı etrafında incelenmesi ile ortaya konmuştur. Buna göre, özellikle yeme-içme, kıyafet-görünüm, ibadet, ulusalcı sembollerin takılma noktaları olarak filmlerde kültürel kimliği ve kültürel çatışma konularını temsil ettiği tespit edilmiştir. Filmlerde genel olarak kültürel uyuma vurgu yapan ulusal entegrasyon beklentisinin, karışık ya da çapraz evlilik öyküleri ile mizahi bir üslupla işlendiği görülmüştür. Filmlerde inşa edilen kültürlerarasılıkta, marjinal ya da öteki görülen kültürel kimlikler, Fransız kültürü ile uyumlanması oranında kabul ve saygı görmektedir. Müslüman karakterlerin kültürlerarası ilişki ve etkileşimlerdeki rolleri, kendi tikel kültürlerinden gerektiği oranda feragat ederek, önüne geçilemeyen küreselleşme koşullarında Fransız kültürel kimliğinin kaybı ya da aşınması gibi bir endişeye gerek olmadığını kanıtlamaktır.

Kaynakça

  • Berretta, E. (2016). Déchéance de nationalité: la synthèse selon François Hollande. https://www.lepoint.fr/: https://www.lepoint.fr/politique/emmanuel-berretta/decheance-de-nationalite-la-synthese-selon-francois-hollande-27-01-2016-2013208_1897.php adresinden alındı
  • Arvas, N. (2016). Hollywood Sinemasinda Öteki Sorunsalı Bağlamında Müslüman Kimlik Temsili. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon Ve Sinema Anabilim Dali Sinema Bilim Dali.
  • Cettl, R. (2009). Terrorism in American Cinema: An Analytical Filmography, 1960- 2008. North Carolina: McFarland & Company, Inc., Publishing.
  • Cheviron, N., Kurt, M., & Aydın, Ç. (2017). La vision turque du soft-power et l'instrumentalisation de la culture. M. Dominique içinde, La circulation des productions culturelles: Cinémas, informations et séries télévisées dans les mondes arabes et musulmans (s. 125-147). Paris: OpenEdition Books International.
  • CNDH. (2014). C. N. C. des Droits de l’Homme La lutte contre le racisme. Paris: CNDH. https://tbinternet.ohchr.org/Treaties/CERD/Shared%20Documents/FRA/INT_CERD_IFN_FRA_20145_F.pdf adresinden alındı
  • Ethis, E. (2007). De Kracauer A Dark Vador, Prises De Vue Sur Le Cinéma Et Les Sciences Sociales. (Sociétés n° 96), 9-20. https://www.cairn.info/revue-societes-2007-2-page-9.htm# adresinden alındı
  • Gaertner, J. (2008). L’islam dans le cinéma français. Cahiers de La Méditerranée(76), 107-122.
  • Grindon, L. (2011). The Hollywood Romantic Comedy: Conventions, History and Controversies (1st Edition b.). Wiley-Blackwell.
  • Hall, S. (1997). The Work of Representation. S. Hall (Dü.) içinde, Representation: Cultural representations and signifying practices (s. 1-47). London Thousand Oaks Calif: Sage in association with the Open University.
  • Hall, S. (1998). Yerel ve Küresel: Küreselleşme ve Etniklik. A. D. King (Dü.) içinde, Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi (H. Tuncel, Çev., s. 39-62). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Halse, R. (2012). The Muslim-American Neighbour as Terrorist: The Representation of a Muslim Family in 24. Journal of Arab and Muslim Media Research. (5.1), 3-18.
  • Kealhofer-Kemp, L. (2018). Mixed Couples in Contemporary French Cinema: exploring new representations of Diversity and Difference on the Big screen. K. Kleppinger, & L. Reeck içinde, Post-Migratory Cultures in Postcolonial France (s. 199-217.). Liverpool: Liverpool Uni. Press.
  • King, A. (1998). « önsöz ». içinde Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi. (A. D. King, Dü., G. Seçkin, & Ü. H. Yolsal, Çev.) Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Lozès, P. (2014, 10 14). Qu’ est ce qu’on a fait au Bon Dieu ” jugé aux États Unis: ce n’ est. Lenouvelobs.com: http://leplus.nouvelobs.com/contribution/1249652-qu-est-ce-qu-on-a-fait-au-bon-dieu-juge-raciste-aux-etats-unis-ce-n-est-pas-etonnant.html adresinden alındı
  • Mckenzie, J. (2010). The Economics Of Movies: A Literature Survey. Journal of Economic Surveys(26.1), 42-70. 2015 tarihinde https://www.researchgate.net/profile/Jordi_Mckenzie/publication/227624046_The_economics_of_movies_A_literature_survey/links/5e1bbfb3a6fdcc28376e407e/The-economics-of-movies-A-literature-survey.pdf adresinden alındı
  • Metz, C. (2012). Sinemada Anlam Üstüne Denemeler. (Fr. 1968, İng. 1974). (O. Adanır, Çev.) İstanul: Hayalperest Yayınevi. (tarih yok). Monsieur Ibrahim filme, Almanya’da 700 bine yakın izleyiciye ulaşmış ve tüm dünyada 12 milyon doları aşan bir gişe hasılatı elde etmiştir. 01 04, 2020 tarihinde https://www.boxofficemojo.com/release/rl258311681/weekend/ adresinden alındı
  • Özdemir, Ö. B. (2012). Fransa’da İslamofobik Söylemin Ana Akımlaşması ve Arap Baharı'nın Etkisi. ORTADOĞU YILLIĞI, 446-462.
  • Pangarker , N., & Smit, E. (2013). The determinants of box office performance in the film industry revisited. South African Journal of Business Management, 44(3), 47-58.
  • Paw Research Center, R. (2019, 11 12). Pew Resereach Center Muslim Population Reports. Pew Resereach Center: https://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/, . adresinden alındı
  • Reid, J. (2012). Book Review: Hollywood 9/11 Superheroes, Supervillians, and Super Disasters. Media International Australia, 143(1), 182-183.
  • Reid, J. (2015). The Age of Sympathy: Re-examining discourses of Muslim terrorism in Hollywood beyond the ‘pre-’ and ‘post-9/11’ dichotomy. Journal of Media and Communication, 6(2), 95-107.
  • Robertson, R. (1987). Globalization and Societal Modernization: A Note on Japan and Japanese Religion . Sociological Analysis. Oxford Journals, Vol. 47, 35-42.
  • Rodrigez, C. E. (2008). Heroes, Lovers, and Others: The Story of Latinos in Hollywood. Oxford University Press.
  • Rollins, P. (1998). Hollywood As Historian: American Film in a Cultural Context (2nd ed. b.). (P. Rollins, Dü.) Kentucky: The UP of Kentucky.
  • Ryan, M., & Kellner, D. (1997). Politik Kamera: Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası. (E. Özsayar, Çev.) İstanbul, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sartre, J.-P. (1943). L'Être et le Néant (Première partie b.). Gallimard.
  • Sellier, G. (2014). Pitiful Men, Instrumental Women: The Reconfiguration of Masculine Domination in Contemporary Popular French Cinema. A. Fox, M. Marie, R. Moine, & H. Radner içinde, A Companion to Contemporary French Cinema (s. 379-398). West Sussex: John Willey and Sons Inc.
  • Shaheen, G. (2003). Reel Bad Arabs: How Hollywood Vilifes a People. Annals of the American Academy of Political and Social Science(588), 171-193.
  • Sorlin, P. (1977). Sociologie du cinéma. Paris: Auber-Montaigne.
  • Tarr, C. (2011). Jewish-Arab relations in French, Maghrebi-French and Maghrebi cinema(s). S. Leahy , & W. Higbee içinde, Studies in French Cinema: UK Perspectives 1985–2010 (s. 321-335). Bristol and Chicago: Intellect.
  • Tarr, C. (2014). Patterns of Prejudice Looking at Muslims: the visibility of Islam in contemporary French cinema. Patterns of Prejudice, 48(5), 516-533.
  • Tutal, N. (2005). Küreselleşme, İletişim, Kültürlerarasılık. içinde İstanbul: Kırmızı Yayınevi. uniFrance films, u. (2019, 12 11). Fransa sinemasını tanıtma kurumu uniFrance films’in raporları. https://en.unifrance.org/festivals-and-markets adresinden alındı
  • Wolf, J. (1998). Küresel ve Özgül: Çatışan Kültür Kuramlarının Uzlaştırılması. A. King, & A. D. King (Dü.) içinde, Kültür,Küreselleşme ve Dünya Sistemi (G. SEÇKİN, & Ü. YOLSAL, Çev., s. 203-216). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Yosso, T. (2002). Critical Race Theory: Challenging Deficit Discourse About Chicanas/os. Journal of Popular Film and Television., 30(1), 52-62.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Engin Sarı 0000-0002-8544-4289

Lorraine Kleın Bu kişi benim 0000-0002-1457-8060

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 21 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Sarı, E., & Kleın, L. (2020). Fransız Popüler Sinemasında Fransız Müslümanların Temsili ve Kültürlerarasılığın İnşası. Intermedia International E-Journal, 7(12), 217-237.

Creative Commons Lisansı Intermedia International E-journal

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.