Sorun yönetimi, kurumları etkileyen kamu politikaları oluşturulmasına bir katılım sağlanması amacıyla halkla ilişkiler becerilerini ve tüm stratejik ve politik planlama fonksiyonlarını harekete geçirme, koordine etme ve yönetme kapasitesi olarak tanımlamaktadır. Kurumlar hem içerde hem de dışarıda kendilerini etkileyebilecek sosyal, siyasal, ekonomik, kültürel sorunlara yönelik olarak stratejik yanıtlar üretmek zorundadırlar. Sorun yönetimine tarihsel serüveni açısından bakıldığında, kurumları sorunları yönetmek zorunda bırakan temel dinamiklerin toplumsal çatışmalar, örgütlenme ve risk yönetimi olduğu görülmektedir. Günümüzde hızla gelişen ve değişen bu alanlarda, sorun yönetimi paradigması da giderek daha önemli bir rol üstlenmektedir. Bu gerçekten yola çıkılarak çalışmada sorun ve sorun yönetimi terimleri kavramsal açıdan irdelenmiş, sorun yönetimi sürecinin temel aşamaları üzerinde durulmuştur. Sorun yönetimi konusunda profesyonel bir üyelik organizasyonu olarak çalışan ve bu konuda ödüller veren Sorun Yönetimi Konseyi’nin (Issue Management Council-IMC) W. Howard Chase Ödülleri kategorisinde değerlendirilen ve başarılı bulunan şirketlerin, sorun yönetimiyle ilgili örnek olaylarına yer verilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | May 29, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 1 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.